Patz Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Har hatt konto i Sparebank1 Nordland siden jeg ble født. Pga. dårlig rente og gebyrer i denne "gebyrfrie" banken ønsker jeg å bytte. Har sett litt på Skandiabanken og Bank Norwegian. Pr. i dag ser Bank Norwegian ut til å ha det beste tilbudet. Men går ut fra at tilbudet endrer seg ofte, kanskje spesielt i disse tider? Er 18 år, ønsker VISA-kort og har ca. 100.000 i innskudd (høyrente til dette). Er jo også kjekt om banken har en god og effektiv nettbank-løsning. Hvilken bank vil dere anbefale? (Åpen for alle). Endret 15. januar 2009 av Patz Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 De lokale sparebankene er ofte de beste langsiktig. Lenke til kommentar
KS Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Ja det endrer seg ofte. Å vurdere hvilken som er best langsiktig er håpløst. For å ha det beste tilbudet må du vurdere markedet fra tid til annen. Velger du den 'beste' i dag, er det neppe den samme imorgen. Lenke til kommentar
Ca3 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Banker uten filial (lokaler) har som oftest bedre rente på sparing og lån. Haken er at du må være kunde i en annen bank for å sette inn kontanter. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Mange vil kanskje mene at lokalbanken er best og at det lønner seg med lange og trofaste kundeforhold. Dette er noe jeg gang på gang får motbevist av personer som opplever at de etter titalls år som kunde ikke får noe som helst igjen når de får bruk for denne påståtte goodwill'en. Sett deg ned en gang i blant og vurder de forskjellige bankene opp mot de tjenestene du har behov for der og da. Jeg har brukt Skandiabanken siden oppstart og er storfornøyd. Mitt bruksområde er lønnskonto og litt kontanter i reserve på "høyrente-konten" dems. For kredittkort benytter jeg GE Moneybank (og betaler selvsagt hele kredittbeløpet hver måned slik at jeg ikke får noen gebyrer) og lånene mine har jeg i husbanken og lånekassa. Har den siste tiden vurdert å bytte til f.eks. yaBank som på enkelte områder gir litt bedre renter, men det er snakk om så relativt små beløp at jeg ikke har tatt meg bryet enda. Men jeg sjekker rentestatistikker i ny og ne for å se om skandiabanken gjør jobben sin. Om du velger Skandiabanken eller en av de andre billige rene nettbankene så tror jeg du gjør et godt valg uansett. Det må nevnes at Skandibanken før jul ble med i banksikringsfondet slik at du kan ha litt penger stående uten å være redd for at de forsvinner ved en konkurs. Endret 20. januar 2009 av Illus Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Som regel vil det ikke lønne seg å ha en bank. Det lønner seg vanligvis å ha en til brukskonto, en til sparekonto etc. Om det lønner seg nok til at det er verdt det ekstra styret, er opp til deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå