monzilla Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Hvis dere skal blåse opp det jeg sier til at jeg mener at man burdte bli dulla med, så gidder jeg ikke svare. Da blir det bare slitsomt. Men hva er et du egentlig vil da? Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Det jeg vil er at man skal lese det jeg skriver og ikke vri det om til noe annet. Er det for mye og be om? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Det jeg vil er at man skal lese det jeg skriver og ikke vri det om til noe annet. Er det for mye og be om? Vel, nå vi leser det du skriver og tolker det slik vi tolker, så kan jo det kanskje ligge noe i det? Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Tror det heller handler om at en sier noe, også blir de andre påvirket mer og mer, også blir plutselig en fjær til fem høns. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Det er sikkert 90% av forumet som går inn for å mistolke alle innleggene dine, og ikke du som skriver på en måte som lar dem tolke det slik. Det virker jo logisk... Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Det er populært med heksejakt på dette forumet.. I'm just saying Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Det er populært med heksejakt på dette forumet.. I'm just saying Hokus pokus..... Uansett, vi må være forsikte med å kritisere andre. Jeg kan ikke sette meg på dine eller "legens" sko. La oss bare få det ut av verden, og ønsker deg, Melisma alt vel. Neste gang kan det være "meg" som sitter på legevakten... Endret 21. februar 2009 av Vaio Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 voice of reason! Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Det er populært med heksejakt på dette forumet.. I'm just saying Jada, alle er ute etter deg. Nå snakker jeg ikke om deg Melisma, men jeg mistenker det er noen som får dårlig service overalt fordi at de generelt sett sprer negativitet rundt seg. Jeg har ihvertfall et par sånne i min bekjentskapskrets. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Det er populært med heksejakt på dette forumet.. I'm just saying Jeg ville bare av logikk tatt en titt i speilet om man følte seg "forfulgt" på nettet, legevakten, byn, osv. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 21. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2009 Men herregud dah.. Følger meg da ikke forfulgt av noen! Hallo.. Er sånne kommentarer jeg mener der folk blåser opp ting til og få andre til å se gale ut. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 21. februar 2009 Del Skrevet 21. februar 2009 Å stikke til legavakta pga. indre smerter eller lignende "usynlige" i håp om å få det dempet, er håpløst. Med mindre du skal sjekke hva som egentlig er galt. Av erfaring lønner det seg å ta diverse kurs innen området, og da kan lettere finne årsaken til problemet via diverse symptomer. Lenke til kommentar
uberkvaal Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 De få gangene jeg har vært på legevakta har jeg fått veldig god behandling, spessielt siste gang, da jeg hadde sterk bihulebetenelse og legene til og med sjekket meg for andre sykdommer/skader med liknende symptomer. Eneste negative jeg har å si om servicen der, er at en av vaktene kommenterte at Rammstein er et rævva band, da jeg kom inn med en Rammstein-T-skjorte med ekstreme smerter i bihulene. Ikke at jeg bryr meg noe om det, men det er ikke en slik tone man vil bli møtt når man går inn på legevakta med store smerter. Men, så vidt jeg vet er legevakta offentlig, men man må fortsatt betale en ganske god sum penger når man får behandling der. Med de høye skattene vi har i Norge idag, bør da vell legevakta være gratis? Idag betaler man jo for legevakta før man drar ditt (skatt), og når man drar derfra. Kan noen begrunne hvorfor man skal betale for behandlinga en gang til, da du allerede har betalt for deg med skattepengene dine og naboen din sine? (Det finnes ikke gratis sykehus, du har bare allerede betalt for behandlingen din) (Personlig er jeg for at man skal ha en egenandel når man får medisinsk behandling, så langt man har råd til det, men når man betaler så mye i skatt som vi gjør i Norge, finner jeg det rart at Legevakta ikke er gratis) Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 22. februar 2009 Del Skrevet 22. februar 2009 Jeg kjenner ikke den offisielle begrunnelsen, men antakeligvis så er det for å begrense bruken av tjenestene og for å få litt ekstra penger i kassa. Som tjent så er mengden helsetjenester et individ kan forbruke ubegrenset, så en relativt lav egenandel kan være en måte å hindre unødvendig bruk. Samtidig så har man jo frikort for de som har behov for mye helsetjenester. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 Jeg hadde en betennelse i en jeksel jeg hadde trekt hos tannlegen. Smertene var helt forferdelige og legevakta var eneste utvei som jeg så. Klokken var kanskje 3.00 på en Lørdagsnatt i Trondheim. Kom inn til legevakta ved St.Olavs Hospotal og han sjekket kjapt over såret etter jekselen, ga meg resept på Paralgin Forte og hivde i meg et par Ibux. Ibuxen hadde tydeligvis begynt å virke for når jeg dro hjem så var humøret langt bedre og jeg tenkte at jeg endelig kunne få litt søvn. Etter 15 minutter etter å ha kommet hjem begynte smertene igjen. Jeg hivde i meg et par Paralgin Forte og tenkte at nå blir alt bra. Ting ble forverret 10 ganger minst. Jeg begynte å prikke over hele kroppen, ble kvalm og smertene ble enda sterkere. Jeg holdt meg våken hele den natta i forferdelige smerter og på morgenen måtte jeg ta taxu til tannlegevakta. Når jeg kom dit ble hun forskrekket over det meste med legevakta. For det første så hadde jeg en alvorlig infeksjon i såret, noe legevakta burde ha sett. For det andre så skulle jeg aldri ha fått Paralgin Forte da det ikke hjelper overhodet på slike smerker, kun eventuelt når man har trekt visdomstenner, noe jeg ikke hadde. Hun åpnet såret, hadde i en tråd med antibiotika og sendte meg hjem. Alt ble bra umiddelbart. Men jeg er forstatt helt forskrekket over at legevakta hadde såpass dårlig kunnskap. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Fyren jeg var oss kunne ikke sette sprøyter skikkelig. Bedøvelse. Han knakk 2-3 sprøytespisser i hodeskallen min. Men det gjorde ingenting. Jeg var så bedøvd i fra før av etter kuttet og fallet. Hoppa i taket når jeg skulle hoppe ned en trapp (smart). Endret 23. februar 2009 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
Monicaott Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 (endret) En gang våknet jeg midt på natten av umenneskelige intense smerter i bryst og mage, og var svimmel, kvalm. Kjæresten min ringte legevakten og sa at jeg hadde smerter i bryst og var svimmel, og nevnte også at jeg konstant følte at jeg skulle besvime, og falt sammen flere ganger. Vet du var svaret var? "dette er ikke alvorlig. du må vente til over helgen å ringe fastlegen din". DEt er det verste jeg har hørt!!! Jeg har vært mye til legen pga helseplager, og vet hvordan jeg kjenner om symptomer er alvorlige eller ikke.. En uke etterpå ble jeg innlagt på sykehus for trolig magesår. Viste seg å være så godt som det, men ikke hull i magesekken. Jeg synes legevakter burde ta slike ting seriøse. Ja, jeg er ung, men unge kan være helsemessig dårlige de også. Virker som de sier at sjansen er liten for magesår når man er så ung, så de driter i å sende deg til legen for å sjekke hva som er galt... Var også til legevakten engang pga noe som lignet på en intens urinveisinfeksjon, men de sendte meg hjem fordi de ikke fant bakterier. DET FINNES DA ANDRE SYKDOMMER MED SAMME SYMPTOMER! Men neida. det var ikke så nøye. måtte "sove det av meg". Skulle ønske noe av legevaktene med så lite kunnskap skulle opplevd hvordan det er å være pasient i norge. Endret 25. juli 2009 av Monicaott Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 syns det var mye bedre før når vi hadde egen legevakt i byen, alvorlige ting ble sendt til den på sykehuset mens små ting ble fiksa i byen Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Er jo folk som har dødd pga inkompetanse hos legevakten. Totalt idiotisk. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Har ikke noe negativt å si egentlig om legevakta, hvertfall i Oslo. Hadde klippekort der frem til jeg var 20 ca, med minimum 5-10 besøk i året så vil si jeg har en del "erfaring" med de. Det hele kommer ann på hvordan DU er. Hadde jeg en dårlig dag selv fikk jeg blikk og kommentarer Var jeg selv hyggelig var de veldig hyggelige tilbake Selvfølgelig hadde jeg et par møter med ellers tvilsomme leger/sykepleiere, entet profesjonelt eller som personer, men lar ikke det ødelegge for de minimum 50 andre som alltid var ganske hyggelige mot meg. Sånn jeg ser du oppfører deg her Melisma ( gammel t, men samme det ) skjønner jeg veldig godt hvorfor du har blitt behandlet som du har. Med de høye skattene vi har i Norge idag, bør da vell legevakta være gratis Lykke til med det.. Da må nok skattene økes ytterligere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå