Pivotal Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 glimit: Jeg mener at det er bortkastede penger å prøve å få han til å stå for ansvar, OM han i det hele tatt lever. Bedre å bruke tid å penger på noe som faktisk funker enn på en hevnlyst mot en enkelt mann. Lenke til kommentar
mobilglad Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Er det virkelig verd det, det har vel kostet mange nok milliarder å leite etter han samt prøve å kjempe mot Taliban. Og desverre altfor mange sivile. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Tullete? Langt ifra. Om han lever, bør de bruke alle de russerer tilgjengelig på å finne vedkommende. Hvorfor skal de kun bruke russere? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Nei, si det Skriveleif ordnet! Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Kan jo ikke være SÅ forbanna lenge til fyren dauer av seg selv uansett? Han drar jo på årene og han lever vel ikke akkurat under de beste forholdene oppi fjellet sitt? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Han er 51år, så om han enda er i livet (noe som er meget sansynlig) så har han enda "noen" år igjen, så sant ingen gjør kål på han før den tid.... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Tullete? Langt ifra. Om han lever, bør de bruke alle de russerer tilgjengelig på å finne vedkommende. Hvorfor skal de kun bruke russere? Vil vel tro at det da vil være en kombinasjon av hovedsaklig russere og amerikanere men også med innslag fra Nato involverte land. Dersom det finnes tilgjengelige nordmenn skal man ikke se bort ifra at de også kan brukes. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Vice. Der var Ressurser der skulle stå ikke Russere... eller er det bare en (dårlig) spøk fra din side? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 glimit: Jeg mener at det er bortkastede penger å prøve å få han til å stå for ansvar, OM han i det hele tatt lever. Bedre å bruke tid å penger på noe som faktisk funker enn på en hevnlyst mot en enkelt mann. Selvom USAs løkonomi har opplevd bedre tider tror jeg det finnes andre argumenter enn penger i denne saken. Generlt sett ville det kansje vært mest en symbolsk seier, men den ville blitt stor. Dessuten, hva om anntagelsene om at Osama bin Laden er på sidelinjen ikke stemmer? Hva om han fektisk fremdeles trekker i de øverste trådene i Al-Qaida? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Vice. Der var Ressurser der skulle stå ikke Russere... eller er det bare en (dårlig) spøk fra din side? Kunne ikke dy meg. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 glimti: En seier ville det ikke ha vært uansett ettersom om noen andre hadde vært der for å tatt over.. og symbolikken ville nok ha hatt liten betydning nå. Den symbolske delen hadde nok vært sterkere motsatt ettersom han ville blitt en martyr. Nei jeg ser ingen positive sider og mange negative. Bruk av penger, mannskap, osv. Mulige tap av liv. Martyrisering av han. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Hva ville man oppnå om man "knertet" Osama? Han ville bli en martyr og om mulig en enda større fiende i døden enn han var i livet (sett at han faktisk enda lever). Bush har brukt 8 år på å jage skygger og lite har han oppnåd av dette. Man kan ikke stoppe disse uansett hva man gjør, det er som en flerhodet drage, kapp av et hode og 3 vokser frem i dets sted. Mye bedre å heller ha oversikt over hvor mange hoder dette beistet har, og holde det så inngjerdet som det lar seg gjøre, fremfor å bruker tid og viktige resurser på å kappe hoder til man ser mannen med ljåen. Nå er vi og i en tid hvor man er nødt til å "spare" penger, folk blir sagt opp fra jobbene sine og mange sliter økonomisk. Da synes jeg det blir feil å spy avgårde penger for å fange spøkelser i de afghanske fjellene. Synes Obama har en grei politikk på dette, bruke penger der de heller trenges. Det er nok krig og helvette i verden så hvorfor ikke forsøke noe nytt som ikke innvolverer å kverke hverandre? Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Det tror jeg ikke er så veldig mange som kan si helt sikkert. Men var ikke planen at Obama skulle trekke folk ut fra Irak og gå etter "the bad guys"? Eller har jeg misforstått helt? Endret 18. januar 2009 av Haawy Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Lever jævern enda da? Mest sannsynlig ikke... Men som med mye annet i denne krigen, kan ikke sole på noe... Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Ja Obama skulle vel trekke seg ut av Irak, men ville vel helst fokusere på Taliban, ikke Al-Qaida. Uansett virker det ikke som Al-Qaida gjør så mye ut av seg. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Det tror jeg ikke er så veldig mange som kan si helt sikkert. Men var ikke planen at Obama skulle trekke folk ut fra Irak og gå etter "the bad guys"? Eller har jeg misforstått helt? Jo, men det finnes mange flere (og viktigere) bad guys i A-stan enn Osama. Lenke til kommentar
MetroN Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Tyder på at USA ikke lenger trenger å likvidere Osama. De har antagelig presset Al-qaida inn i et hjørne, eller lignende, i løpet av de siste årene, og trenger ikke lenger å slå ut den øverste lederen for å knuse organisasjonen. Hvorfor skal USA bruke penger, ressurser og soldater på jakt etter en eneste mann, når de istedet kan sikte seg inn på andre (like eller) viktige(ere) aktører innenfor organisasjonen? Holde et jevnt press over hele linja, istedet for å bare presse på et punkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå