-Zoso- Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Hei hei.. Kjøpte meg et philips HTS9800 hjemmekinoanlegg for 5-6mndr siden.. Alt var fryd og gammen til recieveren til de trådløse bakhøytalerne slutta og virke.. Dette førte (selvfølgelig) til at bakhøytalerne ikke fungerte.. Jeg googla greine og fant ut at mange har problemer med å få samme signalfrekvens (eller noe), slik at recieverne ikke fungerer. Jeg prøvde ut alle rådene og kanskje 2 ganger fungerte bakhøytalerene i ca 10-20 min før recieveren streika. Jeg sendte så inn recieveren i håp om å få tilbakemeld. på at det var noe galt med den, men fikk desverre kun beskjed om at alt var som det skulle og at den hadde blitt kjørt gjennom alle testene uten at det var noe galt med den. Fikk den tilbake for ca 1-2 mndr siden og har fått den til å funke 10-20 mi ntil, ikke noe mer.. det mest merkverdige er at hver gang recieveren fungerer detter det trådløse nettverket ut og med en gang recieveren slutter å virke kommer nettet på igjen.. det er nok et sammengeng og mistenker at min router forstyrrer signalet... har en D-LINK DKT- 400 og philips HTS9800 hjemmekinosystem[/u] Hjelp, på forhånd takk?!?! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Prøv å skift kanal på det trådløse nettverket. Lenke til kommentar
-Zoso- Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 hvordan gjørjeg det? minner på at routeren min er en D-LINK DKT- 400.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Du går ganske enkelt inn på routeren fra nettleseren din. Akkurat på samme måte som du gjorde når du krypterte nettverket ditt, slik at ikke fremmede kan bruke det til uønskede ting. Lenke til kommentar
-Zoso- Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 funker fortsatt en gang i blandt (10-20 min) og så slutter den igjen.. Hva F*** er galt?!?! Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) funker fortsatt en gang i blandt (10-20 min) og så slutter den igjen.. Hva F*** er galt?!?! Gå litt mer viteskapelig til verks: Sjekk manualen til Philips anlegget. Under specifications vil du finne opplysninger om hvilken frekvens radiolinken til bakhøyttalerne kjører på. Sammenlign dette med frekvensene i oppsettet til WLAN på trådløs ruter. Mulig du også kan bytte frekvens på Philipsen. Velg frekvensene slik at det blir størst mulig avstand i frekvens mellom trådløs ruter og Phillips reciever. Hvis du har gjort dette og det fortsatt ikke funker, kan du prøve følgende: -Juster ned uteffekt (transmit power) på WLAN i ruteren din, til høyttalerne fungerer. -Alternativt må du flytte ruteren til en posisjon hvor den påvirker høyttaler-linken mindre. -Et annet alternativ er å redusere avstanden mellom Philips receiver og høyttalere. Da vil det ønskede signalet mottas sterkere, relativt til det interfererende signalet fra ruteren Det er ikke for ingenting at 2,4 GHz ISM bånd kalles søplebåndet. Alt for mye forskjellig utstyr bruker dette ulisensierte båndet, og det resulterer i problemer som de du sliter med. Lykke til ! Endret 20. januar 2009 av Junkers Lenke til kommentar
-Zoso- Skrevet 20. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2009 http://www.p4c.philips.com/files/h/hts9800..._12_dfu_nor.pdf (se side 44 el 149) hvilken frekvens er det?! Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 http://www.p4c.philips.com/files/h/hts9800..._12_dfu_nor.pdf (se side 44 el 149) hvilken frekvens er det?! Det er ikke oppgitt. Det er faktisk ulovlig. Philips av alle burde vite det... Du får prøve de andre tipsene jeg kom med + å flytte litt rundt på AV mottakeren til bakhøytt. Lykke til ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå