Gå til innhold

Ditt møte med legevakten!


Anbefalte innlegg

Jeg syns vi skal være glade for det tilbudet vi har jeg, vi bor faktisk i paradis sammenlignet med mange andre land.

Jeg betalte 300 kr for å få lappet sammen en finger her forrige dagen, selv om legen var stresset som fy, så gjorde han det han skulle meget effektivt.

Dette er ingenting, jeg syns dette blir tåpelig å diskutere om at man skal kreve at man blir behandlet med et smil av et av de mest underbemmanede yrkene i norge.

Dette er en jobb som krever ganske mye av deg som menneske, tro det eller ei.

Hvis virkelig mener at dem bør finne seg en ny jobb, da syns jeg du skal finne deg en privat klinikk, da får du det du betaler for som nevnt før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tenkte på denne debatten da jeg leste denne artikkelen på Aftenposten.no

"Samtidig legger rapporten vekt på at minst mellom 200.000 og 300.000 av dem som hvert år oppsøker legevakt, strengt tatt ikke har noe der å gjøre. De burde kontaktet fastlegen."

 

-er det rart de blir lei?

Endret av toth
Lenke til kommentar

Om de blir lei er noe jeg gir fullstendig f i.. Det er mange av oss som er dritlei jobben, kunder osv, men vi er da høflige og kundevennlige for det! Ihvertfall burdte man være det..

 

 

Sleng på et falskt smil, lat som at du bryr deg og vær hjelpsom, selvom man ikke føler for det. Har man en dårlig dag, ja så får man ta det med seg hjem bak lukket dør og ikke ut til folket man skal tjene!..

 

Punktum

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Har aldri hatt noen dårlige opplevelser på legevakten. Og jeg har vært der alt for mange ganger allerede. Men har hatt dårlige opplevelser hos fastlegen og på legekontor. Blant annet opplevd å blitt påkjørt og brukket foten på tre steder hvor min senile fastlege har sagt at den muligens var forstuet. Dårlige leger og sykepleiere finnes det nok plenty av.

Lenke til kommentar

Vaio: Jeg bare limer inn innlegget av uhellet mitt, forøvrig kan jeg si at jeg har blitt lappa sammen nå heldigvis.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Nå er det jo heller ikke snakk om magen da... Det er snakk om glassflaske som traff meg midt i kjeften og knuste vekk tenner så blod og tenner fløy veggimellom. Har kjempevondt og ser faen ikke ut. Jeg har veldig gjerne lyst til å få hjelp så fort som mulig. kan nesten ikke snakke heller og det hjalp ikke akkurat når det gjaldt å forklare problemet til hu legevakt-bikkja.. Uten smertestillende nå så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort.

 

Kjenner at nervene i munnen er på høyspenn. Føles ut som om en trailer har kjørt rett inn i munnen på meg. Håpa på at de hadde en eller annen form for tannbehandling eller en tannlegevakt. Men det har dem visst ikke her i byen.

 

Dette er forøvrig andre gang dette skjer med meg. Så har ikke så panikk som jeg hadde første gangen selvom denne gangen er det mer omfattende. Vet at dette lar seg fikse, men er smertene jeg ikke vil ha gjennom natta og det at tunga hele tiden kommer borti de bittesmå tannrestene og nerver som er igjen og at jeg ikke kan lukke igjen munnen før jeg skriker av smerte. Derfor hadde det vært fint og kunne fått behandling ikveld..

 

Men poenget med denne tråden er at jeg gang på gang opplever fra meg selv og andres erfaringer at legevakta ikke er så villige til å hjelpe.

 

Ikke morsomt å måtte støvsuge opp det som en gang satt fast i munnen min for noen timer siden da jeg ante fred og ingen fare... Sangen "all I want for christmas is my two front teeth" går igjen og igjen oppi huet mitt.. icon2.gif

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Sleng på et falskt smil, lat som at du bryr deg og vær hjelpsom, selvom man ikke føler for det. Har man en dårlig dag, ja så får man ta det med seg hjem bak lukket dør og ikke ut til folket man skal tjene!..

 

Punktum

Heller ærlig enn falskt smil, ærlig talt.

Og ikke tro folk ikke ser når smilet er falskt.

Lenke til kommentar

Alle som jobber med kunder/pasienter burdte ha et hyggelig og høflig ytre, så lenge kunden viser respekt tilbake og ikke har gjort noe for å provosere frem noe annet. Om det innebærer at den ansatte faker og være blid og hyggelig og hjelpsom, ja så spiller det ingen rolle for meg.. Men til og med om kunden/pasienten er dust tilbake, ja så burdte man opprettholde en profesjonell holdning.

 

Du må ikke tro at alle du møter i bedrifter, butikker osv er like glad for å se deg som du kanskje har inntrykk av, men de faker å være hyggelig og blid mot deg. Hvorfor? Jo, fordi de er service-innstilt.

 

Burdte ikke være nødvendig og forklare dette..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Jeg ringte til legevakta for å høre om de hadde noen anelse om hvor jeg kunne få hjelp, og da sa hu at det ikke fantes noen i denne byen. Så da måtte jeg vente til dagen etterpå.

Hun, telefon-kjerringen, burde gitt deg litt mer respekt.

 

Ellers god bedring, Melisma. :)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Du må ikke tro at alle du møter i bedrifter, butikker osv er like glad for å se deg som du kanskje har inntrykk av, men de faker å være hyggelig og blid mot deg. Hvorfor? Jo, fordi de er service-innstilt.

 

Burdte ikke være nødvendig og forklare dette..

Jeg har nok hatt flere kunder til nå enn du vil ha i ditt liv, så det er ikke nødvendig nei. :!:

Du er ikke kunde på legevakta, du betaler dem ikke i nærheten av det det koster. Oljefondet er legevaktens kunder.

 

Men we get it, du er bitter, mens 99,9% av oss andre er fornøyde og har forståelse.

End of discussion.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Seks av ti legevaktbesøk unødvendige

.. som observatør på 210 legevaktkonsultasjonar ved seks legevakter i Bergen og omegn, registrerte Welle-Nilsen at mange kom på grunn av vanlege plager som hoste, feber, sår hals, forkjøling og øyreverk.

 

Ho fortel om pasientar som går innom legevakta etter jobb, fordi «det passar så fint». Om foreldre, som tar med barnet rett frå barnehagen utan å ta temperaturen først. Om andre, som reiser på legevakta etter berre eit par timar med sår hals eller rennande nase.

..

 

* Heile 62 prosent av pasientane kunne ha venta til neste kontordag hos fastlegen.

 

* 28 prosent av konsultasjonane gjaldt vanlege helseplager som pasientane like enkelt kunne tatt hand om sjølve ved å gå på apoteket eller pleie seg sjølv.

Lenke til kommentar

Det ville vært riktig hvis det ikke var mennesker som sto i disse jobbene. Hvis man er syk nok til å ha noe på legevakten å gjøre gir man en god beng i hvor blide legene er. Vær heller sur på idiotene som utgjør de 60%, med forbehold om at hun har tatt høyde for at noen "unødvendige" besøk sikkert kan føles nødvendige nok for de det gjelder til at de kan sies å ha møtt opp i god tro.

 

Legevakten kunne vært delt opp. En avdeling for utålmodige og en for verdig trengende. Utålmodighetsklinikken var fri for alle, men kunne kanskje kostet et par tusenlapper.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...