Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

[Løst]Windows Update sender meg videre til Google

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Ser greit ut dette nå :thumbup:

Du har 3 mapper knyttet til antivirusprogram:

c:\program files\Alwil Software

c:\program files\Trend Micro™ Internet Security

c:\programdata\Avg8

Om 2 av dem er rester etter tidligere installerte av-prog. kan du godt slette mappene

Du kan avinstallere combofix ved å skrive combofix /u i kjør-feltet (start->kjør).

Surf trygt!

Jeg har samme problemet som står skrevet ovenfor... får ikke lastet ned noen oppdateringer av windows og heller ikke av windows defender. Vet jeg har en trojaner av et virus som jeg ikke får slettet. F-secure klarer ikke å slette det bare sette det i karantene, men det dukker opp igjen hele tiden. Jeg får heller ikke til å laste ned malwarebytes som står beskrevet her. Får bare opp en googles side som sier at linken ikke funker.... faaaa.....

Lenke til kommentar

Et rootkit som er rimelig vanlig for tiden, er TDSSserv.sys. Dette gir den effekten du nevner. Du kan sjekke om du har dette liggende på pc'n og deretter deaktiver den.

Hvordan gå fram for å fjerne dette:

Stopp TDSSserv.sys slik at du får mulighet til å hente Malwarebytes (MBAM). Før du installerer MBAM, endrer du navnet på installasjonsfila til noe annet eks. navnetditt.exe. Om man ikke får oppdatert programmet, så kjør allikevel en rask skann med mbam.

Du stopper tjenesten ved å gjøre følgende:

Gå til Kontrollpanel->System->Maskinvare->Enhetsbehandling

Velg Vis->Vis skjulte enheter

Klikk på plusstegnet framfor "Drivere som ikke er Plug and Play-kompatible"

Bla deg ned til TDSSserv.sys, høyreklikk på fila og velg Deaktiver.

Restart pc'n.

Kjør mbam (evt. combofix)

Endret av norbat
Lenke til kommentar
Et rootkit som er rimelig vanlig for tiden, er TDSSserv.sys. Dette gir den effekten du nevner. Du kan sjekke om du har dette liggende på pc'n og deretter deaktiver den.

Hvordan gå fram for å fjerne dette:

Stopp TDSSserv.sys slik at du får mulighet til å hente Malwarebytes (MBAM). Før du installerer MBAM, endrer du navnet på installasjonsfila til noe annet eks. navnetditt.exe. Om man ikke får oppdatert programmet, så kjør allikevel en rask skann med mbam.

Du stopper tjenesten ved å gjøre følgende:

Gå til Kontrollpanel->System->Maskinvare->Enhetsbehandling

Velg Vis->Vis skjulte enheter

Klikk på plusstegnet framfor "Drivere som ikke er Plug and Play-kompatible"

Bla deg ned til TDSSserv.sys, høyreklikk på fila og velg Deaktiver.

Restart pc'n.

Kjør mbam (evt. combofix)

Jeg finner ikke at jeg har denne TDSSserv.sys på maskinen min. har sett under enhetsbehandling og valgt vis skjulte enheter, men den ligger ikke der. Noen andre tips?? please...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...