sjakk-mats Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) ....... Endret 11. desember 2015 av sjakk-mats Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Varierer sikkert fra barnahage til barnehage. Men i barnehagen der datteren min går må en viss andel av personalet ha pedagogisk bakgrunn. Så går sikkert fint å få en jobb i barnehage uten udanning, men hjelper nok å ha en utdanning. Barneskoler vet jeg lite om. Men vil da tro at folk som jobber der må ha litt utdanning ? Lenke til kommentar
sjakk-mats Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Hei og takk for svar, Ja jeg vet at det er enkelte stillinger i en barnehage som krever noen grad innen pedagogikk etc, men ville tro det er spesielle ting. Samtidig så ser jeg ikke den helt store grunnen for en 1.klasse gym lærer å ha enorme kvalifikasjoner annet enn over gjennomsnittlig peiling og motivasjon. Men mest sansynlig er det nok noen kompetanse krav innen skole. Lenke til kommentar
ChillyWilly Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Det er ikke krav til utdanning for å jobbe i barnehage. Men barnehagen må ansette minst en person med pedagogisk utdanning. Er det en stor barnehage må det være flere med slik utdanning. Står det ingenting om dette i stillingen som krav, er det bare å søke! Viktigst er at du liker å jobbe med barn og er en ansvarlig person. Personlig egnet er vel stikkordet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå