krgjingflknuewrhbflgauhe Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Trend Micro og AVG8 er rester etter tidligere AV program, og er slettet nå. ComboFix er også avinstallert. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Amadesus Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 Ser greit ut dette nå Du har 3 mapper knyttet til antivirusprogram: c:\program files\Alwil Software c:\program files\Trend Micro™ Internet Security c:\programdata\Avg8 Om 2 av dem er rester etter tidligere installerte av-prog. kan du godt slette mappene Du kan avinstallere combofix ved å skrive combofix /u i kjør-feltet (start->kjør). Surf trygt! Jeg har samme problemet som står skrevet ovenfor... får ikke lastet ned noen oppdateringer av windows og heller ikke av windows defender. Vet jeg har en trojaner av et virus som jeg ikke får slettet. F-secure klarer ikke å slette det bare sette det i karantene, men det dukker opp igjen hele tiden. Jeg får heller ikke til å laste ned malwarebytes som står beskrevet her. Får bare opp en googles side som sier at linken ikke funker.... faaaa..... Lenke til kommentar
norbat Skrevet 25. februar 2009 Del Skrevet 25. februar 2009 (endret) Et rootkit som er rimelig vanlig for tiden, er TDSSserv.sys. Dette gir den effekten du nevner. Du kan sjekke om du har dette liggende på pc'n og deretter deaktiver den. Hvordan gå fram for å fjerne dette: Stopp TDSSserv.sys slik at du får mulighet til å hente Malwarebytes (MBAM). Før du installerer MBAM, endrer du navnet på installasjonsfila til noe annet eks. navnetditt.exe. Om man ikke får oppdatert programmet, så kjør allikevel en rask skann med mbam. Du stopper tjenesten ved å gjøre følgende: Gå til Kontrollpanel->System->Maskinvare->Enhetsbehandling Velg Vis->Vis skjulte enheter Klikk på plusstegnet framfor "Drivere som ikke er Plug and Play-kompatible" Bla deg ned til TDSSserv.sys, høyreklikk på fila og velg Deaktiver. Restart pc'n. Kjør mbam (evt. combofix) Endret 25. februar 2009 av norbat Lenke til kommentar
Amadesus Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Et rootkit som er rimelig vanlig for tiden, er TDSSserv.sys. Dette gir den effekten du nevner. Du kan sjekke om du har dette liggende på pc'n og deretter deaktiver den. Hvordan gå fram for å fjerne dette: Stopp TDSSserv.sys slik at du får mulighet til å hente Malwarebytes (MBAM). Før du installerer MBAM, endrer du navnet på installasjonsfila til noe annet eks. navnetditt.exe. Om man ikke får oppdatert programmet, så kjør allikevel en rask skann med mbam. Du stopper tjenesten ved å gjøre følgende: Gå til Kontrollpanel->System->Maskinvare->Enhetsbehandling Velg Vis->Vis skjulte enheter Klikk på plusstegnet framfor "Drivere som ikke er Plug and Play-kompatible" Bla deg ned til TDSSserv.sys, høyreklikk på fila og velg Deaktiver. Restart pc'n. Kjør mbam (evt. combofix) Jeg finner ikke at jeg har denne TDSSserv.sys på maskinen min. har sett under enhetsbehandling og valgt vis skjulte enheter, men den ligger ikke der. Noen andre tips?? please... Lenke til kommentar
norbat Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 Hva med en av disse linkene: http://majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html http://www.softpedia.com/get/Antivirus/Mal...i-Malware.shtml http://www.filehippo.com/download_malwarebytes_anti_malware/ Hvis du kommer deg inn på en av sidene, så velg å lagre fila på skrivebordet under et annen navn (eks. mb.exe). Lenke til kommentar
Amadesus Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Tusen takk for svært god hjelp. Fikk det til å funke nå med den øverste linken som ble gitt av norbat. Tusen hjertelig takk for at det finnes så hjelpsomme og flinke personer her Endret 26. februar 2009 av Amadesus Lenke til kommentar
Joooakim Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Jeg og takker og bukker for linken fra norbat(den øverste). Programmet fant en infisert registerfil(Hijack.DisplayProperties) og slettet den. Etter en restart så fungerte windows update som det skal. Konge!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå