Gå til innhold

Nye deler skal kjøpes, trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe nye deler til pcen min, og dette skal kjøpes del for del.

Nåværende hardware er;

* 1 TwinMOS DDR2 PC6400 2048MB Dual Pack KIT ,w/two matched DDR2 PC6400 1024MB CL5

* 1 XFX nForce-650i Ultra, Socket-775, GbLAN, DDR2, SATAII, ATX, PCI-Ex16

* 1 Hiper Type-R 580W Sort, Modulære kabler, Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin

* 1 Cooler Master Centurion 534, Sort/Sølv, Aluminium Front (Uten Strømforsyning)

* 1 NEC DVD-brenner AD-5170 IDE Silver OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

* 1 Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM

* 1 XFX GeForce 8600GTS 730M 256MB XXX GDDR3 ,PCI-Express, 2xDVI/HDCP, 730/2260Mhz

* 1 Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

Hardware jeg kommer til og kjøpe(andre forslag godtas.)

* 352402 Asus P5Q Deluxe, P45, Socket-775, DDR2, ATX, 2xGbLAN, Firewire, 3xPCI-Ex(2.0)16

* 340678 Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI

* 355023 HIS Radeon HD 4870 512MB GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

* 344757 Intel Core™ 2 Quad Q9550 2.83GHz Socket LGA775, 1333MHz, 12MB, BOXED w/fan

* 393841 Kingston DDR2 HyperX PC8500 4096MB CL7, Kit 2x matched HyperX 2GB DDR2

Spørsmålet er hvilke deler som burde byttes først for og unngå for store flaskehalser.

Takk på forhånd, både spørsmål, tips og svar tas imot med stor takknemlighet.

Endret av Luz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil foreslå CPU, hvis du ikke er så glad i overklokking.

Men min viten om akkurat flaskehalser er ikke allverden, så folkens, hjelp nå til.

Den store flaskehalsen i dette systemet er vel Skjermkortet, nVidia 8600 er ikke akkurat et storartet gaming kort ;)

Edit: Og vi gratulere Bolson med 4000 poster :p

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Må støtte Giallorossi her. Skjermkortet er den virkelige flaskehalsen.

Personlig er det kun det og kanskje ekstra ram jeg ville handlet. Klart en Q9550 er bedre enn E6600, men med i7 lansert er det bare tull å bruke såpass mye penger på "gårsdagens" plattform, særlig når man faktisk sitter på en klokkbar og relativt bra CPU.

@Luz:

Hva skal egentlig PC-en brukes til?. Det er viktig for å kunne gi gode råd. Personlig ville jeg uansett kun oppgradert skjermkort, PSU (primært grunnet Hiper 580 sitt dårlige rykte) og eventuelt kjøpt 2 GiB av rimeligste PC2-6400 ram (under 200 kr i pris). Muligens i tillegg en CPU-kjøler som gir mulighet til litt klokking (da en med LGA1366 festesett, eller mulighet for dette)

For omtrent alt som utnytter en Quad Core vil en i7 CPU være bedre. i7 920, som faktisk er rimeligere i pris, er minst på høyde med Q9550 i ytelse. Og på enkelte områder klart bedre. Så, handle skjermkort, ny PSU og ekstra minne. Da kaster du bare bort et par 100 lapper. Så kan du eventuelt handle hovedkort og CPU senere.

Lenke til kommentar
Må støtte Giallorossi her. Skjermkortet er den virkelige flaskehalsen.

Personlig er det kun det og kanskje ekstra ram jeg ville handlet. Klart en Q9550 er bedre enn E6600, men med i7 lansert er det bare tull å bruke såpass mye penger på "gårsdagens" plattform, særlig når man faktisk sitter på en klokkbar og relativt bra CPU.

@Luz:

Hva skal egentlig PC-en brukes til?. Det er viktig for å kunne gi gode råd. Personlig ville jeg uansett kun oppgradert skjermkort, PSU (primært grunnet Hiper 580 sitt dårlige rykte) og eventuelt kjøpt 2 GiB av rimeligste PC2-6400 ram (under 200 kr i pris). Muligens i tillegg en CPU-kjøler som gir mulighet til litt klokking (da en med LGA1366 festesett, eller mulighet for dette)

For omtrent alt som utnytter en Quad Core vil en i7 CPU være bedre. i7 920, som faktisk er rimeligere i pris, er minst på høyde med Q9550 i ytelse. Og på enkelte områder klart bedre. Så, handle skjermkort, ny PSU og ekstra minne. Da kaster du bare bort et par 100 lapper. Så kan du eventuelt handle hovedkort og CPU senere.

Først og fremst spilling, WoW, Empire: Total War, med hensikt på hvor mye som kommer til å skje på engang i Empire: Total War, tenkte jeg at det kunne være lurt å få satt inn litt ekstra futt i maskina før spillet kom ut på markedet.

Lenke til kommentar

Siden Empire: Total War sannsynligvis kommer til og kreve mye av GPU, vil jeg tro at folkene ovenfor meg har mer rett enn jeg hadde i utgangspunktet. Men hadde fortsatt vært fint om folkene kunne begrunne litt mer så trådstarter(og meg selv, som lurer litt på det samme), kan bestemme seg for det som da er best iforhold til en viss pris.

Siden når man først skal bruke penger så er det godt og vite at man ikke driter det rett i vasken :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...