Bebeluv Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Tror du det bare er luft i de musklene som blir bygd eller? Kroppen trenger proteiner for å øke i styrke og masse. Bygge styrke på koffein og kreatin skulle jeg likt å se noen gjøre.. Koffein og kreatin er til et lite "kick" på treningen. Du kan yte bedre med det. Lenke til kommentar
DMN Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Tror du det bare er luft i de musklene som blir bygd eller? Kroppen trenger proteiner for å øke i styrke og masse. Bygge styrke på koffein og kreatin skulle jeg likt å se noen gjøre.. Koffein og kreatin er til et lite "kick" på treningen. Du kan yte bedre med det. Så med andre ord vil du øke i energi..? Lenke til kommentar
picatta Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Kreatin øker vanninnholdet i musklene så de får lagret mer energi = bedre ytelse over en kort periode. Koffeinet hjelper mot tretthetsfølelse og følelsen av utmattelse. Begge stoffer endrer kroppens egenskaper fysikalsk, så ja DMN, du vil få mer energi. Lenke til kommentar
DMN Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Kreatin øker vanninnholdet i musklene så de får lagret mer energi = bedre ytelse over en kort periode.Koffeinet hjelper mot tretthetsfølelse og følelsen av utmattelse. Begge stoffer endrer kroppens egenskaper fysikalsk, så ja DMN, du vil få mer energi. Er fullt klar over koffein og kreatinet sitt effekt på trening, selvom det kan være veldig individuelt. Og forresten, hovedsaklig er koffeinet sin effekt forbrenning og utholdenhet. Eneste jeg reagerer på er at han over meg sier proteiner ikke vil hjelpe på å øke styrke, men derimot koffein og kreatin vil. Endret 16. januar 2009 av DMN Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 får vell prøve meg på tilskudd da!! MEN åssen kan dere "bortforklare" at jeg la på meg 5-7kg med muskler første året jeg trente styrke, UTEN tilskudd?? Jeg spiste ikke noe mer proteinrik mat da en det jeg gjør nå, tvert imot Men trenger man virkerlig såpass mye proteiner kun for å øke i styrke også?? Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 søk på forrest griffin, tidligere UFC lett tungvekt mester. Han veier 93 kg og tar 150 i benken....åssen kan dere forklare dette forresten!? MÅLET MITT er nemlig å kunne løfte så mye som mulig med den muskelmassen jeg har. Jeg har prøvd alle mulige trenings opplegg, og det eneste som gjenstår er i å putte i seg store overskudd av proteiner....så er vell kanskje verdt et forsøk Lenke til kommentar
DMN Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Får du ikke i deg nok proteiner, så vil du ikke øke i styrke og masse. Så enkelt er det. Hvorfor du økte så mye i muskler det første året velger jeg å tro er rett og slett fordi du var ny til trening. Hvorfor forrest griffin løfter så mye kan være mange forskjellige grunner. kanskje steroider har vært inni bildet? kanskje han har veldig gode gener? kanskje han (og mest sannsynlig) følger et skreddersydd kosthold og treningsprogram? Skal du nå målene dine vil jeg bare si at du må spise mere proteiner, hvert fall 300g daglig. Få orden på kostholdet ditt, og for guds skyld tren hele kroppen (SÆRLIG BEINA) selvom du bare vil ha en økning i benk. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Eneste jeg reagerer på er at han over meg sier proteiner ikke vil hjelpe på å øke styrke, men derimot koffein og kreatin vil. Når sa jeg det? Jeg sa proteiner er til å bygge muskler=større muskler=økt styrke Vanskelig? Lenke til kommentar
gnav Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Bare for å ha det klart, du trenger ikke å bygge større muskler for å bli sterkere. Det er også viktig med nevrale tilpassninger, mer eksplosivitet og teknikk. Du skal fint klare å øke i benken uten å legge på deg. Det handler om hvorvidt du har kalorioverskudd eller ikke. Proteiner er uansett lurt å få i seg en del av. Lenke til kommentar
wûst Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) DMN, nå er ikke jeg ekspert her, men 300g ?! Er ikke det litt sinnsykt mye? Har hørt at mengden skal være bodyweight*2.. Endret 17. januar 2009 av Sattern Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Bare for å ha det klart, du trenger ikke å bygge større muskler for å bli sterkere. Det er klart at man kan bli sterkere gjennom nevrale tilpasninger og teknikk, men det vil absolutt hjelpe løftene hans om han øker muskelmassen. Økt muskelmasse betyr automatisk at musklene kan "rekruttere" flere arbeidsenheter, og dermed klarer de tyngre belastning. Kanskje det er andre muskelgrupper som holder deg igjen TS? Siden du spesifikt nevner benkpress kan det være at skuldrene eller triceps holder deg igjen, slik at du føler du har kommet til en vegg. Da kan det være lurt å jobbe litt ekstra med disse musklene. Trener du markløft og knebøy også? Det er ingen spøk at å trene bein faktisk hjelper helt andre muskelgrupper. Lenke til kommentar
DMN Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Proteiner er til å bygge muskler, økt styrke kan for eks koffein fungere. Kreatin kan også fungere. Jeg tolka den setningen her som om du tipsa han til å drite i proteinene og heller fokusere på koffein og kreatin for å øke i styrke.. DMN, nå er ikke jeg ekspert her, men 300g ?! Er ikke det litt sinnsykt mye? Har hørt at mengden skal være bodyweight*2.. 2/3 ganger så mye er helt fint i begynnelsen, men når han har trent i 4 år så ville hvert fall jeg tatt inn litt over 3 ganger så mye. Under deffing tar jeg inn 4x. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Proteiner er til å bygge muskler, økt styrke kan for eks koffein fungere. Kreatin kan også fungere. Jeg tolka den setningen her som om du tipsa han til å drite i proteinene og heller fokusere på koffein og kreatin for å øke i styrke.. Jeg formulerte vell litt dårlig, men nei, ber han ikke drite i proteiner. Proteiner er nok noe av det viktigste når man driver med styrketrening. Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 jeg trener også knebøy ja, men har derimot trent dette mindre en andre øvelser....men satser høyt her også fremover siden det som sagt er en meget viktig øvelse Men kostilskudd er eneste uteveien altså, blir vell kanskje vanskerlig å få i seg nok proteiner via maten, uten å spise seg i hjel? Dette er i hvert fall prgramet mitt fremover(husk, dette er mest for å øke i styrke, ikke masse): mandag(tung dag): benk 4 sett ,3- 5 reps knebøy 4 sett ,3-5 reps nedtrekk 3 sett, 4-6 reps onsdag: smal benk 3 sett 7-8 reps skråbenk 3 sett 7-8 reps manualer: skuldere og biceps fredag(lett dag) benk 3 sett 10 reps knebøy 3 sett 10 reps nedtrekk3 sett 10 reps Jeg kan ikke trene mark på grunn av ryggen, siden jeg har hatt litt problemer med venste del av korsryggen Hvis dette er helt på tryne, så er det bare til å si ifra Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 søk på forrest griffin, tidligere UFC lett tungvekt mester. Han veier 93 kg og tar 150 i benken....åssen kan dere forklare dette forresten!? MÅLET MITT er nemlig å kunne løfte så mye som mulig med den muskelmassen jeg har. Jeg har prøvd alle mulige trenings opplegg, og det eneste som gjenstår er i å putte i seg store overskudd av proteiner....så er vell kanskje verdt et forsøk Bare for å nevne det så veier Forest Griffin, Tito Ortiz, Matt Hammil og de fleste andre i Light Heavyweight-divisjonen(205 lbs) 100+kg. De fleste kutter ned fra 220-230lbs til 205lbs de siste dagene før veiingen. Forest veier 230-240 lbs (109kg) Man må ned til Middleweight-divisjonen(185 lbs) før man finner de som veier rundt 83kg Anderson Silva veier 210 lbs og kutter ned til 185. Rich Franklin veier 215+ lbs og kutter ned til 185. Sean Sherk er ganske så syk. Han veier 180-190 og kutter helt ned til 155 Så det er ikke så rart at de ser store og sterke ut i forhold til vekta. Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) søk på forrest griffin, tidligere UFC lett tungvekt mester. Han veier 93 kg og tar 150 i benken....åssen kan dere forklare dette forresten!? MÅLET MITT er nemlig å kunne løfte så mye som mulig med den muskelmassen jeg har. Jeg har prøvd alle mulige trenings opplegg, og det eneste som gjenstår er i å putte i seg store overskudd av proteiner....så er vell kanskje verdt et forsøk Bare for å nevne det så veier Forest Griffin, Tito Ortiz, Matt Hammil og de fleste andre i Light Heavyweight-divisjonen(205 lbs) 100+kg. De fleste kutter ned fra 220-230lbs til 205lbs de siste dagene før veiingen. Forest veier 230-240 lbs (109kg) Man må ned til Middleweight-divisjonen(185 lbs) før man finner de som veier rundt 83kg Anderson Silva veier 210 lbs og kutter ned til 185. Rich Franklin veier 215+ lbs og kutter ned til 185. Sean Sherk er ganske så syk. Han veier 180-190 og kutter helt ned til 155 Så det er ikke så rart at de ser store og sterke ut i forhold til vekta. da står det visst feil på UFC siss hjemme side da, og wikipedia sjekk denne linken: http://www.ufc.com/index.cfm?fa=fighter.Al...p;LName=liddell liddell og griffin veier begge 205lbs, som i følge UFC siss side er 93 kg!? sjekk også denne linken her: http://en.wikipedia.org/wiki/MMA_weight_classes Tror det blir vanskerlig å kutte ned fra 109 kg til 93 kg før hver kamp,så deretter gå opp igjen.De trener konstant, både styrke og utholdenhet...de er ikke bodybuildere Endret 19. januar 2009 av dan83 Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Har du virkelig ikke lagt merke til at Joe Rogan hele tiden prater om cutting weight og walk around weight? Omtrent alle i UFC kutter ned noen kilo. Ta en titt på TUF så ser du hvordan de gjør det. Sitter på trimsykkel i badstuen og svetter ut masse masse vann. Hvis du søker på navn + cutting weight på google på finner du masse. http://www.mmaweekly.com/absolutenm/templa...4&zoneid=13 http://www.grapplearts.com/How-to-Cut-Weight.html http://mmajunkie.com/news/1911/travis-lutt...-cut-weight.mma Lenke til kommentar
Mr_skeptisk Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Svarer i sliter med å øke i styrke, hva kan være galt? vill som sagt ikke bli for stor, vill se "normal" ut. Uansett, skal være det fult mulig å være STERK på 95 kg. instillingen din er det som er galt, samt treningsmetodene og kanskje både kost og hvile i tillegg.. stikkord for å komme på den rette vei: styrkeløftprogram (dietmar, sheiko, mini-smolov etc..), dvs. baseøvelser i fleng. MAT, SØVN, og ikke minst VILJE til å stå på og aldri gi opp. det finnes mye info på nett, det finnes bøker etc. men du er nok dømt til å være svak resten av livet, så du kan liksågodt slutte å løfte med en gang og heller slurpe kaffe latte på kaffebar.. (ps. det siste var for å oppildne deg...) Lenke til kommentar
Matias Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) MEN åssen kan dere "bortforklare" at jeg la på meg 5-7kg med muskler første året jeg trente styrke, UTEN tilskudd??Jeg spiste ikke noe mer proteinrik mat da en det jeg gjør nå, tvert imot Det er ikke noe som trengs å bortforklare, ettersom det er helt naturlig. Første gang du begynner å trene kan du gå å stå på step-maskinen å bli sterkere. Men kostilskudd er eneste uteveien altså, blir vell kanskje vanskerlig å få i seg nok proteiner via maten, uten å spise seg i hjel? Det er ikke den eneste utveien, bare den letteste veien. mandag(tung dag): benk 4 sett ,3- 5 reps knebøy 4 sett ,3-5 reps nedtrekk 3 sett, 4-6 reps onsdag: smal benk 3 sett 7-8 reps skråbenk 3 sett 7-8 reps manualer: skuldere og biceps fredag(lett dag) benk 3 sett 10 reps knebøy 3 sett 10 reps nedtrekk3 sett 10 reps Ville kanskje prøvd å kutte ned på settene på mandag og øke de på onsdag. Ta kanskje så lavt som ett sett på mandag, og 5 sett på onsdag. Er et balansestykke som må gå opp. Endret 21. januar 2009 av Matias Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2009 lurer kanskje på om jeg har funnet mitt svake "ledd",nemlig skråbenk Jeg tar BETYDERLIG mindre(30-40g mindre) her en i vanlig og smal benk, ble egentlig ganske overrasket!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå