Gå til innhold

Boot Camp 4 real - PowerMac mod

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har aldri laget eller drevet med noen form for modifikasjoner med datamaskinkabinett.

Forøvrig er jeg 18 år - bor i en liten koselig by vest i landet - tja, da vet dere litt om meg før vi introduserer prosjektet.

Boot Camp 4 real

Prosjektets navn er svært lite gjennomtenkt. Kanskje litt fjortiss, men nok om det.

Ideen bak prosjektet stammer fra da jeg var liten. Jeg har alltid hatt fetisj for datakabinett. Jeg vil ha det stilrent, ryddig og anonymt. Derfor ble Lian Li et naturlig valg for meg, men i dag står det nevnte kabinettet som HTPC. Windows maskinen har foreløpig et Antec kabinett som jeg ikke husker navnet på. Det er i hvert fall svart og lyddempet - og stygt. Etter at jeg kom over diverse sider hvor dem modifiserte Mac Pro kabinetter slik dem passet tradisjonelle komponenter (ATX i mitt tilfelle) ble jeg revet med. I mine øyne, finner du ikke penere kabinett enn Mac Pro, som er laget av 100% aluminium.

Planen

Planen er - som dere sikkert har tenkt ut selv - er at jeg skal modifisere kabinetter slik det passer ATX hovedkortet, PSU etc etc. Det er god plass å boltre seg på, men få festepunkter å finne. Derfor blir det nødvendig å ta frem superlim, skruer og kutte-maskin-sak.

Siden jeg aldri har laget en worklog før, tenkte jeg at dette ble en ypperlig anledning til prøve det ut. Jeg håper på konstruktiv kritikk og evt. hjelp igjennom prosessen. Hvor lang tid dette vil ta er vanskelig å si, da tiden er knapp. Har egentlig ikke tid til å drive med et slikt prosjekt i dette stadiet, men det er foreløpig små bagateller.

System

Før jeg blir beskyldt for å bryte Apples lisensavtale om at det er ulovelig å legge inn OSX på non-apple hardware, vil jeg bare si at dette blir en fullverdig Windwos maskin. Windwos XP er temaet, intet annet. Med andre ord: Dette er IKKE et "Hækkingtåsh" prosjekt.

Dag 1

I dag kjøpte jeg kabinettet for 300 kr, inkludert G5 CPU, HK, orginale vifter etc. Maskinen er forøvrig defekt, så hvorfor jeg tok med meg dette vet jeg ikke. Det er alltid litt gøy å se litt nærmere på slike komponenter. Jeg betalte uansett for kabinetter og intet annet. Maskinen var opprinnelig av typen PowerMac G5.

Bilder kommer litt senere i kveld. :whistle:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...