Melisma Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Hvordan var ditt møte med legevakten da du trengte akutt hjelp?Jeg har selv opplevd at hver bidige gang så har jeg alltid blitt møtt på en ganske negativ, frekk og avvisende måte. De kunne like gjerne sagt "du er ikke velkommen her, det er midt på natta og vi er trøtte og slitne og vi vil ikke ha noe å gjøre med deg som trenger hjelp" Andre som har opplevd å sitte igjen med store smerter+å føle seg veldig dårlig behandla av de som faktisk SKAL hjelpe deg og som har dette som jobb? Sitter her nå med umennesklig store smerter, akkurat sittet lang tlf. kø, for så og få vite at jeg ikke kunne få hjelp før imorgen når legesentrene var oppe. Det er vel greit nok det, men hun snakket til meg på en veldig uhøflig måte med en sint stemme. Dette har skjedd meg alle gangene jeg har ringt til legevakter gjennom livet. Både på vegne av meg selv og andre. De jeg kjenner har også fått samme behandling av legevakt damene. For ikke å snakke om køen man kommer til når man endelig får lov til å møte opp for en sjekk evt.behandling! Endret 15. januar 2009 av Melisma Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 da har du ikke vært syk nok. de gangene jeg har vært der har jeg blitt ekspedert med en gang. hva med å dra ned dit og bli undersøkt? Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 De fleste problemene med helsevesenet skriver seg vel fra kapasitetsmangel? Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Har selv vært med på det. Satt i flere timer, tror det var rundt 3-4 faktisk. Fikk til slutt den hjelpen jeg trengte, men alt for dårlig service og behandling av pasienter den dagen. Skal sies at det var masse folk på legevakten den dagen. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Det er nok ikke lett for de ansatte å starte med blanke ark for hver eneste henvendelse når de aller fleste er unødvendige. Kapasiteten er ikke uendelig, så det er ikke rart at noe av jobben går ut på å få folk som ikke trenger øyeblikkelig hjelp til å holde seg hjemme. Da er det jo ikke fritt for at de blir oppfattet som sure og bryske. Smerter alene rettferdiggjør sjelden noe legevaktbesøk, da er det like greit at du venter til morgenen etter og får deg en akutt-time hos fastlegen. Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Det jeg aldri har forstått er hvorfor så mange folk drar på legevakten fordi de har fått influensa! Vaksiner kan jeg forstå, men hva kan man gjøre når det allerede har brutt ut? Dessuten, dersom man er frisk nok til å sitte 4 timer i kø på legevakten er man ikke særlig syk.. (influensa tenker jeg på) Jeg har fått hjelp raskt når jeg har vært på legevakten, men det kan ha noe med å gjøre at den ene gangen hadde jeg et baderomshåndkle dynket i blod foran trynet og den andre gangen hadde jeg fått modellflylim på øyet. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Har litt delte meninger. Når jeg hadde skadet fingrene så ble jeg tatt inn med en gang, men hadde vært ganske rart hvis de ikke hadde gjort det. Var såpass store skadet at jeg kunne ha risikert og miste fingrene. Ellers når jeg har knekt armen så blir det mange timer før det blir min tur. Men alle gangene har det også vært mange folk. Men stortsett har jeg vært fornøyd. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Man må ikke til legevakten pga. en influensa, om ikke det er en infeksjon. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Hun sa "nææhei, den slags behandling har vi ikke her du!" Hun ba meg ikke legge meg og ta smertestillende gjennom natta. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Legevakten er til for ting som ikke kan vente, altså først og fremst når forsinkelser medfører fare for fremtidig liv og helse, når man enten dør eller får varige men om man ikke får øyeblikkelig hjelp. Alvorlige smertetilstander kan også kvalifisere, men jeg tipper at pasienten da enten har det så vondt at det høres over telefonen, eller at han ikke klarer å snakke for seg i det hele tatt. De gangene jeg har vært hos legevakten har jeg fått så god behandling som mulig var. Det tok sin tid, men det var ingen som prøvde å stille spørsmål ved mitt behov for øyeblikkelig hjelp. Endret 15. januar 2009 av Isbilen Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) må si jeg har blitt tatt godt imot begge gangene jeg har vært der. første gangen var med armen knekt, rett inn, fikk heftig bedøvelse med en gang og inn på operasjons-bordet i løpet av kort tid andre gangen var med en diger fiske-krok hengende fra øyelokket, synet var så vidt utenfor fare, men det viste man jo ikke da. ble også da rushet inn på operasjons-bordet og var der 3-4 timer, morro når man må spørre legen etter mer bedøvelse ett par ganger mens de driver på Melisma: hadde du hatt umenneskelige smerter i magen, hadde ikke du sittet på forumet og klaget over det... har forresten hatt ekstremt vondt i magen ett par ganger, da har det stort sett vært luft som skal ut(snakker ikke om litt oppblåst mage, men latterlig vondt) hos meg har det blitt greit etter ca en halvtime, og nesten bra i løpet av en times tid Endret 15. januar 2009 av aklla Lenke til kommentar
Ari Gold Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Du vet aldri hvor lang tid det vil ta. Så når jeg satt 4 timer og ventet, tenkte jeg hele tiden, min tur snart. Er helt idiotisk at de sier det kommer til å ta noen minuttter, men så blir man sittende der i flere timer. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Når jeg røyk stregen på penis hode og selve penisen så fikk jeg dårlig behandling. Holdt på å besvime foran dama som satt der også spør om jeg vil legge meg?!! Hallo tenkte jeg, jeg går snart i gulvet hent en SENG for dundre! Det var den gangen jeg ikke tålte mitt egent blod :|. Da var jeg på legevakten i fire timer mens jeg blødde ifra såret men hjelpen kom aldri før fire timer senere. Da så de på det, sa jeg skulle tisse på en sånn ting for å sjekke om jeg var smittet med AIDS, Hiv eller noe. Jeg sier det er strengen. Jenta tar ned forhuden også bare nei men du har rykket strengen Dårlig behandling synes jeg! Men kan ikke forvente mer ifra Norge heller Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Jeg prøver å unngå offentlig helsevesen på langt mulig er. Har bare positive erfaringer med private tjenester. Kan møte opp uten timebestilling og må sjelden vente over en halvtime. Hyggelige er de også. Nei, de har nok kunder så jeg vil ikke si hvor jeg går, ikke engang på PM. Sist jeg brukte offentlig tilbud var jeg såpass skadd at jeg ble kjørt dit med sykebil. Måtte så vente 5 timer før jeg kom inn til en lege og en assistent som bare kranglet hele tiden om vakt og overtid, og ikke brydde seg om meg. Blikkene deres var ikke rettet mot der hvor de lappet meg sammen, men på hverandre mens de ropte. De var så engasjerte at de fikk mye unødvendig bevegelse i hendene mens de sydde meg sammen. Fikk sprøyter med bedøvelse i området, men de hadde ikke tid til å vente til bedøvelsen virket. Hele opplevelsen var som et mareritt. Jeg hadde aldri trodd at man kunne få så dårlig behandling. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Dårlig behandling synes jeg! Men kan ikke forvente mer ifra Norge heller Synes vi ikke bør klage så ekstremt mye jeg. Finnes veldig mange land med mye verre legebehandlig enn Norge. Greit nok noen kan være mer uheldig enn andre, og det gjelder alle land! Men sånn generelt så er ikke Norge så aller verst på legehjelp og sykehus. Endret 15. januar 2009 av aleksanderro Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Hadde du kommet på min legevakt fordi du hadde røket snoppstrengen skulle du også fått vente. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Nei men når jeg enda ligger å blør i fire timer enda ikke noe smertestillende eller hjelp eller sjekk så er det ille synse jeg! Hadde du kommet på min legevakt fordi du hadde røket snoppstrengen skulle du også fått vente. Hadde jeg vist dere gjorde met vilje hadde jeg sendt advokat på senteret. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Helt seriøst, det og ryke strengen er da alvorlig. Ikke nok med att man blør kraftig men tenk på smerten å det og måtte dra på sykehuset for det. Ikke kuleste situasjonen. Forøvrig så vil jeg skryte av legevakta i Fredrikstad, har vært der to ganger og hver gang har jeg fått akutthjelp. Sett folk som har sotti der ett par timer men de er forkjølet eller har vrikket beinet. Lenke til kommentar
bBax1 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 en gang jeg hadde trådd over beinet ble jeg kjørt til vår lokale legevakt for å få sjekket av det ikke var leddbånd(alle leddbåndt i venstre ben rundt ankelen hadde rykt) eller bein som hadde rykt. JEg ble sendt fra den lokale inn til akutten i kristiansand med en gang. Der lå jeg først i 2 timer for å vente på at de skulle ta røntgen av beinet. De hadde mellom 5 og 10 røntgen rom. ingen andre satt i kø bare meg men måtte vente som sagt i over 2 timer på det. så lå jge i 4 timer og ventet på at leget skulle se på bildet og si hva som hadde skjedd. Det endte mde at han hadde sett kjapt på det, men måtte ringe meg neste dag for da kunne han få sett bedre over det. litt irriterende der og da over alle som var der og inneffektiviten. verste var jo at jeg måtte vente to timer på røntgen i en stol med beinet holdende opp i lufta for å ungå at blodet i beinet. Spurte om jeg ikke kunne få ei seng eller noe å holde beinet opp med, men det kom aldri... MEN jeg merket at de var særdeles underbemmanet der. Legen var en turnuslege som hadde vært på vakt i 26 timer ifølge han selv. Synd at de kun hadde en turnus lege på akutten som er akkuttsentralen for hele vest-agder og kanskje aust-agder også....Ellers var de alle som var på vakt den kvelden veldig hyggelig og koselige forsåvidt, men virket veldig opptatt hele tida. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Helt seriøst, det og ryke strengen er da alvorlig. Ikke nok med att man blør kraftig men tenk på smerten å det og måtte dra på sykehuset for det. Ikke kuleste situasjonen. Forøvrig så vil jeg skryte av legevakta i Fredrikstad, har vært der to ganger og hver gang har jeg fått akutthjelp. Sett folk som har sotti der ett par timer men de er forkjølet eller har vrikket beinet. Det syntes ikke de. Fikk ikke operasjon den dagen heller. Det hadde startet å gro så du må vente seks måneder til operasjon!. Bare å tisse var jo et helvete i hele seks måneder! Pluss hun kom også sjekket der etter stakk hun i en halv time og der etter kom tilbake og sjekket såret også renset det uten bedøvelse. MAMMA MIA§ Bra gjort av Fredrikstad da Endret 15. januar 2009 av Andzel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå