Gå til innhold

[Løst]Xbox live: "Nat is strict" med en Thompson ST780 fra Telenor

Anbefalte innlegg

Ok. Nå har jeg prøvd og slitt konstant i 3 dager for å få NAT til open på Xbox live, til ingen nytte. Kunne noen ha prøvd å hjulpet meg til å prøve og løse dette problemet?

Bare for å få det klart:

*Jeg har åpnet de nødvendige portene (3074 udp og tcp, 88 udp).

**Har også prøvd å åpnet de med telenet og igjennom en web-browser.

*Jeg har ordnet manuelle innstillinger som er identiske som på pc'en min (ved unntak av IP da)

Er det noen annen som har erfaring med en ST780? Noen tips på hva jeg må gjøre for å få NAT:open?

Hvis mulig, så ta det inn med teskje :)

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741

Jeg har samme ruter. Jeg har også prøvd å åpne porter uten hell. Jeg har også lagt til ip adressen din xboxen og lagt til xbox live som service under en egen undermeny.

Jeg syns ST780 er vanskelig å bruke sammen med xbox live. Henger meg på denne. Hvis noen har samme ruter som har open så setter jeg pris på om dere kommer med opplsyninger om hvordan dere gjør dette.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+19283741
Jeg fikk det til! :D

Det jeg gjorde, var å sette nettinstillingene på xbox-en til "automatic" (så du skal ikke lage manuelle innstillinger.

Så du tok bort alle portene du prøvde å åpne og gjorde slik at du hadde standard oppsettet fra da du fikk den?

Lenke til kommentar
Jeg fikk det til! :D

Det jeg gjorde, var å sette nettinstillingene på xbox-en til "automatic" (så du skal ikke lage manuelle innstillinger.

Så du tok bort alle portene du prøvde å åpne og gjorde slik at du hadde standard oppsettet fra da du fikk den?

Både ja og nei. Portene lot jeg være åpne, men alle nettverksinnstillingene som kunne stilles inn på xboxen satte jeg som de var (Automatic)

Det virket iallefall til meg, men om det var noen tilfeldigheter som stakk under vet jeg ikke... :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Ser ut som min også ble "open" nå. Får iallefall ikke noen mld om at den ikke er open i Halo3 lenger. Er det noen måtte jeg kan få bekreftet om den er open, strict eller moderat slik som man gjorde på det forige dashbordet man hadde i xb360?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ser ut som min også ble "open" nå. Får iallefall ikke noen mld om at den ikke er open i Halo3 lenger. Er det noen måtte jeg kan få bekreftet om den er open, strict eller moderat slik som man gjorde på det forige dashbordet man hadde i xb360?

Hvis hjernecellene ikke har sviktet meg, så skal du innom nettverksinnstillingene på xboxen. Der skal det stå "Test xbox LIVE connection" eller noe i den dur. Trykk der, og hvis du ikke har open NAT så kommer det opp en melding. Hvis ikke så har du open ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...