Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Smerter i brystet.

datageni

Anbefalte innlegg

Har problem i området som jeg har merket av på vedlagt bilde.

Det er som om noen trykker meg hardt på den prikken, og det føles som om problemet går bakover mot ryggen.

Har hatt problemet siden Mai mnd 2008. Det kommer og går. Men det er alltid en liten "smerte" på punktet selv om det ikke er aktivt. Merker lite om dagen. Men har merket det på dagen et par ganger.

Det kommer om kvelden. Misstenker at det gir hodet mitt en slags påvirkning. Litt svimmel/nakkesmerter, synsforstyrrelser.

Ting

Har ikke tatt rønken, henvist til cardiolog. Alt normalt på blodprøve/blodprosent. Urinprøve tatt. Intet å bemerke.

Legen har "kjennt" på skjelettet. Intet å bemerke.

Pulsen virker hardere en det som er normalt. Blodtrykk normalt.

Trening: Svømming på fredagene, ellers turgåing 2-3 ganger i uken.

Er for tiden student og kjører taxi i helgene.

Spiser variert. BMI normal. 183cm/88kg.

2mm skeiv i ryggen, venstre fot er 2mm kortere enn høgre.

"Smerten" kommer sterkere når jeg bruker venstrearmen heftig. Kjennes vell muligens ut som en slags gangsperre.

Liggestillingen påvirker og "smerten".

Håper på noen gode svar. Ikke meg på bildet

Bilde på bildr

325273.jpeg

Endret av datageni
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gikk selv med smerter på siden i et halvt år og det viste seg at jeg hadde en liten brist på et av ribbeina..Men det er litt rart ikke legen skulle merke noe..Er det vondt når du presser på området? Eller kjennes det ut som om smerten er "innenfor" skjelettet?

Det er ofte at smerter på kroppen finner veien andre steder..Dette kan være at det er press på nerve eller tegn på noe annet..

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Enkelte innlegg er blitt redigert grunnet overdreven eller feil bruk av quotefunksjon. Vær vennlig å passe på å quote det du svarer på og ikke mer enn det. I utgangspunktet skal man ikke quote mer enn maks to innlegg bakover. Dette for å gjøre det mest mulig oversiktlig. Ved quoting av veldig mye tekst, eller om bruker finner det nødvendig å quote flere innlegg bakover så oppfordres man til å bruke skjul funksjonen.

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Jeg gikk selv med smerter på siden i et halvt år og det viste seg at jeg hadde en liten brist på et av ribbeina..Men det er litt rart ikke legen skulle merke noe..Er det vondt når du presser på området? Eller kjennes det ut som om smerten er "innenfor" skjelettet?

Det går litt på det du sier. Mulig dette kan være tingen. Smerten er vondere når jeg trykker på. Må av og til løfte armen opp. Smerten er der altså når armen ligger normalt.

Oppdatering Smerten kjennes egentlig ut som den ligger cirka 5 cm nedenfor armhulen. På selve skjelletet.(muligensvis).

Lenke til kommentar
Får krampe/risting/viberasjon når jeg holder meg oppreist liggende med venstre hånden.

Det skjer ikke det samme med høgre hånden. Kan det være noe som er løst i skjellettet ?

Eg kan få denne krampen av å ligge i diverse stillinger eller sitte i noen stillinger.

I natt fikk jeg angst av å kjenne denne krampen/smerten/gangsperren.

Den er der konstant og eg tror ikke eg kan bruke venstre hånden til noe som helst lengre siden det bare gjør det verre.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Om noen lurer på hva som er min egen-stillte diagnosen av denne smerten så har eg kommet frem til at anstrengelse av venstre bryst fører til disse langvarige smertene.

Eg har vist en tendens til anstrenge dette området når eg bruker det til harde ting. Ved "oppåpning av såret" f.eks. ved hard mastrubering, blir smerten verre av å skrive på tastatur og ikke være i normal sunn bevegelse. :cool:

Det blir med andre ord ikke bra igjen ved å sitte stille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...