Gå til innhold

Anonymous vs Scientologikonsernet vår 2009

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Det går en dokumentar om sciontolgi på nrk2 akkuratt nå: (begynte 2130)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Værsegod RSW :)

Dokumentaren heter "Scientology an me" med BBC journalisten John Sweeney. Den har blitt sendt flere ganger tidligere og er vistnokk også nevnt i denne tråden .

Men for de som ikke har sett den så har dere her en link til først del( av4) av dokumentaren på youtube

(de resternde 3 skal ikke være for vanskelige å finne)
Lenke til kommentar

VG: Departementet om Scientologikirken: - Kan være på kant med loven

[...]

- Hvis de bruker testene og samtalene til å markedsføre sine kurs og sin virksomhet, så kan det ikke utelukkes at dette kan være bedragerivirksomhet. Men da er det i så fall straffeloven som berøres av dette. Men jeg liker det ikke. Det hadde vært veldig interessant om noen hadde prøvd disse sakene enten for Helsetilsynet eller anmeldt det til politiet. Dette er i grenseland for hva som er forsvarlig og akseptabelt, sier statssekretæren i departementet.

- Scientologi er en religion og gir en nøye sti som leder til en fullstendig og sikker forståelse av ens egen åndelige natur og av ens forhold til seg selv, familie, grupper, menneskeheten, alle livsformer, det fysiske univers, det åndelige univers og det høyeste vesen. Det er rett og slett diskriminerende å antyde noe annet tatt i betraktning at Scientologi er anerkjent rundt hele verden som religion, inkludert vårt naboland Sverige, sier Scientologikrikens pressetalsmann Matthias Fosse.

Minner om tråden på Anonnorway.

Lenke til kommentar

Planleggingstråder for raidene 16. mai:

Flygeblader i Haugesund - Anonymous Norge

rc3udf.jpg

By: Haugesund

Sted: Vi møtes på torget utenfor rådhuset. Derfra går vi gjennom gågaten med flygeblader, ned til kaiområdet, og så tilbake igjen. Ta med en venn.

Tid: rundt 14:00, kanskje før. Sjekk Vestlandanon eller denne tråden for oppdateringer.

NB: IKKE en demonstrasjon. Flygebladutdeling i par. Vær i bevegelse på fortau. INGEN plakater, INGEN roping eller megafoner. Masker kan benyttes når man går parvis. Vær forberedt på å måtte ta av masken hvis politiet ber deg.

NB: Vi må ha minst to medlemmer som er sikre på at de kan komme for at dette skal gjennomføres!

Flygeblader i Bergen - Anonymous Norge

2iuyhsp.jpg

By: Bergen

Sted: Du vil finne anons med flygeblader rundt omkring sentrum. Ta med en venn.

Tid: Fra 12:00.

NB: IKKE en demonstrasjon. Flygebladutdeling i par. Vær i bevegelse på fortau. INGEN plakater, INGEN roping eller megafoner. Masker kan benyttes når man går parvis. Vær forberedt på å måtte ta av masken hvis politiet ber deg.

NB: Vi må ha minst to medlemmer som er sikre på at de kan komme for at dette skal gjennomføres!

Flygeblader i Oslo - Anonymous Norge

5lxusj.jpg

By: Oslo

Tid: 12.00 til 15.00.

Møtes ved Trafikanten (neon-tårnet ved Oslo S).

trafikanten.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Nice anonymous flygeblad utdeling i Haugesund faktisk :)

Btw. hvor utbrett er scientolgi i Norge? Det eneste jeg har såvidt hørt om er at det skal være et scientologi rusmisbruk senter i bergen og en scientologi kirke i Oslo, eller er jeg tar jeg helt feil?

Lenke til kommentar
Nice anonymous flygeblad utdeling i Haugesund faktisk :)

Btw. hvor utbrett er scientolgi i Norge? Det eneste jeg har såvidt hørt om er at det skal være et scientologi rusmisbruk senter i bergen og en scientologi kirke i Oslo, eller er jeg tar jeg helt feil?

De er ikke så skrekkelig utbredte her i Norge, heldigvis, men de lurer til seg en del skattekroner gjennom frontgruppene sine. Narconon er et godt eksempel, som visstnok skal holde til i Bergen også.

Apropos Haugesund: her har du et av de mer vellykka raidene våre.

Ellers er de jo alltid til stede med irriterende stresstester, personlighetstester og Dianetikk-bøker i Oslo.

Av og til holde de også sin beryktede utstilling, Psykiatri - En dødsindustri, i Oslo.

Endret av John_Steed
Lenke til kommentar

Jeg skal til Trondheim den 16. mai, så kanskje noen Trondheim-anons vil ta et "raid".

Litt nytt:

Boka om datterens selvmord ble bestselger

Boka «Kaja 1998-2008» går nemlig rett inn på andreplass på Bokhandlerforeningens bestselgerliste for generell litteratur i uke 17.

- Jeg håper historien om Kaja kan hjelpe andre, og hindre at noen må gjennom det samme som oss, sa Ballo til Magasinet da boka ble lansert.

Det var også magasinartikkel i Vårt Land nå på lørdag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg har ikke lest gjennom alle sidene på denne topicen så jeg vet ikke om denne reportasje serien har blitt postet før. (søkte på "KESQ" i denne tråden men fant ingenting)

Channel 3 News hadde en langvarig reportasje om scientologi i programmet KESQ-TV.

Reportasjen går over 10 sendinger og alle kan sees her:

http://www.youtube.com/watch?v=MA__qEYlaME...118&index=0

Lenke til kommentar
Er det noen aldersgrense for og delta i de forskjelige Anti-Scientologi demonstrasjon/flygeblad/annet tingene? Hvor får man kjøpt Guy Fawkes maske?

Egentlig ikke, men hvis du ikke er myndig, så kan jo foreldrene dine ha innvendinger mot at du deltar. For de som ikke har maske. Detaljer rundt arrangementer finner du her.

Jeg har ikke lest gjennom alle sidene på denne topicen så jeg vet ikke om denne reportasje serien har blitt postet før. (søkte på "KESQ" i denne tråden men fant ingenting)

Channel 3 News hadde en langvarig reportasje om scientologi i programmet KESQ-TV.

Reportasjen går over 10 sendinger og alle kan sees her:

http://www.youtube.com/watch?v=MA__qEYlaME...118&index=0

Litt usikker på om det har blitt nevnt i denne tråden, ja, men vi har en ganske lang tråd om sendingene på Anonnorway: Anonymous på KESQ-TV.

nateorly.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

"Attack, don't defend", som L. Ron sa, blir tydligvis ofte brukt av scientologi folka:) (ref til bilde til John_Steed hvor reporteren viser at jenta blir sparka av scio-vakten og han svarer med han hun sparker han)

CO§ er bare med på og bekrefte deres metoder om å svartlegge og ødelegge rykte til alle som er imot dem (free game)

Samme gjør de med det hefte som får Anonymous til å se ut som om det er en terrorist gruppe som oppfordrer til selvmord, hater homofile, støtter dyremishandling etc. I tillegg sammenligner de Ano blant annet med KKK(mye på grunn av maskene)

Grunnen til maskene er jo i virkeligheten en protest mot deres free game pollicy (i tilegg til at det har blitt et icon for Ano bevegelsen).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

tenkt litt på Darwins teori?

Survival of the fittest

Scientologi har makt større en noen av oss vet, derfor mener jeg at vi på en måte står mellom the dark side of the force og det gode.

Mener dere det er smart å joine scientologi kirka for overlevelse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...