Gjest Gutt16 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 La oss si at jeg og min beste kompis la merke til en dame samtidig, som begge var ganske interessert i - på det tidspunktet var det bare morsomt. Men pga noen årsaker jeg ikke skal komme inn på, fikk jeg knapt snakket med henne den neste måneden. I mellomtiden har min venn utviklet meget god kontakt med henne. Det begynner å bli åpenbart at vennen min er forelsket - jeg er egentlig det jeg også, selv om jeg ikke kjenner henne like bra som han på dette tidspunktet - vi får imidlertid en bedre og bedre tone. Det holder på slik i kanskje en måned. Men så får vennen min beskjed fra henne om at hun aldri har vært ute etter noe forhold - kun vennskap. Jeg har hatt inntrykk av dette lenge, men vennen min tar det svært tungt. Min og damas kontakt fortsetter å bli bedre og bedre, og etterhvert (ca en måned til) begynner det å gå opp for meg at hun er forelsket i meg. Jeg klarer ikke motstå fristelsen siden jeg på dette tidspunktet allerede er dritforelsket. Vi blir etterhvert sammen. Tipper det gikk ca 1,5 måneder fra hun "dumpet" vennen, til vi ble sammen. Hva mener dere om denne saken: Dette bør kunne godtas, siden de aldri har vært kjærester og hun aldri har hatt noen som helst følelser for han. Til mitt forsvar kan det også sies at vi ble kjent med henne samtidig, og det antagelig bare var mitt uheldige fravik den første måneden som gjorde at vi ikke ble sammen mye tidligere. Dårlig gjort siden han var forelsket - jeg burde backet helt ut da. At det kun tar litt over 1 måned fra han ble "dumpet", til jeg begyner å bli seriøs med henne er også for kort tid. Det bør imidlertid være mulig å bli venner igjen etter et par uker. Meget dårlig gjort overfor vennen. Jeg fortjener et knyttneve, men etter flere måneder bør det bli mulig å bli venner igjen. Uholdbart. Knyttneven er vel fortjent, og det vil aldri igjen bli noe skikkelig vennskap. Men etter en måned eller to bør det være mulig å snakke sammen, og være i lag gjennom felles venner. Håpløst råttent gjort - å bli slått i bakken er vel fortjent, og vennskapet er over for alltid - ikke overaskende om han aldri vil snakke med meg igjen - ei heller være med meg via felles venner. Våre felles venner vil måtte velge side. Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Dersom det er en nær venn: "Halla, greit for deg om jeg hooker opp med xxx?" og eventuelt annet du har å si. Så hører du på hva han har å si, eventuelt svarer du noe tilbake, og avslutter med en knoke-five. Dette burde du gjort i forkant før du tok opp flørten, men bedre sent enn aldri. Som sagt, dette gjelder kun nære venner. Om du skal holde deg unna alle bekjentes flørter er det til slutt ingen jenter igjen du kan prøve deg på. Endret 15. januar 2009 av Quicko Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Jeg går for svaralternativ 1.. Dette er HELT 100% akseptabelt. De har aldri vært sammen, og pga den mnd du var borte, så fikk han vennen din til og med sjangsen til å gjøre noe ut av det, uten at du ødela. Hun hadde ikke de følelsene tilbake, han kommer aldri til å få henne, så løpet var kjørt for hans del uten din innblanding. Du trengte heller ikke å spørre om lov fra kameraten din om det heller. Hun var fritt villt, og det burde kameraten din vite. Det kan sikkert gjøre veldig vondt for han vennen din akkurat nå, men sånn er livet. Han kommer til å komme over det, og innse at du ikke gjorde noe feil. Bare fordi han prøvde seg først, og fikk avslag, betyr ikke det at du skal holde deg unna ei, som for alt du vet, kan være personen du skal tilbringe resten av livet med. Så hvis han kameraten din er sur på deg, så bare ta tiden til hjelp, og snakk mye med han. Han kommer til å innse at han ikke har noen grunn til å være sinna på deg. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Du har ditt på det rene. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 hadde de vært sammen en stund, la oss si ett år også slått opp og du hadde blitt sammen med henne, må nok vennen din leve med en dolk i ryggen. men uansett, jeg syns dere burde stoppet det med en gang begge begynte å like henne, det ender aldri godt. men jeg sier alternativ 2, siden dere er venner, sikkert litt nære og, er dere bestevenner er det værre. selv om hun ikke har følelser tilbake, har han fortsatt følelser, som du tråkker på. bro's before ho's, det ligger i uttrykket. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 hadde de vært sammen en stund, la oss si ett år også slått opp og du hadde blitt sammen med henne, må nok vennen din leve med en dolk i ryggen. men uansett, jeg syns dere burde stoppet det med en gang begge begynte å like henne, det ender aldri godt. men jeg sier alternativ 2, siden dere er venner, sikkert litt nære og, er dere bestevenner er det værre. selv om hun ikke har følelser tilbake, har han fortsatt følelser, som du tråkker på. bro's before ho's, det ligger i uttrykket. Skal de pule hverandre da? Har altid hatet "dips" når det kommer til jenter, ikke bare er det frekt mot jenta, det er jo møkkirriterende å måtte holde seg unda på grunn av en eller annen kompis -_- Spesielt i og med at det er de jeg virkelig har lyst på noen sier dips på (selvfølgelig). Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Der må jeg si meg litt uenig Simster.. Bare fordi to venner liker samme jenta, så betyr ikke det at ingen av de skal få gleden av å få henne. Det kan skape problemer ja, men et godt vennskap klarer den turbulente første tiden, og alt ordner seg til slutt. Det hadde vært noe helt annet hvis hun hadde hatt følelser for han, og de hadde vært sammen i utgangspunktet. Men her snakker vi om en gutt som har fått sjangsen, men ikke klarte det. Og da ser jeg ikke noe feil i at en person som da har sjangs, gjør noe ut av det. Uansett om den personen som ikke har sjangs er en god venn eller ikke. F.eks. hvis det hadde vært en jobb som to venner hadde hatt lyst på, hvor den ene søker først, og får avslag. Etter den første har fått avslag, søker den andre på samme jobben og får den. Den første personen har da absolutt ingen grunn til å være sinna, og det er akkurat det samme med jenter. Det er bare litt vanskeligere å se det fordi det er så mange følelser involvert. Følelsene til denne vennen kommer til å gå over, men innen den tid kunne det ha vært for sent for trådstarter å gjøre noe med følelsene sine, og følelsene til denne jenta.. Kjærligheten er rå og brutal, og man skal være litt ego på det området. Bare fordi vennen forble singel i dette tilfellet, så er det ingen grunn til at trådstarter skal gi opp og også forbli singel. Han har jo ikke gjort noe galt i det hele tatt. Lenke til kommentar
Mikkiaveli Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Men herregud da, hvis han er kompisen din og hvis han har litt vett i skallen så skjønner han jo dette! Du har ikke gjort en dritt galt, bare forklar han at du er forelsket og du har vært det lenge, og hvis han ikke godtar dette så er han ikke vennen din. Har vært igjennom dette men en kompis selv, vi hadde en veldig venlig tone om at vi begge var keene på samme dame og det var ikke noe stort problem når jeg til slutt endte opp med dama. Det er sånn det skal være. Kompisen din og dama har ikke gjort noe, de er ikke sammen og han har fått avslag. Du har ren samvittighet her. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Der må jeg si meg litt uenig Simster.. Bare fordi to venner liker samme jenta, så betyr ikke det at ingen av de skal få gleden av å få henne. Det kan skape problemer ja, men et godt vennskap klarer den turbulente første tiden, og alt ordner seg til slutt. Det hadde vært noe helt annet hvis hun hadde hatt følelser for han, og de hadde vært sammen i utgangspunktet. Men her snakker vi om en gutt som har fått sjangsen, men ikke klarte det. Og da ser jeg ikke noe feil i at en person som da har sjangs, gjør noe ut av det. Uansett om den personen som ikke har sjangs er en god venn eller ikke. F.eks. hvis det hadde vært en jobb som to venner hadde hatt lyst på, hvor den ene søker først, og får avslag. Etter den første har fått avslag, søker den andre på samme jobben og får den. Den første personen har da absolutt ingen grunn til å være sinna, og det er akkurat det samme med jenter. Det er bare litt vanskeligere å se det fordi det er så mange følelser involvert. Følelsene til denne vennen kommer til å gå over, men innen den tid kunne det ha vært for sent for trådstarter å gjøre noe med følelsene sine, og følelsene til denne jenta.. Kjærligheten er rå og brutal, og man skal være litt ego på det området. Bare fordi vennen forble singel i dette tilfellet, så er det ingen grunn til at trådstarter skal gi opp og også forbli singel. Han har jo ikke gjort noe galt i det hele tatt. er stor forskjell på å like en jente og å være forelsket, er man forelsket knuser det hjertet når man ser henne med noen andre, hvertfall en venn. men alt i alt kommer det ann på hva vennen syns, syns han det er dårlig gjort, er det dårlig gjort, syns han det er logisk og akseptabelt er det jo greit. men når den ene er forelsket og den andre bare liker henne, da er det litt douchebagget gjort å rappe henn på en måte. og ikke sammenlign det her med å skaffe en jobb, det er som å objektifisere kvinner Lenke til kommentar
b-real Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Prat med kameraten din...legg kortene på bordet. Er akkurat slike "hemmelighetskremmerier" som det blir drama av Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 er stor forskjell på å like en jente og å være forelsket, er man forelsket knuser det hjertet når man ser henne med noen andre, hvertfall en venn. men alt i alt kommer det ann på hva vennen syns, syns han det er dårlig gjort, er det dårlig gjort, syns han det er logisk og akseptabelt er det jo greit. men når den ene er forelsket og den andre bare liker henne, da er det litt douchebagget gjort å rappe henn på en måte. og ikke sammenlign det her med å skaffe en jobb, det er som å objektifisere kvinner Nå står det vel i førsteposten at trådstarter også er veldig forelsket i denne jenta, så her er det snakk om to stykker som begge er forelska i samme jenta, hvor den ene får avslag, og den andre får aksept. Og han har på ingen måte rappet henne. Hun er fri og frank, og tilgjengelig. Bare fordi en venn også har følelser for henne, betyr ikke at det skal gå ut over to personers følelser for hverandre. Han er forelsket i henne, og hun er forelsket i han. Da er det en selvfølge at de skal prøve å handle på de følelsene. Og eneste grunnen til at jeg sammenlignet det med en jobbsituasjon var ikke for å objektifisere kvinner, men for å sette det litt i perspektiv. Det er akkurat samme situasjonen, men denne situasjonen omhandler så veldig mange flere følelser at det kan være vanskelig å se poengene i mine argumenter uten å sammenligne det med en annen setting. Se likheten: To gutter er forelsket i samme jenta To gutter er intresert i samme jobb Den ene prøver seg på jenta først, og får avslag Den ene søker på jobben først, og får avslag Den andre prøver seg etterpå og får akksept Den andre søker på jobben etterpå og får akksept Misforstå meg rett.. jeg drar ikke direkte paraleller og sier at jenter er som jobber (selv om de kan være litt jobb av og til ) men det er en lignende situasjon hvor ikke så mange følelser er blandet inn. Alt jeg sier er at bare fordi en venn ikke fikk det som han ville, så er ikke det grunn nok til at det skal stå i veien for at to andre skal få det som de vil. For alt vi veit, så er disse to "meant to be" og kommer til å holde sammen resten av livet. Og det er noe som betyr altfor mye til at man skal la det være kun fordi en venn fikk avslag på samme jenta. Lenke til kommentar
Tjetta Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Det er litt dårlig gjort JA. men alt er lov i krig og kjærlighet.. . . Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Jeg sier ikke at det vil bli ett problem for vennskapet, men dårlig gjort var det, syns jeg. dette vil j oselvsagt bli glemt etterhvert og ting går videre. Bare for å quote trådstarter, for min del virker det som om han bare liker henne, imed at han sier han egentlig er det han og. Det begynner å bli åpenbart at vennen min er forelsket - jeg er egentlig det jeg også, selv om jeg ikke kjenner henne like bra som han på dette tidspunktet - vi får imidlertid en bedre og bedre tone. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Eg har sjølv vore gjennom nett same greia. Kompis likte jente, kompis blei forelska i jente. Jente hadde ikkje gjensidige følelsar for kompis. Eg var på fest med jente og kompis. Eg og jente klinte på fest/fann tonen, kompis blei lei seg. Grunnen til at han vart lei seg var at alt dette skjedde så fort. Kompisen din har fått 1,5 månad på å omstille seg, så eg trur absolutt ikkje det skal vere noko fare på ferde. Eg qoutar B-real: Prat med kameraten din...legg kortene på bordet. Er akkurat slike "hemmelighetskremmerier" som det blir drama av smile.gif Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Jeg sier ikke at det vil bli ett problem for vennskapet, men dårlig gjort var det, syns jeg. dette vil j oselvsagt bli glemt etterhvert og ting går videre.Bare for å quote trådstarter, for min del virker det som om han bare liker henne, imed at han sier han egentlig er det han og. Det begynner å bli åpenbart at vennen min er forelsket - jeg er egentlig det jeg også, selv om jeg ikke kjenner henne like bra som han på dette tidspunktet - vi får imidlertid en bedre og bedre tone. Her sier jo trådstarter at han er forelsket, men ikke kjenner henne like godt som vennen.. Han sier jo ingenting om at han bare liker henne.. Senere skriver han: Min og damas kontakt fortsetter å bli bedre og bedre, og etterhvert (ca en måned til) begynner det å gå opp for meg at hun er forelsket i meg. Jeg klarer ikke motstå fristelsen siden jeg på dette tidspunktet allerede er dritforelsket. Så med andre ord.. Han var forelsket selv om han ikke kjente henne så godt. Så ble han bedre kjent med henne, og ble enda mer forelsket. Og jeg kan fortsatt ikke se at det er dårlig gjort, etter som vennen aldri hadde noe med denne dama annet enn vennskap. Hva han vennen hadde lyst til å ha, er noe helt annet, men er også uvesentlig i denne situsasjonen. Man har aldri en grunn til å være sinna på noen som får noe man selv aldri har hatt, uansett hvor lyst man har på det. Og det er ikke så altfor lange tiden til han vennen innser det selv også. Det er kun snakk om sjalusi av type "du har noe jeg vil ha, men ikke kan få". Det gikk til og med halvannen mnd fra vennen ble avslått, til trådstarter gjorde noe ut av det. Trådstarter har absolutt ikke gjort noe galt, og eneste problemet her er at vennen hans føler det han føler, og det står i veien for hans logiske tenking. Så fort han har kommet over følelsene, noe han kommer til å gjøre, så vil han innse hvor teit det var å være sinna i denne situasjonen. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 dere visste begge hvordan dere følte for hu dama. han prøvde seg på henne når du ikke hadde mulighet til å holde kontakt med henne. ser ikke hva som er så galt med at du nå prøver deg på henne, han har som sagt gjort det samme mot deg. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 for min del virker det som på måten han formulerer seg på at han bare likte henne mens vennen hans var forelsket, hva som skjedde etter det er usaklig, imed at det var da han skjønte det, at han ikke burde ha prøvd seg på henne. damer skaper alltid splittelse as det vil jo være merkelig hvis de 3 skal henge sammen. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 for min del virker det som på måten han formulerer seg på at han bare likte henne mens vennen hans var forelsket, hva som skjedde etter det er usaklig, imed at det var da han skjønte det, at han ikke burde ha prøvd seg på henne. damer skaper alltid splittelse as det vil jo være merkelig hvis de 3 skal henge sammen. Les det jeg uthever i fet skrift: Det begynner å bli åpenbart at vennen min er forelsket - jeg er egentlig det jeg også, selv om jeg ikke kjenner henne like bra som han på dette tidspunktet - vi får imidlertid en bedre og bedre tone. Her skriver han at han også var forelsket ganske tydelig.. Ellers så kommer Sangesland med et glimrende poeng som jeg hadde oversett.. De visste begge at begge likte denne jenta. Han tok tak i det og prøvde seg selv om han visste at trådstarter også likte henne.. Så sånn sett så har han gjort akkurat det samme som trådstarter har gjort, og har da i hvert fall ingen grunn til å være sinna.. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 han brukte ordet egentlig, jeg tolker det som at han ikke helt vet hva han føler, at det er litt nølende, virker liksom som en unnskyldning, "jeg er jo egentlig forelska jeg og". men det andre poenget der er ett godt ett. har en følelse av at dette er litt konkuranse jeg da men. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Tror nok TS bare må ta tiden til hjelp, og bare holde kontakten med vennen til han er over det, og innser hvor teit det hele var. Det er som du sier, simster.. Damer skaper alltid splittelse og problemer. Men det er da verdt det i lengden.. I hvert fall av og til.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå