lin22 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Pcen starter som normalt. Det første jeg ser er loading screen til windows xp. Etter det kommer out of range. Problemet er at jeg ikke ser NOE før loading screen heller. Jeg har prøvd å trykke F8 gjentatte ganger for å komme inn i VGA mode. Jeg har tilogmed prøvd å gjort dette med å se på laptoppen hvor mange ganger jeg må trykke ned for å komme til VGA mode. Ingenting ser ut til å fungere. Det rare er at jeg trykker F8 under oppstart, også må jeg trykke enter to ganger før jeg hører den jobber videre. Skal man ikke bare trenge å trykke enter en gang etter safemode menyen kommer opp? Finnes det noen andre knapper som gjør at pcen ikke laster skjermkort drivere? Jeg har INGEN annen skjerm i huset akkurat nå, bortsett fra laptoppen min. Jeg har tilogmed prøvd å satt i en XP cd for å installere på nytt, siden jeg ikke har noe jeg trenger på pcen. Men jeg får ikke opp noe bilde da heller. Jeg vet tv'en \ skjermkortet fungerer siden jeg får opp loading screen til XP. Jeg kom på en eller annen merkelig måte inn i VGA mode når jeg fjernet det ene skjermkortet fra SLI. Da var jeg raskt å avinstallerte nvidia driverne i håp om at oppløsningen skulle være i orden når jeg restartet. Rett før jeg restartet fikk jeg opp beskjeden. "Nytt hardware er nå installert og fungerer" eller noe slikt. Tipper det var skjermkortet som fikk seg noen nye koselige drivere, så nå er jeg tilbake hvor jeg startet. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Det holder normalt å starte maskinen i "Sikkerhetsmodus" ved og tykke F8 under oppstart, det finnes også flere selektive måte å starte maskinen på, om ikke kan du starte maskinen som normalt og holde inne "SHIFT", da vil ikke oppstartelementene starte og skjermdriverne vil normalt ikke lastes. Jeg mistenker dette for å være et "Hertz" relatert problem og kanskje ikke et spørsmål om oppløsning. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Tipper at du ikke ser noe fordi en annen skjerm er 'Primær'. Det kan være en innstilling i BIOS som velger hvilken PCI-e slot som er Primær. Det er bare Primær skjerm som er aktiv for BIOS og oppstart. Samme problemstilling gjelder også hvis man har hovedkort med innebygd skjermutgang, og det kan være valg mellom PCI og AGP. En CMOS reset vil gi deg standardinnstilling. Eller prøv å bytte PCI-e slot. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 En meget god mulighet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå