Hjelmn Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Er blitt innkalt til Garden 13. april i år. Rekruttperioden er på 3 måneder, på slutten av denne, nærmere sagt 17. juni har jeg billetter til Metallica konserten som er i spektrum! Er det noen mulighet for å få søke om perm slik at jeg kan dra på konserten? Og hvem er det jeg skal kontakte for eventuelle søkeskjema o.l ? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Det ordner du opp i med dine overordnede når du er kommet der du skal Lenke til kommentar
DirtyBit Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) gå til perm kontoret å si det som det er,t, de er veldig behjelplige Endret 15. januar 2009 av MrDarkey Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 ok. Men vil det ikke være påvirkende at jeg enda er i rekruttperioden tror dere? Og er det "permkontor" ved alle avdelinger? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Du er garantert ikke fortsatt i rekrutten den 17. juni. at den varer 3 måneder er bare tull, den varer under 2 måneder. Etter det skal du på gardeskolen (om du er flink nok, that is). Det er vanskelig å søke perm da, men det går nok an. søk første uken allerede, så ordner det seg forhåpentligvis. Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 okay, så det er ikke mulig å søke nå? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Er som alt annet, ha en dialog og spør hvor du kan henvende deg for en slik forespørsel ganske så tidlig så ordner det seg nok. Du kan ta med en del Metallica-tskjorter og slikt også som "bevis" Lenke til kommentar
HouseWolf Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Du er garantert ikke fortsatt i rekrutten den 17. juni. at den varer 3 måneder er bare tull, den varer under 2 måneder. Etter det skal du på gardeskolen (om du er flink nok, that is). Det er vanskelig å søke perm da, men det går nok an. søk første uken allerede, så ordner det seg forhåpentligvis. Det kommer an på hvilket kull du kom inn i da. Periodene er forsjellige. Jeg var inne i April kullet og der var jeg opp imot 3 mndr. Kullet etter meg var der kortere. De hadde ikke engang mulighet til å få tatt GKS (Godkjent kamp soldat) i perioden, mens jeg tok GKS + at jeg hadde mye tid til overs siste 3 ukene. Men det skal sies at man mister litt tid på 17.mai o.l. i tillegg til at hovedmønstring er i perioden som da tar ca en uke + feiring av den statuedritten like ved terningmoen o.l. Men for å svare trådstarter er det god kjangs for å få perm til konserten. Men det kommer an på troppsjefen din, og i tillegg om hvor viktig tjenesten du skal ha denne/disse dagen(e) er for den militære utdannelsen din. Hvis den er samtidig som en øvelse kan du bare glemme det. Er det på en viktig test dag kan du glemme det. Men er det bare en random drittdag er det god kjangs. Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 hmm det hørtes jo ikke heeelt bra ut da. Men får vel bare vente og se.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå