Gå til innhold

GTX 295 Quad SLI + 3DMark Vantage - 35k - Norgesrekord!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan jeg returnere på dette grunnlaget?

Hvis du mener det med skjermkortviftehastigheten så er jeg litt usikker på om det er en stor nok mangel at du ikke kan sette hastigheten selv. Om du lurer på om du kan returnere fordi du har fått et kort som ikke klokekr bedre enn en eller annen sitt kort... er du ganske fjern, for å si det i relativt milde ordelag :p

Edit: klokke i verdensrommet ville vært en dum ide, siden du faktisk trenger et medium som kan frakte varmen bort. Det har du ikke der. Men en tur til noen av de isklumpene som er lengst "ute" i solsystemet kunne kanskje vært en ide, der er det kanskje under LN2 temp (uten at jeg er HELT sikker). Men igjen må man jo spørre om atmosfæren egner seg som kjølemedium. Me think not :p

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

GTX 295 oppfører seg utmerket med vifte på auto(41%) på desktop bruk. Temp holder seg på 55'C, og er stille og rolig.

Jeg bruker EVGA Precision for OCing (har egen profil for spill, OC @684/1246/1476, med viften manuelt på 70%) og da bråker den del, men holder seg storstett rundt 77'C under spilling. Jeg har også sett temp opp til 80'C, men ikke over det.

På stock @576/1000/1242, holder den seg rundt 75'C under spilling med manuelt vifte satt på 70%.

Lenke til kommentar

Skulle demontere kortetene mine da det ikke gikk pga en skrue hadde ødelagt hode.

På skruene som holder kortet fast i kjøleren eller motsatt manglet det en skrue der det tydligvis skal være en.

Kvalitet er ikke evgas sterke side.

Kan jo prøve å åpne det andre kortet.

Endret av War
Lenke til kommentar
Skulle demontere kortetene mine da det ikke gikk pga en skrue hadde ødelagt hode.

På skruene som holder kortet fast i kjøleren eller motsatt manglet det en skrue der det tydligvis skal være en.

Kvalitet er ikke evgas sterke side.

Jeg har en mistanke at det er noe galt med montering/kjølepasta på XFX GTX 295 kjøleren. Fordi kortet bruker forholdvis langt tid for å komme ned til "normal temp" etter spilling.

Jeg har ikke demontert kjøleren for å kjekke ennå, men har bare en mistanke, og hvis du åpner den, da hadde det vært fint om du kunne gi en liten tilbakemelding om det er noe galt med kjølepasta.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Du kan sette opp en max-temp for CPU i BIOS, det heter "overheat protection" (eller noe i denne duren, avhengig av din BIOS) og da vil maskinen skru seg av ved den temperaturen for å beskytte komponentene.

Ellers største årsaken til blå skjerm/crash er feil innstillinger på RAM, eller for lite spenning til CPU for den aktuelle frekvensen de kjører på. Du kan kjøre noen runder med Prime95, og memetest, for å teste og finjustere spennetingene (for både CPU og RAM) og få dem til å bli stabilt, da slipper du blå skjerm/crash.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Jeg kjører i7 Extreme og 2stk XFX GeForce 295GTX. Jeg bestillte egentlig 2stk 9800GTX, men da så de feil å sendte meg like godt 295! :D

Luuuuuuuck.<3

Du kødder nå?

Hvorfor skulle du kjørt i7 Extreme og 9800 GTX?

Særiøst.

Forde de var ikke så dyre vel? ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...