Gå til innhold

[Løst]Membership.ValidateUser vs AD

Gjest Slettet-PH1RtxVn

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-PH1RtxVn

Hei.

Jeg har en component skrevet i c# for .net 2.0 framework.

Denne styrer all pålogging mot angitt ActiveDirectory.

Alt funker i grunn veldig flott. I test, stage og prod miljø, som kjører Windows 2003 R2, så går alt helt smurt.

Nå skal jeg utvikle mer på denne componentet fra min lille maskin (XP Pro SP3).

Denne bruker VPN mot et utviklingsmiljø. I dette miljøet/domenet ligger AD server.

Ved bruk av componenten kan jeg skrive data til AD og jeg kan lese data. Fiiiiiint.

Men når jeg bruker Membership.ValidateUser(string username, string password) så får jeg alltid FALSE. Dette kun når applikasjonen kjøres fra XP maskinen. Laster jeg samme kildekode opp til UTV-server (2003 R2), så funker det bra.

Noen har hvisket til meg at XP Pro ikke er noe særlig til realistisk test miljø, og det ser ut til å stemme.

Noen som har noe tips? Det er snakk om å se på impersonate i web.config? Evt i machine.config for å angi en domenebruker? Eller.....hmm...nei, litt rådløs nå

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-PH1RtxVn
Hvordan ser membership delen i WebConfig-en din ut?

Vel, det er EPiServer som styrer Membership Provider. Den er satt til MultiplexingRoleProvider. Dvs den kjører på både SqlServerRoleProvider og WindowsRoleProvider. Det er samme Web.config som benyttes i UTV/test miljøene som den har gående på XP maskinen. Så kan ikke helt se det skal være noe i Membership delen.

Menne, må jeg kanskje definere egen ActiveDirectoryProvider, ettersom XP'n kjører med en ASPNET user og ikke en reell domainuser?

Lenke til kommentar

Mulig jeg husker feil, men du må nok være autentisert mot domenet selv før du kan begynne å autentisere andre. Så enten må brukeren ASP.NET kjører som være en domenebruker (i det rette domenet) eller du må spesifisere ett brukernavn og passord i membership delen i WebConfig som connectionUsername og connectionPassword. Hvis ikke får ikke ADMembershipProvideren lov til å autentisere brukere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PH1RtxVn
Mulig jeg husker feil, men du må nok være autentisert mot domenet selv før du kan begynne å autentisere andre. Så enten må brukeren ASP.NET kjører som være en domenebruker (i det rette domenet) eller du må spesifisere ett brukernavn og passord i membership delen i WebConfig som connectionUsername og connectionPassword. Hvis ikke får ikke ADMembershipProvideren lov til å autentisere brukere.

Hei Glenn.

(beklager sen tilbakemleding, men vært bortreist)

Det du sier stemmer jo som hånd-i-hanske. ASPNET user må jo sef være autentisert ført den begynner å autentisere andre.

Løsningen min ble å ringe drift å "advare" dem om at Image't mitt nå blir meldt inn i domenet, og sånn må det bli.

Hadde funket å sende med cridentials, men jeg vil ha easy utv_miljø.

Never the less. It funks veldig bra nå.

Takk for all info.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...