Gå til innhold

sliter med å øke i styrke, hva kan være galt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ahh, hele tråden her var bra, men de 3 siste postene fikk meg til å le veldig. :p

Tror det blir vanskerlig å kutte ned fra 109 kg til 93 kg før hver kamp,så deretter gå opp igjen.De trener konstant, både styrke og utholdenhet...de er ikke bodybuildere

De vil jo være så store som bare mulig i den vektklassen de er i. Før de skal veie seg så gjør de alt de kan for å få ut så mye vann av kroppen de må for å komme seg inn i den vektklassen de er i. Når de først har klart vekta så legger de på seg igjen før kampen for å bli store til kampdagen.

For å gjøre det enkelt:

Her veier han 205 pounds:

griffin_280x390_510849a.jpg

Her veier han utvilsomt en del mer:

39570.jpg

Og dersom man hadde et bilde av han til vanlig, altså ikke under weigh-in eller på kampdagen, så ville han vært enda større.

Vet ikke hva de andre her mener om det, men en ting jeg mener er viktig er å variere i øvelsene og konstant øke i belastning dersom man skal bli sterkere. Dersom de øvelsene du listet opp her er de eneste du tar fra uke til uke så synes jeg det blir litt vel ensformig og slikt vil jeg tro musklene merker, altså de venner seg til det du gjør.

Det jeg følger når jeg trener er å overaske musklene med nye ting, en ekstra repetisjon, litt ekstra vekt, en ny øvelse. På den måten må de tilpasse seg nye ting hele tiden. Det å øke litt i belastning mellom hver gang du gjør en øvelse mener jeg utvilsomt er viktig.

Og masse mat og nok proteiner må selvfølgelig ikke undervurderes.

Edit: Angående hvordan UFC fightere trener så har du jo UFC All Access. Et program som viser deg hvordan mange av fighterne i UFC trener. Du vil utvilsomt finne informasjon om dette på internett også. På fighternes hjemmesider, i artikler eller diskusjonsforum slik som dette.

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...