Gå til innhold

Hvilket redigeringsprogram burde eg bruke til amatørfilmer/skoleprosjekter?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Adobe Premiere Pro er ikke for nybegynnere, men som med alle andre ting finner du tutorials på nettet til også dette. I tillegg er programmet ganske dyrt. Programmet koster orginalt NOK 8,362.50, noe som jeg syntest var litt i meste laget for et skoleprosjekt.

Sony Vegas er et ekstremt bra program som jeg selv har orginalt. Det er også dyrt, men det har en av de bedre brukervennlighetene jeg har kommet over i et enkelt videoredigerings program.

Den billigste måten å gjøre det på er nok å bruke Windows Movie Maker, selv om dette ikke er et av de meste ettertraktede programene. Men det er i det minste gratis og følger med innstallasjonen av både Windows XP og Windows Vista =)

Lenke til kommentar
  Blåbær skrev:
Jeg anbefaler alle som leter en billig/gratis alternativ til dyre programmer sjekke denne siden for å finne det de leter etter. Å Anbefaler Vegas og Premiere som brukes av profesjonelle er bare helt høl i hodet for amatørvideo.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_open_...ftware_packages

Det finnes ingen open source verktøy for videoredigering som er det minste brukbare. De mangler funksjonalitet og er utrolig utstabile. Strådtarter, hold deg unna.

Jeg har brukt PowerDirector 7 i noen måneder nå, og er veldig fornøyd. Billig og bra. Dessuten har det et veldig intuitivt GUI.

Lenke til kommentar
  Kristoffer-G skrev:
Eg har til nå brukt Windows movie maker, men er ganske lei av det, og vil gjerne bruke et program med flere funksjoner. Det er bare amatørfilmer eg lager med kompiser, og noen ganger til skoleprosjekter. Har dere noen videoredigeringsprogramer og ambefale?

- Kristoffer

Sony Vegas Pro kan prøves gratis i en måned. Sony Movie Studio har omtrent samme funksjoner.

http://www.sonycreativesoftware.com/download/trials

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...