Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en vil ikke POST'e

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått en helt ny PC fra komplett, her er specs:

asus p5q pro MB

Gainward Radeon HD4870

4GB Corsair RAM

C2D duo 3ghz watercooled (northq)

750w Corsair PSU

500gb HD

Når jeg slår på pc'en, går viftene rundt, men den skjermen min står bare og blinker og den finner heller ikke USB utstyret (tastatur og mus). Hva kan være galt? Har prøvd å boote uten USB utstyr koblet til, men skjer fortsatt ingen verdens ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, ingen POST = Svart skjerm, ingen beep og ingen som helst antydning til hva det kan være. Gjetter at det er skjermkortet som er herpa og ikke gir signal, så kommer til å sende pcen til reparasjon i morgen. Skjermkortet veier jo en god del, så lurer på om det var lurt av de å montere det før frakt.

Lenke til kommentar

Har da fylt ut returskjema og kommer til å sende PCen tilbake som Servicepakke i dag. Noen her med erfaring med reparasjon fra Komplett (Hvor lang tid det tar osv, kostnad i forhold til frakt)? Begynner også å lure på om det er posten som har vært uforsiktig med frakten, og at det kan være det som er grunnen til at den ikke virker. Isåfall kan jo det samme skje igjen :/ Og det hjelper vel ikke at det er nesten -10 grader om dagen, er ikke akkurat en ideel temperatur å sende PC'er rundt på.

Lenke til kommentar

Dette er nøyaktig det som skjedde med meg da jeg fikk min PC for litt over en uke siden (den var også bestilt gjennom komplett sin PC-bygger). Alle viftene startet, alle lysene lyste, men ingen POST og ikke noe signal til skjerm.

Jeg prøvde så å starte maskina med et "gammelt" grafikkort jeg hadde liggende, og ting fungerte helt perfekt. Ringte til komplett kundeservice og fikk til svar at jeg måtte sende tilbake grafikkortet.

Dette er nå gjort, sendt på mandag denne uken, og det eneste som har skjedd så langt er at jeg har fått en bekreftelse på at de har fått kortet inn for reklamasjon. Jeg regner altså med å ikke få kortet tilbake før slutten av neste uke. På toppen av dette er det slik at om det ikke er noe galt med kortet likevel, så må jeg betale frakt (300,-), og jeg er stuck med det samme kortet, uten å være et fnugg nærmere en løsning... sucks..

EDIT: Syns forresten det er både merkelige og utrolig slapt av folket på komplett å ikke teste om maskina kommer til POST engang. Det er det minste de kunne ha gjort.

EDIT2: Min egen tråd om problemet - Ny maskin: No display

EDIT3: Jeg ser at vi har samme PSU - kanskje det er den som er syndebukken?! :(

EDIT4: Det at maskina ikke "finner" USB-utstyr er forresten bare et problem som oppstår i "kjølevannet" av at maskina ikke kommer til POST. Med en gang min egen maskin kom til POST (med det "gamle" grafikkortet) fungerte både tastatur og mus gjennom USB.

Endret av Freddox
Lenke til kommentar

Glad jeg ikke er den eneste med veldig uflaks. Har hvertfall sendt inn hele pc'en nå, og jeg kommer til å oppdatere her når jeg vet mer. PSU burde jo være mer enn nok, 750w er brukbart til crossfire. Er hvertfall sykt irriterende å ha en pc bare sittende der og ikke virke, når jeg akkurat har fått lånt Crysis. Jaja, håper posten kjapper seg, så komplett får se på den asap.

Lenke til kommentar

hehe, ja.. Jeg ser på den andre siden av rommet mitt med et sørgmodig blikk hver gang jeg legger meg. Tidenes gamer PC ligger bare på gulvet og råtner bort :p

Og du er nok ikke den eneste som har litt uflaks nei.. jeg spurte kundeservice hvor lang tid det kom til å ta, og kommenterte at "oi, det var lenge".. så fikk jeg til svar "Du er ikke den eneste som sender inn vare for reklamasjon, skjønner du!" :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...