Gå til innhold

Leiter etter et "bygge" spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Empire Earth, Red Alert, Age Of Empires.

Dette er jo strategi og krigs spill mens du vil ha noen rolige spill som Sims osv... Så vet jeg ikke men Sims 3 kommer 20.Feb hvis jeg ikke tar helt feil

Lenke til kommentar

Kan fint anbefale Caesar III. Spillet begynner riktignok å dra på årene (1998). Men det er fortsatt et artig spill. Spillet har hovedfokus på bybygging, og foregår i romertiden. Men det greide du vel å ressonere deg fram til selv. ; ) Jeg ville si spillet faktisk ligner en del på Sim City 4. Man tegner opp/plasserer i likhet med Sim City 4 boligområder rundt på kartet, og må passe på at alle får vann. Folk begynner automatisk å bygge på tomtene man plasserer ut etc. Man har en rekke spesialbygninger man kan plassere ut for å øke velferden til innbyggerne etc. Handel er veldig viktig i Caesar 3, og produksjon og handel av varer er essensielt for å lykkes.

 

Hvis du kun velger de fredelige kartene i kampanjen vil du møte veldig lite militær motstand. Så det er jo et stort pluss. Det er riktignok noen fredelige baner med "low risk" som vil si at det kan oppstå opprør eller lignende. Men da holder det som regel med et enkelt kompani soldater. Ikke noe stress egentlig. Et lite tips også. Du kan stille på game speed, slik at ting ikke går for fort. Kampanjen har en innebygget opplæringsmodus, så det tar ikke lang tid å komme inn i spillet. :)

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

- Testet den siste Settlers, likte det ikke. Var for simpelt og svært dummet ned.

 

- City Life har jeg spilt, bra spill, men venter heller på Cities XL som ser ufattelig bra ut...så jeg vil ikke bruke penger på den.

 

- Sims 2 er egentlig ikke det jeg er på jakt etter, men takk for forslaget.

 

- Skal prøve ut demo til Caesar IV nå.

 

- Empire Earth, Red Alert, Age Of Empires er RTS kamp spill, er ikke det jeg er på jakt etter.

 

- Roller Coaster Tycoon er morsomt, men tilbyr lite utfordning.

 

 

For å si det slik, jeg er på jakt etter noe der jeg eventuelt kan innrede mitt "buisness", ansette folk, styrer økonomi osv.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Da så. Jeg så du ikke var så keen på sims 2, men du bør ihvertfall revurdere det litt, skaffer du deg det og Foretningsliv har du et spill som er et veldig bra buisness spill, et av de bedre jeg har prøvd faktisk, nemlig fordi du ikke må starte en bestemt buisness, men kan selv velge om du skal starte resturang, selge biler, møbler, elektronikk osv. Mange har mye negative tanker til det sims, men jeg vil si at foretningsliv er et unntak på alt annet jalla spill de har laget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...