Sugarrdaddy69 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Jeg kjøpte en Boss Metal Core pedal for noen uker siden. I går skulle jeg altså sette meg ned og spille litt som jeg pleier. Så merker jeg at jeg kommer anderledes enn det pleier. Settings på pedalen var som den pleier å være på. Fra 1-10 Volum: ca5 Low: ca 6 High: ca 7 Dis: 10. Amp settings var som den alltid var. Lyden ble anderledes og rar denne gangen og har vært det siden... Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare lyden. Jeg har ikke noe jeg kan sammelikne den med heller.... Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Du har vel ikke prøvd å bytte batteri etter den begynte å fjuske? Lenke til kommentar
Sugarrdaddy69 Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 Det har jeg gjort Lenke til kommentar
lille-hl Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Hm... Rar? Utdyp... Jeg prøvde et sånt digert bosspedalboard i en butikk, jeg trykka på metalzonen, men selv med gain på full, hørtes det kun ut som en blues od(ja, brukte den på en clean amp... og bøkkere) Lenke til kommentar
Sugarrdaddy69 Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Joa, den har faktisk variert på lyden nå. Noen ganger er den grøtete andre ganger er bassen og volumet alt for mye. Det er også de gangene den er helt normal også plutselig skjer de rare greiene... Jeg var i en musikk butikk. Der oppførte den seg helt normalt. Da jeg kom hjem begynte den igjen. Nå vil den ikke slå seg på mer... Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Ettersom problemet ble borte da du var i musikkforretningen, er det vel mulig at problemet ligger i forsterkeren din? Har du sett etter om clean-lyden er som den alltid har vært? Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Sjekk: - feilsøk at det ikke er noe galt med noen av kablene. - at du bruker skikkelig batteri eller strømforsyning. Ikea batteri er ikke noe alternativ. - sjekk at ampen din oppfører seg slik den skal, og at det ikke er noe galt med volumet i gitaren (dårlige potter, svitsjer eller jack-inngang). dersom pedalen ikke vil på lengre, må du levere den inn til reperasjon, da det tydelig er defekt. Det forutsetter at den ikke virker i butikken heller. Kan ikke sende inn en vare som tilsynelatende fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå