aleksanderro Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Ah, da henger jeg med. Men som du nevner, 4870X2 og 9800 GX2 så trenger man vel to rør? Med mindre man har et rør som går over begge GPUene? Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Ehh hmm veldige greie du har på gang her Imponerende resultater. Sitter her å lurer umm har ikke så fryktelig god peiling på overklokking og slikt. Men jeg lure på umm Rammen din hva slags temp er det på den ? Blir tempen der noen sinne så høy at det hadde vært en ide med Nitro på rammen også. Slik jeg har forstått det kjøre du nitro på cpu og gpuer. Hadde jeg hatt råd til noe slikt opplegg så hadde det vært morro å prøvd haha Vell keep up the god work. GL HF som dem sier Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Dere burde investere i en overklokkings stasjon ute i verdensrommet der det er -273 grader Celcius. Der kunne dere bare kjørt CPU og GPU nakne. Men dere måtte vel sensurere seansen da, for benchmarks kåte jordboere kunne risikere å få BSOD hvis de så nakne GPU'er og CPU'er! Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Imponerende arbeid dp, jaggu bra noen holder ut enda Lenke til kommentar
War Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Det er dyrest første gang, de andre gangene blir det bare hardware og nitrogen. Drømmetilstanden hadde jo vært å testet dette fra innsendt hardware og ikke betale for alt selv./sponsor osv. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Kjenner igjen den bakplata ja The one and only k|ngp|n Bare og bøye seg i støvet når det gjelder k|ngp|n Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Det er dyrest første gang, de andre gangene blir det bare hardware og nitrogen. Drømmetilstanden hadde jo vært å testet dette fra innsendt hardware og ikke betale for alt selv./sponsor osv. definer første gang, jeg har hatt potter til de aller fleste kort, men til 295GTX kortet fungerer ingen av de jeg har.. jeg har den gamle tek4.0 som fungerte på 9800GX2. Problemet er at gpuene på GTX295 er i forskjellig høyde på kortene, dvs helt øverst på høyre pcb, og midt på det andre pcben.. Dette lager krøll, og nye potter må til. Haakon Imponerende arbeid dp, jaggu bra noen holder ut enda takker, synd du ikke holder på lenger Dere burde investere i en overklokkings stasjon ute i verdensrommet der det er -273 grader Celcius. Der kunne dere bare kjørt CPU og GPU nakne. Men dere måtte vel sensurere seansen da, for benchmarks kåte jordboere kunne risikere å få BSOD hvis de så nakne GPU'er og CPU'er! skeptisk, man ville fått coldbug der kunne kjøpt en PII da evt Ehh hmm veldige greie du har på gang her Imponerende resultater. Sitter her å lurer umm har ikke så fryktelig god peiling på overklokking og slikt. Men jeg lure på umm Rammen din hva slags temp er det på den ? Blir tempen der noen sinne så høy at det hadde vært en ide med Nitro på rammen også. Slik jeg har forstått det kjøre du nitro på cpu og gpuer. Hadde jeg hatt råd til noe slikt opplegg så hadde det vært morro å prøvd haha Vell keep up the god work. GL HF som dem sier rammen blir ikke varm i det hele tatt, og trenger ikke kjøling av nitro. Lenke til kommentar
War Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Tenkte på koolance sitt rør som de skriver passer til * AMD/ATI Radeon HD 4870 * AMD/ATI Radeon HD 4870 X2 (two VID-LN2 are required) * NVIDIA GeForce GTX 280 * NVIDIA GeForce GTX 260 * NVIDIA GeForce 9800 GTX * NVIDIA GeForce 9800 GX2 Og du har tanken fra før, er man heldig har man spart 10k der. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Tenkte på koolance sitt rør som de skriver passer til * AMD/ATI Radeon HD 4870 * AMD/ATI Radeon HD 4870 X2 (two VID-LN2 are required) * NVIDIA GeForce GTX 280 * NVIDIA GeForce GTX 260 * NVIDIA GeForce 9800 GTX * NVIDIA GeForce 9800 GX2 Og du har tanken fra før, er man heldig har man spart 10k der. som du ser, IKKE GTX295.. mao; ny pot.. gpuene er fysisk på ett annet sted. Endret 31. januar 2009 av **dp** Lenke til kommentar
War Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 For x- benchers ville de iallefall kunne brukt den på 9800gx2 og 280 som var den naturlige oppgraderingen. Skjønner heller ikke hovorfor de må være så dyre, de er laget i en cnc maskin og etter tegningen var klar har ikke et menneske tatt i dem før de ligger i esken 5 min senere. Skulle jeg laget en slik hadde det kostet 100kr. Jeg skal nå demontere kortene mine for å modde kjølingen, har du gjort det på dine kort? Sett hva som er inni om det er brukt pads osv? Er kortet 70C bruker det flere min på å senke temp. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Hvorfor krasjer mitt GTX 295 vær gang jeg tar samme innstillinger som dp bruker? Jeg har en god temp.. BTW Hvis jeg tukler med %'en på GPU'en så sette den seg til 0% når jeg restater PC'en og så må jeg endre den selv når jeg har skrudd på PC'en vær gang... Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Rudde93: Kan være pga for høy temperatur, selv om du synes du har god temp. Kan også være med at du har fått en "dårligere" versjon av GTX 295. Alle skjermkort klokker litt forskjellig. Edit: De pottene som passer til GTX 280 passer vel også til 285? Eller? Endret 31. januar 2009 av aleksanderro Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Kan jeg returnere på dette grunnlaget? Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Nei, så lenge korte fungerer på originale hastigheter så kan man ikke returnere det pga det ikke klokker så bra. Er akkurat det samme når det kommer til prosessor, alle klokker forskjellig. Noen kan klokke meget bra, trenger lite spenning mens andre trenger mye, klokker dårlig osv. Edit: Har ikke DP også moddet sine kort? Isåfall kan det også være grunnen til at du ikke kommer opp i samme hastigheter som han. Endret 31. januar 2009 av aleksanderro Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Nei, men hvis jeg prøver å sette opp vifte hastigheten så setter den seg selv til 0% og jeg må avinstallere det nVIDIA tools greia for å få den til å kjøpe på 41% igjen. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Det er derfor man er heldig eller uheldig når man kjøper hardware som skal klokkes=) Har du testet og styre vifta med noe annet enn NvidiaTools? Endret 31. januar 2009 av Fluesopp Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Hvorfor krasjer mitt GTX 295 vær gang jeg tar samme innstillinger som dp bruker? Jeg har en god temp.. BTW Hvis jeg tukler med %'en på GPU'en så sette den seg til 0% når jeg restater PC'en og så må jeg endre den selv når jeg har skrudd på PC'en vær gang... Dette har sikkert litt med skills og erfaring også. Ikkje vel **Dp** ? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Temp er ikke alltid grunnen, jeg har selv meget gode temps på kortet mitt og kommer jeg på en viss hastighet så låser alt seg. Må ha mer volt på kortet. Kan tenke meg det samme gjelder for deg=) Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Det er derfor man er heldig eller uheldig når man kjøper hardware som skal klokkes=)Har du testet og styre vifta med noe annet enn NvidiaTools? Jeg vet ikke om noe annet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå