Gå til innhold

1280*800 nok opppløsing til å drive med webdesign?

Anbefalte innlegg

Hei

skal kjøpe ny bærbar pc i forbindelse med at jeg skal drive litt med webdesign og programmering i formaet mitt og lurte da på om dere som er erfarne på dette området kunne svare på en ting er 1280*800 stor nok oppløsning på en 15,4" til å programere eller bør jeg ha mer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...

er 1280*800 stor nok oppløsning på en 15,4" til å programere eller bør jeg ha mer?

Det kommer helt an på hva du jobber med og hvordan du jobber. Det største problemet på en bærbar er farger og kontrast, ikke oppløsning. Det er en fordel å sikre det grafiske designet på en skjem som har kalibrert kontrast og farger, fremfor en skjerm som ikke er kalibrert og som har dårlig fargeoppløsning.

Det går også angripe problemet slik at ved å jobbe på en dårlig skjerm, så kan man lære seg å velge løsninger som passer godt til også dårlige skjermer.

Det å lage en nettside som ikke kan vises på en 15" laptop blir noe spesielt, men det er jo de av oss som lager sider tilpasset store, små, og mikroskopiske skjermer. Vi er jo ikke så mange akkurat.

Frode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...