Gå til innhold

Ditt møte med legevakten!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det hjelper ikke, de som jobber der skal være høflige for det.. Og den står jeg bak! Blåser i hvor mange unødvendige besøk de får. Det skal ikke gå utover pasienter som er i akutt nød og som trenger omsorg og følelsesmessig støtte i krisen sin.

Du aner ikke hva stress er, tydeligvis. Kanskje du burde ta deg en revurdering av synes ditt på livet. Kanskje også lese om stress i seg selv? Er man stresset så klarer man, f.eks, også å drite i å være høfflig i selv en begravelse.

 

Du virker virkelig trangsynt. Har kommet inn med skader etter påkjørsel i åtti km/t (motorsykkel), og selv om jeg ikke ble møtt med smil så fikk jeg informasjonen og hjelpen jeg trengte. Du burde slappe av litt og ta takke for hjelpen du får, og at de GIDDER hjelpe folk de ikke kjenner.

 

PS: Forumtreffet i BG rathe gde.

Endret av Riot™
Lenke til kommentar

Unnskyld deg, men hva vet du om hva slags stress jeg har hatt i livet? Tror du jeg bare har bodd i en pappeske du eller? Ikke kom og belær meg om hva stress er takk. Du kjenner ikke meg i det hele tatt, så slutt og lat som at du er en god menneskekjenner gjennom og lese innlegg på et forum. "ta en revurdering av synet mitt på livet"?? Hallo :roll:

 

 

Forøvrig så er alle legevakter forskjellig, om du er fornøyd med ditt besøk så jippi. Og tror du at folk som jobber med kunder/pasienter gjør det fordi de gidder? Hahaha, ja den var ny!

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Her på Hamar har jeg aldri venta lenge.. Jeg fikk iallefall noe så inn i helvete vondt i magan ei natt, var rett på legevakta.. Der var det pirking og kjenning og lytting, de kom til at det var influensa'n som hadde slått seg på magan min så jeg ble sendt hjem. Heldigvis så gjorde det ikke så vondt etter ett par timer.

 

Broder'n min fikk iallefall feildiagnose av Elverum sykehus en gang, tror det var "mentalt retadert" ! :O

Mor slet med å få vekk den diagnosen..

Lenke til kommentar
gidder[/b]? Hahaha, ja den var ny!

 

De har faktisk "giddi" å tatt den jobben, selv om den finnes mange bedre betalt jobber i det private markedet.

Når man jobber i det private så har det å slenge på et falskt smil osv noe for seg, da det kanskje kan bidra til en bonus på slutten av året.

Dette tviler jeg man får i det kommunale, da det er en institusjon som skal være der.

 

Jeg er ganske enig med hva Isbilen sier, at du heller bør være sur på de idiotene som utgjør de 60%, ikke personale.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er så lett å beholde gnisten etter å ha jobbet på legevakten i noen år. Skjønner fint at leger/sykepleiere blir litt blasert av å behandle alt fra små filleting som "vondt i magen" til narkiser som er ute etter smertestillende, nedslåtte fjortiser med spy og kebab i neseborene og middelaldrende fruer med blåveis og knekt arm som "gikk på en dør".

 

Det er ikke som Grey's Anatomy. Du er en av mange pasienter, det er ikke nok leger eller sykepleiere til at alle får hjelp innen ti minutter, og pasienter blir tatt inn etter alvorsgrad. Tollekniv i nyren kommer foran knekt arm, knekt arm kommer foran vondt i magen.

Lenke til kommentar

De fleste er nok innstilt på å være hyggelige og er nok ganske innstilt på å gjøre en god jobb, men når man er overarbeidet og stresset over en viss tidsperiode med flust av pasienter som er der for "filleting" som tar opp tiden til andre viktigere tiing.

Da endrer man litt den instillinga når man vet at man er i et yrke hvor det er viktigere å få jobben gjort enn å sette på seg et smil og håpe på at sjefen ser at man smiler.

 

Det er faktisk gjort en liten undersøkelse på dette område, Link

 

Leste ikke hele men en ting jeg vil trekke fram fra den undersøkelsen er: De fleste uttrykte tilfredshet med personellets faglige kompetanse og hadde generelt god tiltro til legestandens kompetanse, og det å føle seg trygg på legens og personellets faglige kompetanse ble sett på som det aller viktigste i kontakten med legevakt.

 

Dette syns jeg er viktigere enn hvordan ho dama bak telefonen svarer deg.

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at man ikke skal vise folkeskikk men at det er andre ting som kommer forran akkurat på legevakten.

Jeg er vel en av få som på min alder har lest Skikk og bruk opptil flere ganger men akkurat på legevakten driter jeg en lang marsj i dette, da jeg ikke er der for å utveksle samtaler med damen bak resepsjonen.

 

Den siste setningen der blir bare dum.

Lenke til kommentar

Jeg tror gjerne du ikke tenker over at de som jobber på legevakten har viktigere ting å bry seg med enn å dulle og godsnakke med folk. De snakker med deg, avgjør om du bør komme inn for undersøkelse eller ikke, blir ferdig og gjentar med neste person i telefonkøen. Du fikk helt greie råd, ikke ta smertestillende og ikke legg deg til å sove.

 

Har ikke legevakten tannlege på stedet, er det lite de kan gjøre når det er sent på kveld.

Lenke til kommentar

Blåe det opp? Det er jo det du gjentar gang på gang på gang.

 

Å være imøtekommende, blid og positiv i helsevesenet er noe av det viktigste i det yrket. En pasient kan føle seg bedre bare ved å få et smil og bli møtt med respekt!
Peppep: Du skjønner ikke hva jeg mener.. Varme og omsorg og trøst er en stor del av å få en pasient til å føle seg bedre. Om du ikke er enig eller skjønner det, så javel.. da gjør du ikke det da.
Ingen unnskyldning.. Det koster deg ikke mye å være service innstilt om man bare gidder.. Som sagt, takler man ikke jobben, så finn noe annet!
Men jeg kan vel bare si det slik at de aller fleste drar ikke på legevakta fordi de har fått en flis i fingern.. Det er fordi de har vondt og ønsker å bli hjulpet av folk som faktisk får betalt for å skulle hjelpe oss. Og vi er jo grunnen til at de er der.

 

Uhøflig kundebehandlere og sutrete sykehus personale er det verste jeg veit!!!! "uff, stakkars oss, se så slitne vi er, å buhu" :hrm:

Selvom man har dårlig ressurser så går det da an å være hyggelig for det vel? Og ihvertfall late som at man bryr seg.. Det må jeg gjøre på jobben til og med når jeg blir trua av sinna kunder over tlf! Kundene er ikke der for meg, jeg skal være der for kundene. Og sånn mentalitet forventer jeg og møte da jeg har det som verst hos de folka som faktisk har valgt selv å jobbe med dette.
Kan ikke forvente at en skadd person skal ha like stor empati for de ansatte som de burdte ha for pasienten der og da.. det skjønner du vel.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...