Gå til innhold

Deploye Vista via en enkelt DVD

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i en liten bedrift hvor vi har endel pc'er som alle kjører Vista (utenom meg som kjører XP fordi jeg bestemmer). Problemet er at alle disse Vista-lisensene er lisenser som har fulgt med pc'ene etter som vi har kjøpt de.

Ting har begynt å balle seg litt på disse nå, og jeg ønsker å redeploye de. Altså nuke de helt og installere fra bunnen, uten å bruke recoveryplatene som var med.

Alle har lisensklistermerke med nøkkel under.

Går det an å laste ned Vista Business OEM-plater noen plass? Jeg har MSDN Pro abbonement, men jeg tror ikke OEM-nøklene vil fungere på en iso som er lastet ned fra MSDN.

Jeg kunne også tenkt meg å slipstreamet Office 2007, Foxit Reader og alle hotfixer, men det er vel et annet issue :)

Og til slutt, er det noen som har fått til å boote Vista installeren fra usb-pinne eller PXE boot ennå?

-C-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville kikket litt på WDS hvis jeg var deg.

Der har du funksjonene du er ute etter.

WDS

Burde ikke være noe problem og laste ned CD`er fra MSDN så lenge du laster ned OEM CD`er.(Mener du kan det).

Går fint ann å slipstreame Office2007 og hotfixes, Foxit Reader vet jeg ingenting om, men det går helt sikkert bra.

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette hjelper deg noe, men;

Jeg kjøpte nylig 2 nye PC'er til jobben med Vista Business og 6 stk "Frittstående" Vista Business lisenser.

Jeg fikk 1 enkelt Vista plate med Volume-License-Key, for å installere de inntil 6 lisensene med mitt firmas nøkkel. Bak på DVD'en står det noe slikt som at det er mulig og lovlig å installere denne programvare på OEM maskiner med tilhørende produktnøkkel.

Som sagt, vet ikke om dette er det du leter etter eller ikke :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Så lenge man kjøper en maskin med oem lisens, så kan man bruke Volume lisensnøkkelen sin til å installere med. Det er selvsagt et krav at man skal ha "riktig" oem lisens. Altså business oem lisens og ikke basic feks. hvis man skal installere med business volumelisensen sin...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...