Orjanp Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Jeg har installert RedHat 9. Jeg trenger .config fila som lages når man kompilerer kjerna. Hva gjør jeg for å lage en korrekt .config fil med utgangspunkt i RedHat instalasjonen jeg har? Vil det funke å laste ned kjernen som er brukt fra kernel.org og kompilere den med 'make oldconfig'? Som default skal vel den kompilerte kjerna ligge i /usr/src/linux. Pakker jeg ut kjerna i denne mappen og kompilerer derifra eller vil den automatisk bli lagt i den mappen senere? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Det spørs nok litt, for RedHat kjernene har jo en hel haug med patcher, men det er mulig at det går. Men jeg vil heller anbefale å kompilere kjernen helt sjøl, så du bare har de driverne som du trenger=raskere og mer stabil maskin Lenke til kommentar
iDude Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Jeg ville lastet ned de offisielle source rpm-ene fra redhat. Du finner de under hjemmesiden til redhat (www.redhat.com) Mad mindre du er nødt til å være på "the bleeding edge" da... Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 12. april 2003 Forfatter Del Skrevet 12. april 2003 Har en rpm som ligger på RedHat cd'en. Hva gjør jeg i så fall med den? Kommer til å kompilere kjernen selv, men for øyeblikket har jeg ikke tid. Hadde derfor håpet på en snarvei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå