OldiThenrik Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hei Jeg ser etter en enkel norsk guide for å ta i bruk IPv6. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Finner du en norsk ISP som tilbyr IPv6 da? Eller i det minste gjør det mulig å få IPv6 fra noen andre? De norske ISP'ene sitter fortsatt på gjerdet... Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Finner du en norsk ISP som tilbyr IPv6 da? Eller i det minste gjør det mulig å få IPv6 fra noen andre?De norske ISP'ene sitter fortsatt på gjerdet... Tror BaneTele leverer det hvis du griner høyt og lenge nok, men nå leverer ikke de fiber til private kunder heller. Og du har heller ikke bruk for IPv6. Kun Kina, Singapore, Japan, Malaysia og Sør-Afrika kommer til å gå over til det systemet i det alle 1 trekket. Ipv6 ble "laget" for at landene går tom for IPv4 adresser. Tror neppe aktørene i landet går til innkjøp av nye Dslam og ERX som støtter det når det ikke trengs. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Jeg ser at flere ISP'er har fått registert IPv6-adresse hos NIX. Det kommer vel om ikke så aaalt for lenge! I mellomtiden kan du jo bruke en IPv6-tunnel, om du er intressert. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 registrert ja, men bruker nei! ISP firmaet som jeg jobber i og er en av de største i Norge, kommer ikke til å bruke det. Jeg har også tett kontakt med andre ISP'er og snakker med en del av dem, og har ikke kommet over at de heller skal gå inn for det. Er vel ikke ISP firmaene som leverer det, men carrierne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå