P0nduz Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Hei skal kjøpe ny bærbar pc i forbindelse med at jeg skal drive litt med webdesign og programmering i formaet mitt og lurte da på om dere som er erfarne på dette området kunne svare på en ting er 1280*800 stor nok oppløsning på en 15,4" til å programere eller bør jeg ha mer? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 mesteparten av verden bruker desverre 1024x768 enda så personlig senker jeg res til 1024x768 selv når jeg driver med design for "deres perspektiv" Lenke til kommentar
P0nduz Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 okay men da er det jo ikke vits og legge i 2500 kr mer for å få høyere oppløsning Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 ...er 1280*800 stor nok oppløsning på en 15,4" til å programere eller bør jeg ha mer? Det kommer helt an på hva du jobber med og hvordan du jobber. Det største problemet på en bærbar er farger og kontrast, ikke oppløsning. Det er en fordel å sikre det grafiske designet på en skjem som har kalibrert kontrast og farger, fremfor en skjerm som ikke er kalibrert og som har dårlig fargeoppløsning. Det går også angripe problemet slik at ved å jobbe på en dårlig skjerm, så kan man lære seg å velge løsninger som passer godt til også dårlige skjermer. Det å lage en nettside som ikke kan vises på en 15" laptop blir noe spesielt, men det er jo de av oss som lager sider tilpasset store, små, og mikroskopiske skjermer. Vi er jo ikke så mange akkurat. Frode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå