Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Få nærlys til å gå på automatisk (Golf 3 GT 1992)

nree

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg min første bil, VW Golf GT 1992.

post-30852-1231974782_thumb.jpg

Har et par problemer til nå.

- Klokken har jeg ingen anelse om hvordan jeg stiller, klokken vises i display inni turtallstelleren (kjørecomputer). Det er én knapp som jeg kan veksle "bilde" på dette displayet (km/t, temperatur osv.) men finner ikke noen flere knapper som jeg kan stille noe med? (LØST, 2 bittesmå knapper under displayet :) )

- Det andre jeg lurer på er om det er noe enkel måte å få lysene nærlysene til å gå på sammen med tenningen?

Det tredje får jeg ta i bilstereo om jeg ikke finner ut av det :)

Endret av Goggen90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Har ikke hatt Golf III på lenge, men det skal være 2 små knotter ved siden av displayet du trykker inn med en binders el.l. for å stille timer og minutter. Sjekk i boken.

Nærlysene skal gå på automatisk hvis bilen er solgt ny i Norge (eller Sverige).

Lenke til kommentar
Nærlysene må skrus på manuelt, ellers er det bare parkerings lys.

Kan tenkes du har en motstand som skal redusere spenningen på kjørelysene for og spare på pærene, er denne defekt så vil vel bare parklyset virke, eller muligens bare ett defekt reele.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Nærlysene skal gå på sammen med parklys så snart tenningen settes på, og skal slukke når du starter (sikkert for å spare strøm, slik at startmotoren skal få alt). Har ikke sjekket hvordan dette er koblet, men tror ikke det er motstand på Golf III. Sikkert et rele eller en ledning som gir feilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...