Dan Hansen Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Har installert Norman Security Suite på en datamaskin med Windows Vista og opplever at brannmuren i Norman kveler ftp-overføringene mine. Det som skjer er at jeg fint kan logge på ftp-serveren og starte overføringene. I begynnelsen laster den med +/- 50 kbytes/sec for så å falle til snaut +/- 5 kbytes/sec. Dette skjer når den er ca 5-7% ferdig. Filene som overføres er i størrelsesorden 30 - 50 MB. Skrur jeg av brannmuren i Security Suiten går alt som det skal og dette er ikke noe stort problem egentlig, utover at jeg hele tiden glemmer det, så kan det fikses hadde det vært fint. Bruker Total Commander til ftp. Mvh Dan Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Tillater meg å bumpe denne nå :-) Mvh Dan Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Tar sjansen på å bumpe denne en siste gang ... Lenke til kommentar
norbat Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Hvis det ikke finnes noen innstillinger for brannmuren, så kanskje en reinstallering av Norman kan hjelpe? Har du sjekket Norman sine supportsider? Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Jepp, har reinstallert opptil flere ganger allerede. Både Norman, Total Commander og Windows Vista. På flere datamaskiner til og med, så ett eller annet rart er det. Og jada, har prøvd brukerstøtten både hos Norman og Microsoft. Løsningen? Reinstaller ... Lenke til kommentar
norbat Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Da er vel neste skritt å benytte et annet sikkerhetsprogram? Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 njaaaa - vet ikke helt. Har brukt Norman i mange år nå, og synes den gjør en god jobb. Har vært særdeles fritt for virus og dette er vel det eneste problemet jeg noensinne har hatt med denne kombinasjonen. Det gjelder bare om å huske å skru av brannmuren de minuttene jeg overfører filer via ftp ... Lenke til kommentar
norbat Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Ja, så lenge du er fornøyd og virusfri så skal man ikke be om mer Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Jada, har vært velsignet så langt. Kjører en kombinasjon av Norman, Ad-Aware og Spybot (sikkert overkill deluxe) og har vel bare fått kritisk virus to ganger på 10 år eller noe sånt. Siste gangen nå nylig, da jeg ved et uhell trykket på en mottatt link på Facebook som krøllet det til for meg. Pleier normalt bare å slette slike ting, men den ene bikkja her skubbet til hånden akkurat idet jeg skulle trykke sletteknappen. Aner ikke hva jeg fikk for noe, men det stengte tvert for alle oppdateringsmuligheter, både i Norman, Ad-Aware, Spybot og Windows. Helt stopp, og det pussige var at ingen av programmene fant noe heller ... Nå er det som sagt ikke verre enn å huske å skru brannmuren av og på, men hadde nå vært kjekt å slippe da. Hender jeg glemmer det i kampens hete, og da er det så surt å måtte starte om igjen. Så ellers i forumet hos Norman at jeg ikke er alene om akkurat dette problemet ... Lenke til kommentar
norbat Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Når ikke Norman kan hjelpe deg, så betyr det antakelig at det ikke finnes noen enkel løsning på det. Så enten får man leve med det eller så finnes det andre sikkerhetsløsninger som man kunne ha benyttet i steden for Norman. Hvordan løste du forresten problemet med "facebook-viruset"? Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Det kan jo være så enkelt som en programvarekonflikt. Ikke første gangen jeg har vært borte i det, men det er en stund siden sist, det må sies. Jeg løste hele greia med en formatering. Gjør gjerne det en gang eller to i året uansett ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå