Gå til innhold

Høyttalere 3-4000. PSB, Jamo eller Dynavoice?


Anbefalte innlegg

Da er det siste innspurt for mitt høyttaler søk. Har klart å kave meg frem til noen alternativer:

  • PSB image T65, denne skal jeg se om jeg kan få prutet ned i 4000,- brukt. Vil det være en grei pris?
  • Dynavoice M65 - 3000,- inkl. frakt. Den billigste høyttaleren men har fått masse skryt og gjorde det kjempe bra i Lyd & Bilde testen.
  • Jamo s606 - Ser utrolig bra ut og koster 4000,- ny. Elsker designet på denne, men ellers har jeg ikke hørt så mye.

Hva vil passe meg best? Høyttalerne skal brukes som stereo og har ingen planer om å utvide til hjemmekino. Sub skal heller ikke handles inn, iallefall ikke nå. Er ute etter en høyttaler som vil spille bedre enn mine nåværende CV Ve-15. Ikke mer bass, ikke mer trøkk, men litt penere lyd. Helst ikke så tungdrevne heller.

Jeg hører på bla. rock, trance og hip-hop (klisje eller? :p), så litt bass må det være.

 

Regner med jeg handler til helgen eller neste uke, så alt hjelp tas imot med stor takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg stod i en situasjon forrige uke hvor jeg skulle velge mellom Jamo s606 og Dali Concept 6 (mulig du har lest tråden om det).

Jeg havnet hvertfall på Dali concept etter å ha hørt på de.

 

Jamo hadde bra lyd de og, men jeg syntes bassen noen ganger var litt for slapp, mens den var litt strammere i Daliene (kanskje en smakssak også?!). Dette fikk meg til å gå for Dali Concept 6.

Nå brukes de i stereo (blir en del av et hjemmekinooppsett etterhvert), og jeg er veldig fornøyd (selv om de fremdeles er tidlig i innspillingsfasen). Kanskje verdt å ta en titt/høre på de og:)

 

Ellers har jeg ikke hørt de to andre du er inne på (men har lest mye positivt om Dynavoice ja)

Endret av DKH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...