Super_Tom Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Hei Trenger litt hjelp. Klarer ikke finne en ekstern harddisk til min G4 som er kompatibel med mac OS 9.1. Er det virkelig ingen i produksjon per i dag? Hvis det er tilfellet, er det noen som har en slengende hjemme de vil selge? Jeg trenger også tastatur og mus som er kompatibel, men dette vet jeg ikke går an å få kjøpt ny. Håper noen har noen tips! Takk Lenke til kommentar
axezzo Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 HeiTrenger litt hjelp. Klarer ikke finne en ekstern harddisk til min G4 som er kompatibel med mac OS 9.1. Er det virkelig ingen i produksjon per i dag? Hvis det er tilfellet, er det noen som har en slengende hjemme de vil selge? Jeg trenger også tastatur og mus som er kompatibel, men dette vet jeg ikke går an å få kjøpt ny. Håper noen har noen tips! Takk alle eksterne harddisker jeg har hatt funka uten problem på ein av macane her. den støtter jo ntfs så ergo du trenger ikkje noen spesiell disk. gjør du vel? Lenke til kommentar
Super_Tom Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Nja, jeg tviler på det vil funke uten kompatibilitet. OS 9.1 er temmelig gammelt operativsystem. Men mulig jeg tar feil altså. Bare ser at de harddiskene som er i salg i dag har operativsystem som er 3-4 hakk over mitt. Lenke til kommentar
noxon Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 MacOS 9.1 støtter usb, så det eneste du trenger å gjøre er å omformatere disken til hfs+ og legge på os9-drivere. Lenke til kommentar
axezzo Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Nja, jeg tviler på det vil funke uten kompatibilitet. OS 9.1 er temmelig gammelt operativsystem. Men mulig jeg tar feil altså. Bare ser at de harddiskene som er i salg i dag har operativsystem som er 3-4 hakk over mitt. jeg vet det er gammelt. går det ann og bruke en vanlig minnepenn på den? Lenke til kommentar
Super_Tom Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Ja, har funket til nå med en standard minnepenn Lenke til kommentar
axezzo Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Ja, har funket til nå med en standard minnepenn da kan du jo berre formatere disken til fat så funker det. eller du kan gjør som den personen litt oppi her sa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå