Gå til innhold

Ditt møte med legevakten!

Anbefalte innlegg

ok, så bra at dere blir møtt med respekt, blir tatt på alvor og får lov til å komme inn etter kort tid til legen! Også bra om dere blir møtt av en hyggelig behjelpsom tlf.dame når dere ringer inn og har smerter/skader! :)

Synes det er for drøyt at en unge med smerter må vent i fem timer for å få hjelp.. Hadde ikke gjort noe om de kunne hatt en tilkallinglege som kunne hjelpe når køen var for lang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
joa, men jeg tror de fleste driter i hvordan de stakkars ansatte har det på legevakta når man føler at man holder på å krepere av smerte liksom..

Selvsagt. Men det skader jo ikke å prøve å se deres side av saken også, og skylde på det som sannsynligvis er problemet: dårlig organisering og stramme budsjetter.

Lenke til kommentar

Det jeg reagerte på først og fremst var den uhøflige tonen man blir møtt med på tlf av sure kjerringer som måtte "avbryte kaffepausen" for å ta tlf. Skulle tro legevakten var de som hadde den verste jobben av alle her i Norge, vel.. jeg stemmer for vaskedamer før jeg stemmer for sure tlf.damer på legevakt.. Det er faen ikke noe mer synd på de enn på alle andre her i Norge som jobber for pengene sine! NULL sympati for sure legevakter.. ÆSJ :hrm:

Jeg tviler på at om den syke ungen var dattera/sønnen til legen selv at den måtte ha venta så lenge midt på natta..

Høflighet, møte kunder/pasienter med varme og hjelpsomhet er en av de viktigste tingene som finnes innenfor dette området, da de som er syke og har akutt vondt trenger all den omsorgen og hjelpen de kan få. Ikke at ei sur bikkje er frekk på tlf og avvisende og ikke tar personen på alvor..

aaaarrgh, jeg er bitter.. Netse gang jeg havner i et uhell og er oppegående nok til å kunne fungere, så skal jeg faen meg ta opp samtalen..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Hvordan var ditt møte med legevakten da du trengte akutt hjelp?Jeg har selv opplevd at hver bidige gang så har jeg alltid blitt møtt på en ganske negativ, frekk og avvisende måte. De kunne like gjerne sagt "du er ikke velkommen her, det er midt på natta og vi er trøtte og slitne og vi vil ikke ha noe å gjøre med deg som trenger hjelp"

Andre som har opplevd å sitte igjen med store smerter+å føle seg veldig dårlig behandla av de som faktisk SKAL hjelpe deg og som har dette som jobb?

Sitter her nå med umennesklig store smerter, akkurat sittet lang tlf. kø, for så og få vite at jeg ikke kunne få hjelp før imorgen når legesentrene var oppe. Det er vel greit nok det, men hun snakket til meg på en veldig uhøflig måte med en sint stemme. Dette har skjedd meg alle gangene jeg har ringt til legevakter gjennom livet. Både på vegne av meg selv og andre. De jeg kjenner har også fått samme behandling av legevakt damene.

For ikke å snakke om køen man kommer til når man endelig får lov til å møte opp for en sjekk evt.behandling!

Jeg er veldig fornøyd med hjelpen jeg fikk. Brakk håndleddet og leger og sykepleiere var både omsorgsfulle og vennlige. Skal jeg klage på noe, så kunne ventetiden vært litt kortere. Jeg sitter i hvert fall igjen med et positivt inntrykk av Legevakta.

Lenke til kommentar

I mine øyne er det mange ganger mer en kamp mot tværre kontorsøstre enn det er med legen. Når man ringer og ber om hjelp så gjør de en diagnose over telefon og bedømmer deg som "mindre viktig".

En gang fløy det en tater i meg av forbannelse, hadde en meget stygg hoste som ikke ga seg og dette gikk utover både nattesøvn og resten av dagen min. Ringte til legen og ble møtt av en lite imøtekommende gammel (hørtes slik ut) tværr megge. Etter mye host klarte jeg å kreke frem problemet og ble møtt av et "Legen har ikke tid". Litt krangel videre og "diagnosen" kom som "Det er bare noe rusk du har i halsen". Ble forbannet og sa "Har så innmari vondt i rompa, har jeg hemoroider?" hvorpå hun svarte "Det vet da ikke jeg". Fyrte tilbake "men å si at jeg har rusk i halsen det vet du tydeligvis, hvilken telefonlege utdanning var det du tok?". Hun ble rimelig irritert meg kuttet rett over og kreket frem "Du har 10 minutter på å kontakte legen og be han ringe meg opp så snart som han har tid, det er ikke din jobb å diagnosere meg, det er derfor jeg trenger lege.". Merksnodig nok tok det mindre enn 8 minutter før legen ringte og ga meg time senere på kvelden. En riktig så trivel ung dame som ga meg resept på Cosylan og med et smil ønsket meg god bedring.

Lenke til kommentar

Jeg kom dit 16.00, kom inn 21.30.

Da hadde de døren oppe til det ene rommet. Og jeg husker at det kom ei dame med to pizzaer, så gikk hun å banket på alle dørene, og alle legene gikk bortover, og kom tilbake 25 min senere. Jeg vet man trenger mat, men jeg har nok aldri blitt mer provosert.

Lenke til kommentar
Var i Sverige, og ble plutselig syk, og kastet opp.

Vi gikk til legevakten, de sa personnummere ditt er 5 nummer, men i Sverige er det 4 nummer.

Så de fikk ikke registrert meg, og de gjorde ingenting med meg, enn at de sendte meg hjem.

Da hadde du ikke med deg et slikt et:

847.jpg

Bare send "kort <personnummer>" til 26626 så sender NAV det gratis til deg innen halvannen uke.

Lenke til kommentar

De få gangene jeg har vært på legevakten i Bergen har jeg igrunn hatt positive opplevelser. Hyggelige leger, assistenter og kontorarbeidere. Jeg tror mye av det har med måten man møter de på. Har man store smerter kan en ha en tendens til å være litt bjeffete. Min taktikk er å kjøre litt galgenhumor, evt flørte litt med kvinnelige leger/assistenter.

Eneste jeg har å utsette er det jævla parkeringsselskap som driver parkeringsplassen utenfor. 3 min over tiden, 600 kroner i bot!

Lenke til kommentar

Vi gikk til legevakten, de sa personnummere ditt er 5 nummer, men i Sverige er det 4 nummer.

Så de fikk ikke registrert meg, og de gjorde ingenting med meg, enn at de sendte meg hjem.

847.jpg

Bare send "kort <personnummer>" til 26626 så sender NAV det gratis til deg innen halvannen uke.

Virkelig? De sa at Norge ikke er med i EU..

Hvor mye koster det å sende sms til 26626?

Og er du helt sikkert på at det er gratis? Og at det ikke er månedspris, forsikring eller noe?

Takk!

Endret av Fight4Lov3
Lenke til kommentar

Jeg har hatt flere møter med lege/sykehus enn de aller fleste andre på min alder. Det er ikke bra.

Sydd 16 ganger, for det meste småskader. Det er inn, bedøvelse, 4-5 sting og så ut igjen. Dette går greit nok. Jeg skadet meg alvorlig her en dag, men fare for å miste fingre. Etter 2 minutter med venting var det rett inn på legevakten, men legen kunne ikke komme fordi hun var opptatt med en annen operasjon! Ja, dere leste riktig. EN lege på vakt ved Stavanger Universitet's sykehus legevakt. Det er for dårlig, når jeg kommer der og er kritisk skadd. Sykepleieren begynte å rive ut kjøtt og bedøvet meg mens jeg lå der. Etter 15 min. kom legen som var brutal, sjossete og på toppen av det hele nektet å sy den ene fingen, den verste! Hun mente at strips ville bli like fint, men nå er alt som heter nerver i den fingen ødelagt, den ser jævlig ut, klumper, store arr og aldri i livet om gifteringen kommer på der.

Noen dager etterpå fant en av sykepleierene ut at en sene var kuttet, og jeg ble sent videre til en spessialist. Her ble det operasjon dagen etter. Jeg kom, jeg ventet. Nei, kom i morgen du. Jeg kom, jeg ventet. Nei, kom i morgen du. Jeg kom, jeg ventet. Og rett før det var verbal utskjelling fikk jeg vite at "legg deg i sengen så kommer de om noen timer. Totalt tilbrakte jeg 14 timer i en hard stol på sykehuset. Det er for dårlig når et barn skal operere og faster.

Jeg fikk nå min operasjon, men oppfølgingen var like jævlig. Herregud, skulle tro det var Riskhospitalet. Alt i alt en veldig dårlig oplevelse, og et dårlig inntrykk av leger/sykehus. ALL KREDIT TIL SYKEPLEIERENE SOM FAKTISK KLARER Å UTFØRE JOBBEN SIN PÅ TROSS AV MANGEL PÅ STAFF OG LITE LØNN!

Lenke til kommentar

847.jpg

Virkelig? De sa at Norge ikke er med i EU..

Hvor mye koster det å sende sms til 26626?

Og er du helt sikkert på at det er gratis? Og at det ikke er månedspris, forsikring eller noe?

Takk!

Jeg har et slikt kort og har aldri betalt ett øre for det.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt flere møter med lege/sykehus enn de aller fleste andre på min alder. Det er ikke bra.

Sydd 16 ganger, for det meste småskader. Det er inn, bedøvelse, 4-5 sting og så ut igjen. Dette går greit nok. Jeg skadet meg alvorlig her en dag, men fare for å miste fingre. Etter 2 minutter med venting var det rett inn på legevakten, men legen kunne ikke komme fordi hun var opptatt med en annen operasjon! Ja, dere leste riktig. EN lege på vakt ved Stavanger Universitet's sykehus legevakt. Det er for dårlig, når jeg kommer der og er kritisk skadd. Sykepleieren begynte å rive ut kjøtt og bedøvet meg mens jeg lå der. Etter 15 min. kom legen som var brutal, sjossete og på toppen av det hele nektet å sy den ene fingen, den verste! Hun mente at strips ville bli like fint, men nå er alt som heter nerver i den fingen ødelagt, den ser jævlig ut, klumper, store arr og aldri i livet om gifteringen kommer på der.

Ta også saksøk hele sykehuset vis fingeren kunne ha blitt fikset. Gå til en lege også skaff dokumentasjon at fingeren kunne blitt fikset der etter saksøker du sykehuset.

Et vennepar av hos i familien kom inn på et sykehus med blodpropp. Legene skannet han ikke også skrev ut at han var frisk. JA FRISK!. Når han kom hjem det vil da si at de var på et annet sykehus enn der han bodde fordi var på ferie. Besvimte han og han ble operert MED engang!

Pluss han fikk regning av det andre sykehuset, han ringte. Hakke fått en poring etterpå. Kan tro at de ble rare i den andre enden.

Men en annen historie som er bra. Var et morfaren min hadde fått slag den fjerde gangen. Legene synes det er utrolig at han overlevde og at han lever i dag pluss han begynner å få alt tilbake. Kan prate litt, bevege seg også kan han gå litt. Var at ambulansefolkene viste hva de gjorde der og da!

Fordi han fikk slag mens han kjørte bil, men heldig vis klarte han å bremse at bilen stoppet. Mormor ringte 113 og ambulansen kom fort fram. Mens morfaren min var på vei til sykehuset måtte de gjennomlivet han. Han ble gjennopplivet pågrunn av at de viste hva som skjedde der og da!.

De folkene der takker jeg!

Lenke til kommentar

Jeg har hatt to møter med legevakt personalet i Porsgrunn.

1. Jeg ødela fingeren min (den pekte til alle kanter, og den er ikke bra den dag i dag etter en operasjon, og det er 9 måneder siden, men samma). Da var det ikke en eneste lege til stedet klokka 16-17 på dagen, og hun sa "off, det der ser ikke godt ut, men du må kjøre til sykehuset i Skien så de kan se på deg". Ikke at hun var noe frekk i det hele tatt, men jeg kunne trengt en smertestillende :cry:

2. Jeg kom til legevakta rundt midnatt med allergiske symptomer, og blei møtt av ei veldig hyggelig dame som la meg rett inn på et rom, ga meg oksygen og ringte etter ambulanse med en gang. Jeg ble kjørt til Skien og der ventet det to-tre hyggelige damer på meg (husker ikke helt, var nesten bevistløs :p ) og de tok drit godt vare på meg :D

Så jeg kan jo si at jeg har hatt positive møter med legevakta :)

Btw: Ambulansepersonellet var utrolig proffesjonelle og kongelige medmennesker :thumbs:

Endret av stizzen
Lenke til kommentar
Lurer på hvordan "godt vare" du fikk :p

Good one!

Var på legevakten i dag og til min store overaskelse ble jeg hentet inn før en annen person der. Legen var professionell og blid. Hun ga meg noe smertestillende med ekstra helendeeffekt etc. for det fordømte muskelfeste og sa det går over snart. Terningkast 6 for dette besøket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...