PerryFontana Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Er på jakt etter ny tv og trenger sårt litt hjelp. Hadde tenkt med en 37" LCD til rundt 10 000 kr. Tv`n skal brukes mest til helt vanlig tv-titting og noe film. Tenker å kjøpe en blu-ray spiller om litt. Jeg ønsker en Full-HD tv. Ellers så snakker alle om at det er viktig med et godt sortnivå, så det hadde jo sikkert vært fint med en tv som har et godt sortnivå. Har funnet en tv som jeg synes virker grei: LG 37LG7000 Er det noen som har noe å anbefale, evt linker til nye tester(finner bare gamle)? Håper det er noen som kan hjelpe. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Hva er grunnen til du velger lcd og ikke plamsa som er tv og filmkongen? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=102969 sjekk lyd og bilde sin test dette er en meget god tv... ellers er også samsung LE37A5 også bra Lenke til kommentar
PerryFontana Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Hva er grunnen til du velger lcd og ikke plamsa som er tv og filmkongen? Jammen om jeg veit. Har ikke så mye peiling på dette, men det er bare å overbevise meg om noe annet.... Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 plasma er best til tv og filmseing pga naturligere bilde. god kontrast, bra sortnivå (bedre en lcd) og ikke etterslepp og lagg som mange lcdtver har. kontrastnivået er god og tvene takler tvsignaler veldig bra. lcd har mer kunstig bilde og jeg syns det ikke ser så bra ut i forhold til plasma (det er smakssak) men plasma er stort sett best på film og tvseeing:) Lenke til kommentar
PerryFontana Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 plasma er best til tv og filmseing pga naturligere bilde. god kontrast, bra sortnivå (bedre en lcd) og ikke etterslepp og lagg som mange lcdtver har. kontrastnivået er god og tvene takler tvsignaler veldig bra. lcd har mer kunstig bilde og jeg syns det ikke ser så bra ut i forhold til plasma (det er smakssak) men plasma er stort sett best på film og tvseeing:) Er det sånn da at en LCD egner seg best til spill og databruk? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 ja fordi lcd har ingen fare med innbrenning Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Stemmer, men spiller man konsollspill er ikke innbrenning en fare sålenge man ikke sitter 6 timer i strekk på samme spill hver dag:P Lenke til kommentar
PerryFontana Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=102969 sjekk lyd og bilde sin test dette er en meget god tv... ellers er også samsung LE37A5 også bra Takk for svar. Jeg finner ikke lyd og bilde sin test av de to tvene som du nevner. Hvis du har tid og ork så hadde jeg vært takknemlig for en link. Ha en flott kveld. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Hvis du skal ha lcd så bør du sjekke hvordan den takler SD signaler. Litt for ofte kjører de HD sendinger i butikken og dette gir ikke det rette inntrykket for hva du skal bruke mesteparten av tiden på. Plasma har fremragende SD bilder, men systemet trenger mer vedlikehold pågrunn av IR og en liten mulighet for permanente innbrenninger. Samsung er ganske voldsomme på både farger og 100hz interpolering. Du bør sjekke at du er komfortabel med hvordan bildet blir seende ut på disse tv-ene. Sony lager de lcd tv-ene med mest naturlig palett og deres 100hz er ikke så påtrengende som Samsung sin. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=79291&testid=4401 er sammenligning mellom mange tver... og samsungen er i 46" versjon... så kan være noen egenskaper på den som ikke er på 37" versjonen Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 100Hz meg her og der, det er oppskrytt og på enkelte apparater får ein betre bilete utan den funksjonen påslått. Eg har ein Samsung LCD sjølv og er enig i at med butikkinnstillingar blir det veldig skarpt og lyst. Når eg derimot fekk endra dette og satt opp mine eigne innstillingar vart det noko anna. For øvrig eit nydeleg bilde på skjermen, fargane er råbra. No var det ein ganske lang prosess for meg før eg valgte LCD, blant anna fordi eg har lyst på ein Pioneer, men det høver ikkje sånn som eg har det i dag. Difor ventar eg med den til neste gang, to skjermar må eg uansett ha. Alt er ein vurdering på kva behov ein har. Eg ser nesten aldri på TV, køyrer video frå PC, ser film og koplar til Xbox. No må ein sjølvsagt oppskalere DVD-filmar sidan det er SD-materiale, men ein må alltid inngå eit kompromiss ved TV-kjøp. Til sist vil eg få påpeike at du aldri får ein dårleg skjerm til 10 000 kroner. Forskjellane på dei beste LCD-modellane og plasma-modellane blir endå mindre jo høgare ein kjem. Har du eit optimalt innstilling apparat og brukar det på sine sterke områder får du uansett eit fabelaktig bilete. http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=79291&testid=4401 er sammenligning mellom mange tver... og samsungen er i 46" versjon... så kan være noen egenskaper på den som ikke er på 37" versjonen Dykk kan lese min vurdering av den testen i forhold til Samsung-en her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1056530&hl= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå