Skinney Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Den neste store oppdateringen til KDE er rett rundt hjørnet, en relisensiering er også annonsert. Les mer Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Åhh Linux, nå mangler dere bare ordentlig 3D-støtte, så skal jeg bytte på sekundet. Ser veldig lekkert ut, og jeg vet av erfaring at det også er veldig brukervennlig. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 KDE bytter ikke lisens While kdelibs has always been available under the LGPL, this marks the first time that both Qt and kdelibs will both be available under the LGPL. This will help make the licensing of KDE's libraries more permissive, flexible and coherent. KDE's licensing is summarised on TechBase, and can be described as "LGPL or equivalent for libraries, GPL otherwise". Det har imidlertid ikke tidligere vært noen praktisk forskjell for KDE å være LGPL eller GPL, siden de har vært avhengig av Qt-bibliotekene. Nå kan alle nyte godt av at de er LGPL, jeg håper dette vil drive både Qt og KDE fremover. Åhh Linux, nå mangler dere bare ordentlig 3D-støtte, så skal jeg bytte på sekundet. Ser veldig lekkert ut, og jeg vet av erfaring at det også er veldig brukervennlig. Hvordan definerer du "ordentlig 3D-støtte"? Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Åhh Linux, nå mangler dere bare ordentlig 3D-støtte, så skal jeg bytte på sekundet. På den forrige arbeidsplassen min, satt de som holdt på med simuleringer i 3D på Linux-bokser. Men du tenker kanskje på spilling vha. f.eks. Wine? Lenke til kommentar
Professional Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 DIRECT X the way it's meant to be played Lenke til kommentar
b-real Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Er da godt med 3d-støtte, er vel heller utvalget som skranter. Bootet kubuntu her for en stund siden (live) og det var ikke så aller værst egentlig, var nesten så en foretrakk det framfor gnome..det lille jeg har lekt meg med linux da Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Har kjørt KDE 4.2 beta og nå RC. KDE 4 har virkelig blitt mye bedre nå, enn det var i den første 4.0 versjonen. Kjører det på en 4 år gammel laptop, og det går lynraskt. Går nok for KDE i fremtiden. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Åhh Linux, nå mangler dere bare ordentlig 3D-støtte, så skal jeg bytte på sekundet. På den forrige arbeidsplassen min, satt de som holdt på med simuleringer i 3D på Linux-bokser. Men du tenker kanskje på spilling vha. f.eks. Wine? Yupp - burde kanskje spesifisert det. Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Deler av KDE, alle bibliotekene, har vært LGPL lenge. Det er derfor Apple har kunnet bruke KHTML (forket til WebKit) som basis for Safari, blant annet. Lenke til kommentar
huftis Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 For dei som måtte vera interessert i fleire bilde, og spesielt i korleis det heile ser ut på norsk, har eg lagt ut fire store bilde på http://l10n.kde.org/team-infos.php?teamcode=nn Desse er rett nok over ein månad gamle, men representative for korleis KDE 4.2 ser ut no òg. Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Slettet av brukeren Endret 6. mars 2009 av omaha Lenke til kommentar
King Saul Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Linux blir mer og mer attraktiv. Bare så synd at OpenGL3 var skuffelsen det viste seg å være... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Linux blir mer og mer attraktiv. Bare så synd at OpenGL3 var skuffelsen det viste seg å være... De sier det var en skuffelse ja,men det gir så absolutt mersmak i en kombinasjon med OpenCL: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3488 <- Anbefalt lesing. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Sånn rent utseendet messig synes jeg Windows 7 ser penere ut enn KDE 4.2. Men jeg vet at KDE krever ikke så kraftig maskinvare da så klart. Lenke til kommentar
Brukerkonto inaktiv Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Slettet av brukeren Endret 6. mars 2009 av omaha Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Gleder meg til KDE 4.2 blir tilgjengelig i Arch Linux' pakkebrønn, blir spennende å se hvor langt KDE har kommet siden 4 og 4.1, og om det nå er brukbart på min MSI Wind Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Har Arch nå, chakra er vel bare en enklere måte å installere Arch på er det ikke? Installerer KDE 4.2 fra testing repo nå, visste ikke at den lå der før idag, sjekker ikke testing så ofte... Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Fått prøvd KDE 4.2 litt, og irriterer meg over at de fleste konfigurasjonsvinduer trenger større oppløsning enn min MSI Wind kan tilby Men ellers virker det knall foruten et par bugs, elsker Kontact og Get Hot New Stuff funksjonen. Alt i KDE er så sammensydd også, spesielt med konfigurasjon som samles i et enkelt kontrollpanel, må si jeg elsker de underliggende bibliotekene også, som powerdevil og phonon Nå må jeg bare vente på Amarok så tror jeg neimenn jeg tar turen til KDE leiren også Sorry Gnome, du har vært dyktig de siste 4 årene, men du er blitt slått, kraftig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå