Rudde Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 HVa skjer med at den AUto klokk greia til Asus ikke funker a? Jeg skulle klokke 920 til 965 men det funka dårlig når jeg boota PC'en sa den at den ikke fant BOOT IMG. Og når jeg satt tilbake funka alt fett.. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 veldig mange som har kjøpt seg xfx 295 ser det ut som.. hva syntes dere om kortet generelt? jeg syntes det går 4870x2 en høy gang, men thats me.... Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) veldig mange som har kjøpt seg xfx 295 ser det ut som.. hva syntes dere om kortet generelt? jeg syntes det går 4870x2 en høy gang, men thats me.... Jeg har ikke hatt tid til å teste alle godbitene på GTX 295 ennå, har vært opptatt med finjustering av CPU og RAM, veddut. Men jeg har allerede lagt merke til ett par geniale saker hos GTX 295. På desktop bruk, klokker den seg ned til 300MHZ og dermed kjører veldig kjølig og stille, med vifte på 41%. Temperaturen ligger på 50/53 grader, uten å stråle masse varme på andre komponentene(NB, HK, SB). Disse er allerede varme nok i et overklokket oppsett og det siste de trenger er masse varmestråling fra GPU. Den er forholdvis kjølig under load også, igår prøvde jeg ettt apr spill, bla. Crysis Warhead og temperaturen gikk opp til 74-75'C og holt seg dere hele tiden. Og her er GTX 295 total overlegen iforhold til HD4870X2, mener jeg. Ytelsen er veldig bra også, men jeg har ikke fått tid til å granske det grundig ennå. Mitt første inntrykk av GTX 295 er veldig positivt. Endret 23. januar 2009 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) GTX 295 fungerte "out of box" på Windows 7, uten noen tull. Da jeg installerte Vista Ultimate 64bit igår, fikk noen tulle meldinger om at "3D control driver is missing" (eller noe i denne duren), men det klarte jeg å fikse etter litt tull. GTX 295 fungerer fint på både Windows 7 og Vista hos meg nå, med 181.22 Vista 64-bit WHQL. Jeg har ikke kommet til 3D-testing ennå, jobber fremdels med finjustering av CPU og RAM (ikke helt ferdig ennå), og tok en liten LinX-test idag, og den klarte seg fint @3.8GHZ med Hyper Threading *Bilde* Hva skjer med at du plutselig måtte opp i Volt? Her klarte du 3.8 Ghz på 1.23 V, mens du nå "kun" klarer 3.8 på 1.28 V? Endret 23. januar 2009 av Giallorossi Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) GTX 295 fungerte "out of box" på Windows 7, uten noen tull. Da jeg installerte Vista Ultimate 64bit igår, fikk noen tulle meldinger om at "3D control driver is missing" (eller noe i denne duren), men det klarte jeg å fikse etter litt tull. GTX 295 fungerer fint på både Windows 7 og Vista hos meg nå, med 181.22 Vista 64-bit WHQL. Jeg har ikke kommet til 3D-testing ennå, jobber fremdels med finjustering av CPU og RAM (ikke helt ferdig ennå), og tok en liten LinX-test idag, og den klarte seg fint @3.8GHZ med Hyper Threading *Bilde* Hva skjer med at du plutselig måtte opp i Volt? Her klarte du 3.8 Ghz på 1.23 V, mens du nå "kun" klarer 3.8 på 1.28 V? Dette bilde er tatt på Idle(etter at LinX var færdig). Jeg har samme volten: 1.27500v(BIOS), 1.280(Idle), 1,23v(Prime Load). Den geniale "Vdroop" fuksjonen styrer volten med DFI's geniale Digital PWM hele tiden. Endret 23. januar 2009 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Dette bilde er tatt på Idle(etter at LinX var færdig). Jeg har samme volten: 1.27200v(BIOS), 1.280(Idle), 1,23v(Prime Load). Den genial "Vdroop" fuksjonen styrer volten med DFI's geniale Digital PWM hele tiden. Aha, så du feilinformerte med en av dine første klokk-forsøk? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Dette bilde er tatt på Idle(etter at LinX var færdig). Jeg har samme volten: 1.27200v(BIOS), 1.280(Idle), 1,23v(Prime Load). Den genial "Vdroop" fuksjonen styrer volten med DFI's geniale Digital PWM hele tiden. Aha, så du feilinformerte med en av dine første klokk-forsøk? Jeg har oppgitt den aktuelle volten for testen, den aktuelle volten for prime-load, mener du at det er feil å oppgi den slikt? Hva skal jeg oppgi når det står 1.23v på CPUz, Everest, og DFI's egen verktøy, mener du? EDIT: Du bør se litt nærmere på hva "Vdroop" betyr og hvordan denne geniale funksjonen fungerer, da vil du ikke mistenke meg for mis informasjon. Endret 23. januar 2009 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Jeg har oppgitt den aktuelle volten for testen, emnelige den aktuelle volten for prime-load, mener du at det er feil å oopgi den slikt? Hva skal jeg oppgi når det står 1.23v på CPUz, Everest, og DFI's egen verktøy, mener du? Ved den ene testen sier du at du har CPU'n stabil på 1.23 Volt, mens den andre sier du 1.28. Det er en feilkilde etter min mening. Hvis det kommer av vDropp så burde evt dette opplyses om. Endret 23. januar 2009 av Giallorossi Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Jeg har oppgitt den aktuelle volten for testen, emnelige den aktuelle volten for prime-load, mener du at det er feil å oopgi den slikt? Hva skal jeg oppgi når det står 1.23v på CPUz, Everest, og DFI's egen verktøy, mener du? Ved den ene testen sier du at du har CPU'n stabil på 1.23 Volt, mens den andre sier du 1.28. Det er en feilkilde etter min mening. Hvis det kommer av vDropp så burde evt dette opplyses om. Du bør lese litt om Vdroop før du beskylder meg om misinformasjon. Gå og les litt, og vi tar resten etter du forstår hva Vdroop betyr. Endret 23. januar 2009 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Du bør lese litt om Vdroop før du beskylder meg om misinformasjon. Gå og les litt, og vi tar resten etter du forstår hva Vdroop betyr. vDropp er vel at Volten detter ned Load (?). Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Du bør lese litt om Vdroop før du beskylder meg om misinformasjon. Gå og les litt, og vi tar resten etter du forstår hva Vdroop betyr. vDropp er vel at Volten detter ned Load (?). Ja, da bør du vifte at det er aktuelle volten under load. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Ja, da bør du vifte at det er aktuelle volten under load. Du burde opplyse om dette, den ene gangen sier du 1.28 Volt, den neste gangen 1.23. Du opplyser den ene gangen Load, og den andre gangen Idle (Etter hva jeg har forstått). Men detta er Max Care, ville bare Tease litt med deg, men det er sikkert umulig å få deg til å innrømme en latterlig påmminelse fra meg, om en ubetydlig ting du har gjort feil? Endret 23. januar 2009 av Giallorossi Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 jeg syntes viften på 41% bråker litt for mye.. vanskelig å sove ved siden av maskinen. stiller den manuelt ned til 25-30% når jeg legger meg. kjører vann på resten av oppsettet, så det er mist 1000w og gtx 295 som bråker mest. venter på blokk til 295 kortet. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Du har blitt vant til vannkjøling stillheten, tror jeg. Jeg har 5 x 120m vifter, + en i7 CPU-vifte som jeg har jukset litt og foreløpig bruker den som aktiv kjøling på NB/system. Alle viftene (bortsett fra en stille CPU-vifte) kjører på redusert hastighet og de er ganske stille, men likevel klarer de å overdøve GTX 295 hos meg. Jeg hører nesten det samme som jeg hadde på min gamle e8400 + 9800GTX. Men jeg har en CoolerMaster Cosome 1000 med lyd-demping isolasjons, og det hjelper litt også, tenker jeg. Endret 23. januar 2009 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Ehh jeg oppdaget noe med prosessoren min er dette riktig?! http://i40.tinypic.com/xpy3wh.jpg Lenke til kommentar
HLSolbjorg Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Rudde, glemte du å ta ut den gamle prosessoren? Eller har du kjøpt 2? Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Ehh jeg oppdaget noe med prosessoren min er dette riktig?! http://i40.tinypic.com/xpy3wh.jpg Hehe, I7 er en 4 kjerned CPU, med 4 extra (kunstige) 4 kjerner etter hva jeg har forstått. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Jeg har bare i en Intel i7 920 :S Giallorossi: Hvordan kan en kunstig Core ha ytelse og en temperatur? Endret 23. januar 2009 av Rudde93 Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Jeg har bare i en Intel i7 920 :S Giallorossi: Hvordan kan en kunstig Core ha ytelse og en temperatur? Etter hva jeg har forstått, så er det den store greia som gir ytelsesforskjellen iforhold til Socket 775 (Count Me If Am Wrong). Logisk nok blir vel Temperaturen høyere, som på Dual-Core vs Quad-Core Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Umm kanskje en smule offtopic, jeg har Rampage II extreme hovedkort med en i7 920 Cpu. Dette kjørte jeg til å begynne med med volt på auto uten overklokk. Volten lå da på ca 1.2 - 1.3 volt og pcen stengte ned i hytt og pine pga overheat advarsler. Satte volten til litt under 1 volt (0.9890 elns) og har en svak overklokk på @ 2.9 Ghz og nå er tempen på 40-50 grader. Pcen virker helt stabil nå. Riktignok ikke kjørt noe stress testing men det er kun pga min latskap. Og eh hehe ikke noen vits i å legge opp noen score her enda da jeg kjører på ett gammalt 8800 gts kort foreløpig og en pinglete 580 watts Thermaltake cpu. (skal oppgraderes etterhvert når jeg har fått godsnakka med med kjerringa) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå