Gå til innhold

GTX 295 Quad SLI + 3DMark Vantage - 35k - Norgesrekord!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har nå testet bittelitt med true på 965 cpuen.. 4.2Ghz er rock solid i hvert fall.. Problemet er mer at jeg ikke får noe særlig over 165blck på evga kortet, det stinker.. lurer på hva jeg gjør galt.. på P6T kjørte jeg ca 180bclk under ln2.. får håpe at kortet "løsner" ved -100C ;)

laster opp en score fra i går på 30.3k, som sagt går 4.2Ghz utmerket i wprime osv med true kjøler, så 32k hadde nok være innen rekkevidde med den cpu frekvensen.

post-88790-1232408706_thumb.jpg

Lenke til kommentar

er hverfall ny bios ute til evga nå nr 5 er vel dette hehe

har ikke prøvd den selv enda men mitt evga kort kjører jeg på 182bclk nå.

SZ1G er den siste jeg er forsatt på SZ1A denne som har vært mest stabil til nå

Endret av Shorty86
Lenke til kommentar

Dette ser bra ut **dp**!!

Jeg holder på med å overklokke CPUen i dissa dager. Har klart @3.8GHZ på 1.18v(Load) Hyper-Threading:off, og 1.23v med HT:on. :)

Core i7 902 @3.8GHZ 1.18v/1.2(Load/Idle). HT: off, Turbo: off.

38ghz7ck1.th.jpg

@3.8GHZ + HT: on, Turbo: Off, 1.23v(Load).

smalprime38ghz14hg9.th.jpg

Har fått meg en GTX 295 også, men jeg har ikke kommet til 3D-testing ennå.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
er hverfall ny bios ute til evga nå nr 5 er vel dette hehe

har ikke prøvd den selv enda men mitt evga kort kjører jeg på 182bclk nå.

SZ1G er den siste jeg er forsatt på SZ1A denne som har vært mest stabil til nå

jeg flashet for to dager siden, da var C nyeste.. flasher til G etter jobb.

Sam_Oslo: cpuen din ser MEGET god ut.. 3.8Ghz på 1.23v er nice. Min 920 klarer ikke det før på 1.34v.

edit: håper jeg har fått meg noe nitro i helgen.. da blir det:

Evga x58 + I7 965 + 2 x GTX 295 + MIST1000 + Corsair 750 + 3GB 1866Mhz ram.

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Ja, jeg har fått en flott CPU (igjen). Har fått hendende mine på en av de berømte B-batchene, Core i7 920 (batch# : 3837B017). :)

Jeg er ikke ferdig med overklokking ennå. Den kjører @3.8GHZ på ca. 70'C(core) på full prime95-load på luft. Jeg har fremdeles ca. 15'C å gå på for 24/7 og denne CPUen kan bli spennende etterhvert.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Sam_Oslo ikke for å være en gledesdreper, men Real Temp 2.70 viser feil temps. 2.75 Beta viser samme som CoreTemp viser. Altså ca 5 grader høyere. Så da har du 73 + 5 som er 78 grader load. Dette er med Prime95...tenk da med Intel Linpack...! Der passerer nok tempen 90 grader. Dessuten kan det hende din CPU trenger litt høyere vcore for å klare Linpack ;)

Lenke til kommentar
Ja, jeg har fått en flott CPU (igjen). Har fått hendende mine på en av de berømte B-batchene, Core i7 920 (batch# : 3837B017). :)

Jeg er ikke ferdig med overklokking ennå. Den kjører @3.8GHZ på ca. 70'C(core) på full prime95-load på luft. Jeg har fremdeles ca. 15'C å gå på for 24/7 og denne CPUen kan bli spennende etterhvert.

Hvilken kjøler har du?

Lenke til kommentar
**dp** fet rigg du har! Gratulere! :)

Regner med du skal ha tinga inn i et kabinett etterhvert..?

Når det skjer, så lurer jeg veldig på hvordan skjermkorta takler temperaturene. Jeg mener, de står VELDIG tett inntil hverandre... :ermm:

(...) Itillegg ville jeg heller kjøt Linpack i en halvtime isteden for å kaste bort tiden i OCCT eller lignende program ;)

Lenke til kommentar
**dp** fet rigg du har! Gratulere! :)

Regner med du skal ha tinga inn i et kabinett etterhvert..?

Når det skjer, så lurer jeg veldig på hvordan skjermkorta takler temperaturene. Jeg mener, de står VELDIG tett inntil hverandre... :ermm:

vifte = 100% i kabinett :D

Lenke til kommentar

Hvilken kjøler har du?

Ikke noe spesielt, en Noctua NH-U12P med en Scythe S-FLEX 120mm vifte. Lave temperaturene er pga. lave spenninger. 1.18v er ikke akkurat mye :)

Lenke til kommentar

Hei, hvor fikk du tak i denne cpu med batch B ?

nuffe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...