sm0 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Heisann! Jeg er 19 år, studerer for tiden ved Universitetet i Agder. Jeg går for øyeblikket på en bachelor-grad (2. semester, år 1). Men, neste høst (-09), skal jeg bytte både utdanning og skole. Det jeg lurer på da, er: - Må jeg "slutte" på noen formell måte ved mitt nåværende Universitet? (Skal fullføre dette semestere der, hvis det ikke kom klart nok frem ) Jeg tenkte som så at det kanskje er så enkelt som å IKKE betale semester avgift neste semester (høsten 09) ved Universitetet i Agder, slik at jeg da ikke blir meldt opp til eksamen og "ikke går der" lengre. Rett på meg hvis jeg tar feil, please, lurer på dette - Også, jeg lurere på om jeg må gjøre noe "spesielt" når det gjelder søkingen til det neste Universitetet og den nye utdanningen - med tanke på studiepoeng jeg har oppbygget meg gjennom dette året, samt alderspoeng ( får 2 alderspoeng, siden jeg blir 20 i løpet av søkeåret). Er det så enkelt som å legge ved karakterutskrifter fra beståtte eksamener ved Universitetet, sammen med vitnemålet fra VGS når jeg søker? Pewh, håper dere klarer å forstå den knotete formuleringen min, litt vanskelig å få uttrykt det jeg prøver å si All hjelp verdsettes! Kan forøvrig spørre mens jeg er er: Jeg skal studere sosiologi. Noen som har erfaring med det? Er studenter / jobber ? På forhånd takk! Mvh Anders Lenke til kommentar
juxtapose Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 For det andre spørsmålet, så søker man på studie gjennom samordnaopptak slik du gjorde for i år. De tar seg av alt av alderspoeng, vitnemål osv. Lenke til kommentar
sm0 Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Aha, nice Da var den ganske enkel! Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå