Spritfire Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Heisann Har en pc på jobb som er koblet opp til en tv, skal vise filmer og powerpoint slides etc. Poenget er at den står bare som en server, uten tastatur,mus skjerm. Den har en mappe som er delt på nettverket som nye filmer/slides kan legges over i. Problemet kommer når jeg da logger på den med remote desktop og skal starte filene det er snakk om. Da logges brukeren ut og ikke mulig å logge inn igjen. Veit at dette er vanlig. Men er det noe vei rundt dette? altså bare legge filene over logge inn starte og logge ut? eventuelt bruke en annen type remote program? På forhånd takk! Lenke til kommentar
T2000 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Bruk Logmein eller VNC. Da logger du inn på den brukeren som er pålogget og "deler" skjermbildet. Jeg har kun gode erfaringer med Logmein og denne fungerer uten problemer bak ulike brannmurer også. mvh Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Tenker dette er en windows xp maskin eller vista, - ikke en server. Det er hack's for dette, og google er din beste venn. Google: enable terminal service on windows xp eller enable multiple remote desktop users in xp http://www.golod.com/2005/10/enabling-mult...r-edition-2005/ Er og mange andre work arounds og hacks for å få dette til... Da kan flere brukere logge seg på samtidig. Endret 15. januar 2009 av Uffda Lenke til kommentar
Spritfire Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 Hei og takk for hjelpen sålangt! Burde såklart tenkt på vnc program. Noe som nå er installert og fungerer nesten flott... Har tatt i bruk tightvnc siden dette er en gratis versjon. Problemet så langt, er at jeg kun får kobla til hvis jeg setter client i listening mode og server connecter til client. Den vil ikke la client koble til server, server blokker ikke for incommende connections så vidt jeg kan se. Noen gode forslag? Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Jeg brukte en patch som bytter ut termsrv.dll tror jeg det var og gjør en register endring som lar så mange brukere du vil logge seg på en xp maskin samtidig. Er bare å google det, så finner du mange svar og samme løsning. Denne er for winxp sp2 og sp3. Og du har en winxp maskin som funker som en terminal server..... Terminal Server Patch 2.1 Description"This patch will enable two or more concurrent sessions in Windows XP PRO Service" BrothersoftEditor: This patch will enable two or more concurrent sessions in Windows XP PRO Service Pack 2 (SP2) and Service Pack 3 (SP3) if you have FAST USER SWITCHING enabled, and your windows is NOT in a domain. http://www.google.no/search?hl=no&q=wi...mp;aq=f&oq= Her finner du samme patch: http://www.brothersoft.com/terminal-server-patch-142879.html Lenke til kommentar
1915 Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Bruk Logmein eller VNC. Da logger du inn på den brukeren som er pålogget og "deler" skjermbildet.Jeg har kun gode erfaringer med Logmein og denne fungerer uten problemer bak ulike brannmurer også. mvh er engi med deg, bruk logmien in. har gode erfaringer med det jeg og. har brukt det i over 2 år nå Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Bruk Logmein eller VNC. Da logger du inn på den brukeren som er pålogget og "deler" skjermbildet.Jeg har kun gode erfaringer med Logmein og denne fungerer uten problemer bak ulike brannmurer også. mvh er engi med deg, bruk logmien in. har gode erfaringer med det jeg og. har brukt det i over 2 år nå Problemet er jo at han vil ha flere brukere samtidig. Logmein overtar pc'en med fjernstyring...blir litt krøll da hvis han har 2 brukere som vil skrive hver sitt dokument.... XP Patchen jeg henviste til lar 2 forskjellige brukere logge inn samtidig eller mere, og de kan arbeide uavhenging av hverandre og dele programmene som er installert på maskina. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå