Ceburger Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Så lenge kompisen og denne damen ikke ER sammen der og da er det 100 % legetimt mener jeg. går for alternativ 1. Om du "stjeler" hun ut av et forhold med en venn vil jeg si det er umoralsk, men siden det ikke er i nærheten av tilfellet i din situasjon så er det absolutt ikke noe gale i det. I kjærlighet er det ikke den som har likt en mest eller lengst som har noe å si. Det har med den av dere som jenten utvikler et forhold til, og dersom denne jenten ikke var interessert i et forhold til din kompis, så er det jo latterlig om hun skulle være fredet jakt-mark i etterkant Endret 15. januar 2009 av Ceburger Lenke til kommentar
Gjest Gutt16 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 TS her. Takk for all svar! Ble egentlig litt overasket over at så mange støttet meg. Rent teoretisk mener jeg også at dette skal være mulig - pga de aldri var sammen - ikke et kyss eller noe - og at det ikke er noen spesiell grunn til at han skulle ha "førsterett" på henne, siden vi tross alt ble kjent med henne samtidig. Men i praksis føler jeg det store problemet her er at vennen min tok det særdeles tungt når han fikk vite at hun ikke var interessert i han. Pga det blir det jo ekstra tungt for han å se oss sammen. Dette burde jeg derfor skjønne at ville blitt problematisk, og burde i alle fall snakket med han før jeg gikk videre med henne. Lenke til kommentar
Ceburger Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 TS her. Takk for all svar! Ble egentlig litt overasket over at så mange støttet meg. Rent teoretisk mener jeg også at dette skal være mulig - pga de aldri var sammen - ikke et kyss eller noe - og at det ikke er noen spesiell grunn til at han skulle ha "førsterett" på henne, siden vi tross alt ble kjent med henne samtidig. Men i praksis føler jeg det store problemet her er at vennen min tok det særdeles tungt når han fikk vite at hun ikke var interessert i han. Pga det blir det jo ekstra tungt for han å se oss sammen. Dette burde jeg derfor skjønne at ville blitt problematisk, og burde i alle fall snakket med han før jeg gikk videre med henne. Selv om han hadde møtt henne 10 år før deg uten at de har blitt sammen så har han ikke noe "førsterett" ingen mennesker har noen "førsterett" på andre mennesker, i et trekant drama der både gutt A og B liker jente C ligger "førsteretten" eller valget hos jente C. Jente C velger hvem av frierne hun vil ha og ferdig med det, det er ikke sånn at noen skal ungå et forhold fordi de ikke har kjent personen lengst. Skal ikke nekte for at situasjonen kan bli kjip dersom kompisen takler dette på en umoden måte. Det beste å gjøre er å ikke tilbringe tid med begge samtidig. Om kompisen skulle bryte all kontakt fordi du fikk en jente han ikke har hatt et forhold til men som han bare hadde følelser for, så er han ikke en ekte venn. Jeg begriper ikke den "jeg liker en jente, derfor kan ingen av mine venner prøve seg på henne" tankegangen. Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Det visse brukere her ikke har skjønt er at selv om noe er (moralsk) riktig så betyr det null og niks om bestekompiser ikke takler det. Det er den eneste realiteten man kan forholde seg til, og derfor snakker man med kompisen om det. Nå er det jeg nevner nå riktignok for sent: Jeg mener at man absolutt ikke skal dvele ved fortiden, men om man ser en kamerat prøve seg, bli forelska, og dumpet, så er det ikke noe poeng i å prøve seg på den samme dama. Hva skjedde med de andre fiskene i havet dere nevner i alle andre tråder? Neste gang reagerer du forhåpentligvis annerledes, og snakker med han i forkant eller bytter bytte. Slik jeg ser det er en bestekompis mye mer "verdt" når man er ung, og en skikkelig kompis som respekterer deg i samme grad som du respekterer han er gull verdt å ta med videre i livet. Nå vet jeg ikke hvor nærme dere er, men med den innerste sirkelen min er jeg ekstra varsom. Endret 15. januar 2009 av Quicko Lenke til kommentar
Akvarius Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Hm, trur egentlig Ceburger sa alt eg hadde tenkt å skrive. Så då seie me bare heilt enig. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 hvorfor bry deg om hans følelser når han tydeligvis ikke brydde seg om dine? hva hvis dem hadde blitt sammen mens han visste at du var interresert i henne? Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Det visse brukere her ikke har skjønt er at selv om noe er (moralsk) riktig så betyr det null og niks om bestekompiser ikke takler det. Det er den eneste realiteten man kan forholde seg til, og derfor snakker man med kompisen om det. Nå er det jeg nevner nå riktignok for sent: Jeg mener at man absolutt ikke skal dvele ved fortiden, men om man ser en kamerat prøve seg, bli forelska, og dumpet, så er det ikke noe poeng i å prøve seg på den samme dama. Hva skjedde med de andre fiskene i havet dere nevner i alle andre tråder? Neste gang reagerer du forhåpentligvis annerledes, og snakker med han i forkant eller bytter bytte. Slik jeg ser det er en bestekompis mye mer "verdt" når man er ung, og en skikkelig kompis som respekterer deg i samme grad som du respekterer han er gull verdt å ta med videre i livet. Nå vet jeg ikke hvor nærme dere er, men med den innerste sirkelen min er jeg ekstra varsom. nei, nei.. Han gjorde det riktige.. Han kameraten hans visste jo at TS også likte henne da han prøvde seg.. Så hvis du mener TS skulle holdt seg unna, så skulle han kameraten også gjordt det. Og et par mnd med knust hjerte er noe jeg lett kunne overlevd hvis en kamerat av meg hadde blitt lykkelig sammen med ei jeg hadde fått avslag av. Folk i denne tråden tenker altfor mye på denne vennen som fikk avslag.. Ingen tenker på at hu jenta og TS er forelsket i hverandre, og er lykkelige sammen.. Hvorfor skal han vennens følelser, som kommer til å gå over om litt tid, stå i veien for to andre personers følelser for hverandre som kan vare livet ut? Sånn det er i min nærmeste vennegjeng, så er eneste grensa at man ikke prøver seg på venners kjærester, x-kjærester eller den personen en venn har noe på gang med. Virkelige venner ville aldri vært så ego at de vil forhindre en god venns lykke bare fordi man prøvde seg og fikk avslag. Greit nok at det kan være vondt der og da.. Men et knust hjerte går alltid over etter litt tid. Kjærlighet kan vare livet ut. Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) I starten likte begge henne, ja. Men så ble bestevennen forelsket, og på det punktet skulle TS holdt seg unna, istedenfor å prøve seg rett etterpå (og så bli forelsket selv i ettertid). I det minste kunne han ventet. Jeg er riktignok helt enig med deg der du sa at et godt vennskap burde overleve noe sånt, og det står i grunn sterkere enn mange av poengene mine. Men man må gi og ta, og det er slik man får et knyttet bro-bånd. Er bro-båndet knyttet allerede, burde det overleve, og legger man til at man snakker ut om det i forveien blir tæringen på båndet mindre. Til setningene om livslangt forhold: De er 16 år . Edit: Litt mye fet skrift. Endret 16. januar 2009 av Quicko Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) I starten likte begge henne, ja. Men så ble bestevennen forelsket, og på det punktet skulle TS holdt seg unna, istedenfor å prøve seg rett etterpå (og så bli forelsket selv i ettertid). I det minste kunne han ventet. det samme mener jeg. Bro's before ho's, er jo det dette handler om, hva man skal gjøre i en sånn situasjon, og hvis man følger bros before hos så skulle man driti i henne. egentlig skulle begge holdt seg unna istedet for å starte en konkuranse Endret 16. januar 2009 av simster Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Litt vennskapelig konkurranse når man er på byen osv. kan bare være gøy, men det har litt å si hva motivene er, og når leken slutter. Slikt burde man klare å kommunisere seg imellom. Endret 16. januar 2009 av Quicko Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Til setningene om livslangt forhold: De er 16 år . Jepp.. Men alder har ikke noe å si på akkurat det der.. Ja, jeg skal innrømme at sjangsene for å støte på jenta du skal tilbringe resten av livet ditt med er vesentlig mindre når man er 16 enn når man er f.eks. 25. Men sjangsene er der. Og for alt vi vet, så er dette jenta for han. Har faktisk en god venn som møtte dama si da de var 17, og de holder sammen den dag i dag, og har begynnt å snakke giftemål. Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 I dette tilfellet vil jeg si at det er greit. Litt surt for kompisne din, men om du bare går litt rolig frem og snakker litt med han skal det vel gå fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå