RBW Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Mens andre produsenter lurer på om SSD er noe for dem lanserer OCZ nok en serie. Les mer Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Er det ikke OCZ som har hatt problemer med enkelte SSD tidligere? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Jo, men disse har ny kontroller. Det er sunt å være skeptisk, siden de ga ut core V2 uten å forbedre problemene, men vent på benchmarks av denne og vertex før du kjøper eller lar være å kjøpe Vertex har cache også, hvis de bruker den som en god random write buffer og har forbedret skrivestyringsalgoritmer vil det løse problemet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Jeg er skuffet over at de dropper 30/32 GB-utgavene med denne serien. Det gjør at prisnivået for de minste modellene omtrent dobler seg fra dagens nivå. Siden jeg neppe får bruk for mer enn 30 GB OS-partisjon de nærmeste par årene så gir ikke doblingen av prisen meg noe valuta for pengene. Kun dobbel pris, uten økt nytteverdi. PS. Veiledende pris er nok en god del høyere enn de laveste prisene man finner på nettet så derfor skriver jeg dobbel i stedet for trippel. Lenke til kommentar
RBW Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Er det ikke OCZ som har hatt problemer med enkelte SSD tidligere? Du kan lese mer om det hos Anandtech, SSD-enheten var nede på 4 IOPS... :S Lenke til kommentar
mrs.robinson Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Jo, men disse har ny kontroller.Det er sunt å være skeptisk, siden de ga ut core V2 uten å forbedre problemene, men vent på benchmarks av denne og vertex før du kjøper eller lar være å kjøpe Vertex har cache også, hvis de bruker den som en god random write buffer og har forbedret skrivestyringsalgoritmer vil det løse problemet. Kommer en test av V2 med raidcontroller når jeg har fått opp alt og håper å ha denne klar i løpet av neste uke. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Er det ikke disse som har 64 MB minne som cache? FOrhåpentligvis burde det i det minste sørge for at problemene med random write forsvinner. AtW Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Slik jeg har forstått så er vertex den med cahce og som er beregnet for tyngre bruk, mens apex er 2 x Core V2 med ny kontroller og internt raid. Eller noe sånt. Lenke til kommentar
mrs.robinson Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Synes produsentene av SSD kløner noe skikkelig. De lar være og produsere rimelige SSD'er med lav lagring slik som 8-32 GB. Og for svært mange ville slike små disker vært perfekt. Da kunne man testet ut raid oppsett uten å svi spesielt mye penger og likevel hatt kjapp systemdisk. Perfekt for mange hjemmebrukere også driter dem i det. Tullinger. Gjør overgangen til SSD unødig kostbar og ikke minst langsom. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Høres ut som OCZ kan være inne på noe her, men avventer testresultater før noen eventuell handel. Dessuten er det litt i dyreste laget enda... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Dette skal være "billig"utgaven av Vertex serien som snart kommer, utfra forumet til OCZ. Endret 15. januar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
formann Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Vertex serien er alt i prislistene rundt om, og den kommer heldigvis også som 30GB. Om man skal tro ryktene kommer også Vertex 2 i slutten av mars. Med internt quad raid0 begynner det virkelig å ligne noe. http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...5&Itemid=67 http://www.nordichardware.com/news,8596.html Det spørs om Apex har livets rett med både Vertex 1 og 2 rett rundt hjørnet. Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Stiller meg i furtekroken sammen de som mener en liten, kjapp SSD disk hadde vært langt mer interessant enn stadig større og dyrere disker. Lenke til kommentar
formann Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Stiller meg i furtekroken sammen de som mener en liten, kjapp SSD disk hadde vært langt mer interessant enn stadig større og dyrere disker. Les posten rett over din https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=12862220 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Jeg synes det er for mye behov på å "turbolade" overføringshastigheten. Vel og bra det, men den egentlige fordelen med SSD er jo 1. accesstid og 2. lesing/skriving av småfiler eller typisk "Random writes" som forekommer mye i en del situasjoner. SSD blir jo kun brukelig for lesing megasvære mediafiler om den gir 600MB/s men kun kan utføre 4 skriveoperasjoner i sekundet. Endret 16. januar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Jeg synes det er for mye behov på å "turbolade" overføringshastigheten. Vel og bra det, men den egentlige fordelen med SSD er jo 1. accesstid og 2. lesing/skriving av småfiler eller typisk "Random writes" som forekommer mye i en del situasjoner. SSD blir jo kun brukelig for lesing megasvære mediafiler om den gir 600MB/s men kun kan utføre 4 skriveoperasjoner i sekundet. Det er jo ikke motstridene interesser. Om man kan får høyere overføringshastighet er jo det også en fordel. En SSD er jo ikke like allment brukelig om den kun har god accsess og svært lav transfer heller. Mao, de bør fokusere på begge deler. AtW Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Jeg synes de overfokuserer på overføringshastighet og mindre på områdene hvor det rapporteres om problemer og utfordringer. Det blir som å selge en bil med ekstrem topphastighet men ikke regn med noen god kjøreopplevelse. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Akkurat som mange bilprodusenter faktisk gjør... Vil ikke ha en disk som tidvis faller ned til 3 IOps i allfall. OCZ har virkelig "driti på draget" der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå