morgster Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hvis en kunde leverer inn et produkt for reparasjon og verkstedet roter bort produktet, hva har da kunden krav på? Heving? Et nytt produkt med tilsvarende spesifikasjoner? Et produkt med tilsvarende spesifikasjoner og brukstid? Og hva hvis kunden sier ved innlevering at produktet er f.eks. vannskadet? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 I utgangspunktet har du krav på å få produktet erstatet, altså et tilsvarende produkt. Jeg vil anta at så lenge verkstedet ikke har dokumentert at det er væskeskadet, så vil det være irrelevant for din erstatningsgjenstand. Du er ikke den profesjonelle part og kan derfor ikke med sikkerhet si at produktet er væskeskadet. Og at man da må ta utgangspunkt i at den ikke er det. Lenke til kommentar
morgster Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Hva om verkstedet først konstanterer væskeskaden, for så å rote bort produktet? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Da har kunden krav på et likt og væskeskadet produkt som erstatning. Lenke til kommentar
morgster Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Finnes det noe kilde for denne informasjonen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Antar at det ikke er snakk om reparasjon i forbindelse ved reklamasjon. Håndverkertjenesteloven har erstatningshjemler, se §§28-29. Hovedregelen er at det økonomiske tapet skal erstattes. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Nå har jeg ikke lest gjennom nevnte paragrafer som sindres viser til, men bare for å skyte inn: Vil det ikke være fornuftig å anta at kunden får en ny tilsvarende vare, men trekkes for kostnaden det ville ha vært å reparere produktet som ble borte? Det økonomiske tapet blir pris på nytt produkt med fratrekk for kostnad for reparasjon? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Fuktskader er noe ingen verksted vil røre, så pris på reparasjon vil jo da automatisk være samme pris som en ny tilsvarende vare. Regner med at verkstedet snor seg unna med å gi en annen deffekt vare Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå