Gå til innhold

Film: Film: Unikt yrke: Bootlegger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://www.youtube.com/watch?v=CtxwKt3R1Rs

I denne kortfilmen møter vi en energisk ung fyr som har gjort hobbyen sin om til levebrød. Hans unike yrke går ut på å gjør skjulte lydopptak av gudstjenester for så og selge disse.

Sjekk ut http://atom.no/snipsnap for litt bakom-informasjon og artige bilder.

Konstruktiv feedback tas imot med takk :)

en spennende forretningsidè :D

jeg likte ikke lyden, men ellers likte jeg filmen. fikk meg til å le.

Lenke til kommentar

Var jo en sånn bransje på 80 og 90-tallet, folk som dro på konserter for å ta opp lyden og selge på kassett/CD i hopetall etterpå. Og platebutikker måtte gjemme bort bootleggene i en hylle blant andre plater så ikke kontrollører skulle ta dem i å selge bootlegs, og dermed få fete bøter. Er veldig lite sånt nå lengre..

Lenke til kommentar

Veldig artig konsept og idéer gjennom hele filmen, noe som er livsnødvendig når det kommer til kortfilmer. Kanskje spesielt for amatører. Dette er ganske flott, og selv om den balanserer i blandt med å bli litt for dum, teit og klein, syntes jeg den driver godt og kommer med flere artige poenger.

Lyden er vel det mest negative ved filmen, og plaget meg litt. Det er vel det dere kunne jobbet mye mer med, ta opp med god ekstern mikrofon (merket dere brukte kameraet i noen sekvenser i hvert fall) og mixe det bedre i postproduksjon. Ellers var fotografiet ganske streit og uinteressant. Heldigvis trenger ikke filmen et spennende kamera, og den lider ikke noe nevneverdig av dette. Syntes stemmene ble kanskje litt overdrevent karikerte i blandt, på grensen til irriterende, men det funker jo tross alt OK egentlig.

Men dette er ganske bra altså. Stå på videre!

Lenke til kommentar

Takker for svar :)

Lyden er nok det vi selv er mest misfornøyd med selv også. Grunnen til dette er at vi var veldig plaget med vind på opptakene så alle replikker er dubbet over samt noen lyder her og der. Det vi mangler er et filter til å få lyden til å høres mer "utendørs"-aktig ut.

Angående dialekt så falt den litt lettere i den andre kortfilmen vår, Dasslokk-reparatøren, i og med det er min egen dialekt, hehe.

Vi skal ikke stikke under en stol at dette er et amatørprosjekt i alle aspekter, både på det tekniske og i skuespiller-delen, og vi lærer the hard way, så all feedback er fin-fint :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

HAHA, syns det var en morsom idè jeg!

Enig i at lyden var noe irriterende, og det må sies at dette ikke var en særlig visuelt imponerende film! men fortsatt, ikke det værste jeg har sett! det er tanken som teller? ;)

Jeg så hele filmen uten å kjede meg. =)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...