knopflerbruce Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Satte kortet og volten til stock og fikk 27500 uten fysikk. Hva ville dere ha gjort? Nå har jeg er redlight happy kort som jeg ikke kan klokke med. Hva er egentlig denne redlight-saken? En sånn dings som sier om kortet er 100% dødt? Hvis kortet funker stock går det an å selge det. Hvis det ikke funker stock KAN du selvfølgelig sende det i retur, selv om det er din egen dumskap som har ødelagt det. Spørsmålet er jo om du har moral nok til å la være. Ikke at jeg ikke kunne finne på å sende inn en eller annen overklokket CPU som gikk ad undas, men ikke etter å ha kjørt den på 100 grader... Lenke til kommentar
War Skrevet 11. februar 2009 Del Skrevet 11. februar 2009 Evga har jo livstidsgaranti, de lager egene klokkeverktøy og sier at det skal tåle 130C Det er et lys bak på kortet som lyser grønn, blir det rødt betyr det at noe er galt og kortet slår seg av. Kjørte folding@home -gpu 0 (1-2-3) og fant ut at temp nr 2 er på det nederste kortet da var ikke temp 100C men 93C Kortet med 100 og 97C overlevde. Det er litt dumt pga da kan det være andre ting en temp som hadde skylden. Kortet kjører fint spillene på stock setting. Tiper neste blir å klokke dem opp til 90C igjen og se om den klarer det. Hvis ikke får jeg spørre evga om de vil bytte kortet til et nytt. Har ikke samvittighet til å juge å late som jeg ikke har klokket kortet nei. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Kortet mitt begynte ikke å klage før det var på 106C så jeg tror bestemt at de skal tåle 105C ettersom jeg har hørt det ett sted tidligere. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Med disse temperaturer som disse prøvekaninene melder, jeg begynner å lure at man trenger vannblokk for å kunne tulle med GPU-spenningen. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Vann tror jeg er ganske så smart på dual gpus ja, en ting er at kortene tåler det..en annen ting er hvor lenge de liker og ha det så varmt. Alle som liker og klokke skal prøve og få det kaldest mulig=) Lenke til kommentar
War Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 Vannblokk melder 40C lavere temp da kortene var i 3sli (280OC) Det er 40C lavere på 3 kjerner med zalman vannkjøler. Tipper samme kjøleren hadde tatt 295Quadsli på 45-50C VS 80-90-100 Bakdelen er 2-3k så man sitter på grafikk til 13k zzz Ikke så mye iforhold til pd`s prosessor. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 evt setter 240V rett på lyset og sender i retur.Alufolie bak på kortet - medfører to morsomheter1. Morsomme sprake-effekter 2. Retur = win Ikke det at jeg oppfordrer til å gjøre det, men det er gøy :b Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 12. februar 2009 Del Skrevet 12. februar 2009 evt setter 240V rett på lyset og sender i retur.Alufolie bak på kortet - medfører to morsomheter1. Morsomme sprake-effekter 2. Retur = win Ikke det at jeg oppfordrer til å gjøre det, men det er gøy :b Fikk flashback til det råtne agp-kortet som døde hos deg. Det hvor den ene chipen smelta og ble hvit Det greide den uten alu, også. Kan tenkes det er no brennbar væske inni kondensatorene også, om det går an å få hull på de blir det månelyst. Tror det var det som hendte da det ene Venus'et mitt tok fyr en gang i tiden. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Ny personelig rekord Intel i7 920 (191 x 21) ~ 4 GHz med HT GTX 295 @ 740 MHz http://i39.tinypic.com/2yzej2v.png Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Ny personelig rekord Intel i7 920 (191 x 21) ~ 4 GHz med HT GTX 295 @ 740 MHz http://i39.tinypic.com/2yzej2v.png Du virker såpass ivrig at du burde prøve å lære deg dette "ordentlig" Er endel arbeid, men ahr du guts og tålmodighet nok kommer du alltid langt. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Ny personelig rekord Intel i7 920 (191 x 21) ~ 4 GHz med HT GTX 295 @ 740 MHz http://i39.tinypic.com/2yzej2v.png Du virker såpass ivrig at du burde prøve å lære deg dette "ordentlig" Er endel arbeid, men ahr du guts og tålmodighet nok kommer du alltid langt. Ja jeg prøver så godt jeg kan Men tror ikke jeg vil ha "råd" til lifsstilen jeg har idag i fremtiden. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Det er bra at du har en kjølig kabinnett. Måten du forer med masse volt på både CPU og GPU, kunne brenne min kasse fullstendig. Men fra spøk til alvor, dine resultare ser bra ut, men du har høye spenninger. Det lønner seg å følg nøye med temperaturene og eventuelt senke noe etter du er ferdig med benching/moro etterhvert. Endret 13. februar 2009 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Det er bra at du har en kjølig kabinnett. Måten du forer med masse volt på både CPU og GPU, kunne brenne min kasse fullstendig. Men fra spøk til alvor, dine resultare ser bra ut, men du har høye spenninger. Det lønner seg å følg nøye med temperaturene og eventuelt senke noe etter du er ferdig med benching/moro etterhvert. CPU'en min har aldri vært over 70C. GPU'en har aldri vært over 80C under klokk jeg har hatt dem oppå 82C uten klokk ingame men da var vifta satt til auto og jeg går utifra at den setter opp hastigheten selv om han føler at det er nødvendig. EDIT: Jeg bruker ikke i7 Stock kjøler BTW xP Endret 13. februar 2009 av Rudde93 Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Disse er fine temp, og da kan du bare glemme min forrige post. Jeg trodde at du var på luft. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Disse er fine temp, og da kan du bare glemme min forrige post. Jeg trodde at du var på luft. Jeg er på luft Men vudere å sette Chipset og CPU på vann Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Du bør ikke drøye den for lenge da. Med disse spenningene, det må ikke mye til (eller lenge til) før ditt oppsett melder pass på leuft, mener jeg. Dø bør følge litt mer nøye med temperaturene, for din egen del, ikke for å rapportere til forumet. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 13. februar 2009 Del Skrevet 13. februar 2009 Hva mener du er for høyt`? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Ny GPU klokk XFX GTX 295 @ 737 MHz http://i40.tinypic.com/x0qma9.jpg Endret 17. februar 2009 av Rudde93 Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 CPU'en min har aldri vært over 70C. Med Realtemp som avlesnings temp-program og i et ordentlig stresstestings program? Lenke til kommentar
War Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Fant ut at core-temp ga best resultat vs realtemp hos meg. Realtemp må egentlig kalibreres Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå