EX-adrin Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Heisann. Jeg sitter og vurderer og oppdatere den ene maskinen hjemme. Den kjører på socket am2. Og jeg sitter og funderer på om hva som er forskjellen på am2 og am2+ ? vil det feks gå ann og bruke am2+ prossesorer på en am2 socket Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 I utgangspunktet, ja. AM2+ er bakoverkompatibel med AM2 såvidt meg bekjent. Ytelsen du oppnår med AM2+ på AM2 vil dog sannsynligvis være mindre enn med AM2+ på AM2+. En oppdatering av BIOS vil også være å anbefale. Personlig ville jeg ha flesket til med både HK og prosessor når du først skal oppgradere. HK kan du få til en 500-lapp og en phenom til det dobbelte. Denne og denne f.eks. Men dette kommer jo an på hva du skal bruke systemet til, hvilken type RAM du har etc. Leter du litt på nettet finnes det mange gode veiledninger til oppgradering som kan være til hjelp. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 AM2 har HT2.0 1Ghz bus, mens AM2+ har HT3.0 1.8Ghz. Minnekontrolleren er innebygget i CPUen i AMD's CPUer. Setter du en AM2+ prosessor i en AM2 sokkel, blir prosessoren nedgradert til HT2.0. Lenke til kommentar
EX-adrin Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 I utgangspunktet, ja. AM2+ er bakoverkompatibel med AM2 såvidt meg bekjent.Ytelsen du oppnår med AM2+ på AM2 vil dog sannsynligvis være mindre enn med AM2+ på AM2+. En oppdatering av BIOS vil også være å anbefale. Personlig ville jeg ha flesket til med både HK og prosessor når du først skal oppgradere. HK kan du få til en 500-lapp og en phenom til det dobbelte. Denne og denne f.eks. Men dette kommer jo an på hva du skal bruke systemet til, hvilken type RAM du har etc. Leter du litt på nettet finnes det mange gode veiledninger til oppgradering som kan være til hjelp. takk for svaret. Systemet brukes primert til filserver i dag. Men skal også ha terminal og printer etter vært pluss litt andre ting som kansje app. server. SÅ er litt kjekt med stabilt system Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå