mkb Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Er det noen måte å skru av den ekstremt irriterende og farlige (i den forstand at den sletter alle åpne, ulagrede dokumenter) automatiske rebooten etter automatisk windowsoppdatering? Mistet akkurat masse tekst i åpne dokumenter, da den av en eller annen grunn klarte å nullstille dokumentgjenoppretting i Word samtidig -- slik at verken de nye dokuemntene eller gamle uopprettede dokumenter lenger er tilgjengelig. Operativsystem er Windows XP Professional. Endret 15. januar 2009 av mkb Lenke til kommentar
axezzo Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Er det noen måte å skru av den ekstremt irriterende og farlige (i den forstand at den sletter alle åpne, ulagrede dokumenter) automatiske rebooten etter automatisk windowsoppdatering? Mistet akkurat masse tekst i åpne dokumenter, da den av en eller annen grunn klarte å nullstille dokumentgjenoppretting i Word samtidig -- slik at verken de nye dokuemntene eller gamle uopprettede dokumenter lenger er tilgjengelig. hvilket os har du? Lenke til kommentar
mkb Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Er det noen måte å skru av den ekstremt irriterende og farlige (i den forstand at den sletter alle åpne, ulagrede dokumenter) automatiske rebooten etter automatisk windowsoppdatering? Mistet akkurat masse tekst i åpne dokumenter, da den av en eller annen grunn klarte å nullstille dokumentgjenoppretting i Word samtidig -- slik at verken de nye dokuemntene eller gamle uopprettede dokumenter lenger er tilgjengelig. hvilket os har du? XP Professional. Lenke til kommentar
axezzo Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Er det noen måte å skru av den ekstremt irriterende og farlige (i den forstand at den sletter alle åpne, ulagrede dokumenter) automatiske rebooten etter automatisk windowsoppdatering? Mistet akkurat masse tekst i åpne dokumenter, da den av en eller annen grunn klarte å nullstille dokumentgjenoppretting i Word samtidig -- slik at verken de nye dokuemntene eller gamle uopprettede dokumenter lenger er tilgjengelig. hvilket os har du? XP Professional. ved og gå inn i kontrollpanelet og trykke på automatiske oppdateringer og slå av! Lenke til kommentar
mkb Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Er det noen måte å skru av den ekstremt irriterende og farlige (i den forstand at den sletter alle åpne, ulagrede dokumenter) automatiske rebooten etter automatisk windowsoppdatering? Mistet akkurat masse tekst i åpne dokumenter, da den av en eller annen grunn klarte å nullstille dokumentgjenoppretting i Word samtidig -- slik at verken de nye dokuemntene eller gamle uopprettede dokumenter lenger er tilgjengelig. hvilket os har du? XP Professional. ved og gå inn i kontrollpanelet og trykke på automatiske oppdateringer og slå av! ok, takk, det burde funke det og. Men hadde egentlig ikke tenkt å skru av den automatiske oppdateringen, bare den idiotiske, automatiske rebooten. Men om det ikke er mulig å skru av bare den, så er dette selvfølgelgi det beste alternativet. Takk. Lenke til kommentar
axezzo Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Er det noen måte å skru av den ekstremt irriterende og farlige (i den forstand at den sletter alle åpne, ulagrede dokumenter) automatiske rebooten etter automatisk windowsoppdatering? Mistet akkurat masse tekst i åpne dokumenter, da den av en eller annen grunn klarte å nullstille dokumentgjenoppretting i Word samtidig -- slik at verken de nye dokuemntene eller gamle uopprettede dokumenter lenger er tilgjengelig. hvilket os har du? XP Professional. ved og gå inn i kontrollpanelet og trykke på automatiske oppdateringer og slå av! ok, takk, det burde funke det og. Men hadde egentlig ikke tenkt å skru av den automatiske oppdateringen, bare den idiotiske, automatiske rebooten. Men om det ikke er mulig å skru av bare den, så er dette selvfølgelgi det beste alternativet. Takk. når du går på automatiske oppdateringer i kontollpanel får du mulighet til og laste ned men bli spurt før den restarter. Lenke til kommentar
mkb Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Er det noen måte å skru av den ekstremt irriterende og farlige (i den forstand at den sletter alle åpne, ulagrede dokumenter) automatiske rebooten etter automatisk windowsoppdatering? Mistet akkurat masse tekst i åpne dokumenter, da den av en eller annen grunn klarte å nullstille dokumentgjenoppretting i Word samtidig -- slik at verken de nye dokuemntene eller gamle uopprettede dokumenter lenger er tilgjengelig. hvilket os har du? XP Professional. ved og gå inn i kontrollpanelet og trykke på automatiske oppdateringer og slå av! ok, takk, det burde funke det og. Men hadde egentlig ikke tenkt å skru av den automatiske oppdateringen, bare den idiotiske, automatiske rebooten. Men om det ikke er mulig å skru av bare den, så er dette selvfølgelgi det beste alternativet. Takk. når du går på automatiske oppdateringer i kontollpanel får du mulighet til og laste ned men bli spurt før den restarter. Takk igjen, å selv velge installeringstidspunkt er det beste kompromisset her! Det har jeg nå gjort. Fant også igjen gjenopprettingsfilene -- under installasjon av updates hadde windows av uvisst grunn valgt å flytte alle disse til papirkurven. Lenke til kommentar
axezzo Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Er det noen måte å skru av den ekstremt irriterende og farlige (i den forstand at den sletter alle åpne, ulagrede dokumenter) automatiske rebooten etter automatisk windowsoppdatering? Mistet akkurat masse tekst i åpne dokumenter, da den av en eller annen grunn klarte å nullstille dokumentgjenoppretting i Word samtidig -- slik at verken de nye dokuemntene eller gamle uopprettede dokumenter lenger er tilgjengelig. hvilket os har du? XP Professional. ved og gå inn i kontrollpanelet og trykke på automatiske oppdateringer og slå av! ok, takk, det burde funke det og. Men hadde egentlig ikke tenkt å skru av den automatiske oppdateringen, bare den idiotiske, automatiske rebooten. Men om det ikke er mulig å skru av bare den, så er dette selvfølgelgi det beste alternativet. Takk. når du går på automatiske oppdateringer i kontollpanel får du mulighet til og laste ned men bli spurt før den restarter. Takk igjen, å selv velge installeringstidspunkt er det beste kompromisset her! Det har jeg nå gjort. Fant også igjen gjenopprettingsfilene -- under installasjon av updates hadde windows av uvisst grunn valgt å flytte alle disse til papirkurven. på xp pro her kan jeg velge og slå av automatisk omstart ingen problemer så hva du baler med der det veit eg ikkje. Lenke til kommentar
mkb Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Er det noen måte å skru av den ekstremt irriterende og farlige (i den forstand at den sletter alle åpne, ulagrede dokumenter) automatiske rebooten etter automatisk windowsoppdatering? Mistet akkurat masse tekst i åpne dokumenter, da den av en eller annen grunn klarte å nullstille dokumentgjenoppretting i Word samtidig -- slik at verken de nye dokuemntene eller gamle uopprettede dokumenter lenger er tilgjengelig. hvilket os har du? XP Professional. ved og gå inn i kontrollpanelet og trykke på automatiske oppdateringer og slå av! ok, takk, det burde funke det og. Men hadde egentlig ikke tenkt å skru av den automatiske oppdateringen, bare den idiotiske, automatiske rebooten. Men om det ikke er mulig å skru av bare den, så er dette selvfølgelgi det beste alternativet. Takk. når du går på automatiske oppdateringer i kontollpanel får du mulighet til og laste ned men bli spurt før den restarter. Takk igjen, å selv velge installeringstidspunkt er det beste kompromisset her! Det har jeg nå gjort. Fant også igjen gjenopprettingsfilene -- under installasjon av updates hadde windows av uvisst grunn valgt å flytte alle disse til papirkurven. på xp pro her kan jeg velge og slå av automatisk omstart ingen problemer så hva du baler med der det veit eg ikkje. Javel? Jeg kan ha oversett noe viktig, men når jeg går inn i automatiske oppdateringer i kontrollpanel, som jeg har forstått at du også gjør, får jeg kun de mulighetene som vedlegget her viser. Altså kun velge om jeg selv vil velge når de skal innstalleres -- og ikke noe om automatisk omstart. Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Running any version of XP prior to Service Pack 2? Back up your registry, then add or change this key: HKEY_LOCAL_MACHINE\ Software\ Policies\ Microsoft\ Windows\ WindowsUpdate\AU If it doesn’t already exist, create the DWord value “NoAutoRebootWithLoggedOnUsers”. Set it to 0 if you want Windows to automatically restart, or 1 to prevent automatic restart. Then exit and reboot your computer. The result: As long as users are logged on the system, it won’t take matters into its own hands. Eller du kan kjøre denne fila: http://www.intelliadmin.com/blog/RemoteReboot_Free.exe Her er link om den: http://www.digitalalchemy.tv/2007/10/disab...er-windows.html Endret 15. januar 2009 av Uffda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå