Vighilicious Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Her i høst sendte jeg inn min Nokia 6300 på reparasjon. Det tok hele 3 måneder før jeg fikk den tilbake igjen "reparert" ifra mcare. Nå etter 3 ukers bruk er samme feilen her igjen. Når jeg skrur på mobilen lyser de blå ledd lysene en stund før de skrur seg av. Mobilen vil ikke skru seg på. Hva skal jeg gjøre videre? Kan jeg kreve ny telefon? Jeg er ikke interessert i å vente enda nye 3 måneder for at de skal "fikse" mobilen. Lenke til kommentar
Dragutin Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Hvor mange ganger har du sendt inn telefonen din? Et verksted har 3 forsøk på rette feilen på apparatet ditt. 3 måneder høres helt ekstremt ut, hvis det tar over 3 uker ville jeg ringt til Nokia Customer Care og klaget på TAT (Turn Around Time). [Edit] Husk å få forhandleren til å reklamere på tidligere service! Hvis telefonen akkurat har kommet tilbake i fra rep. Reklamasjoner får priorite i servicekøen[/Edit] Endret 15. januar 2009 av Dragutin Lenke til kommentar
havfal Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 At du har ventet i tre måneder er rett og slett hårreisende. Når en service har tatt rundt fem uker eller mer regnes dette som urimelig lang servicetid, og du kan da som kunde heve kjøpet. (Kjipt å få vite dette nå ) Dessverre må du nok levere inn telefonen på nytt, men som sagt bør det ikke ta nye tre måneder. Rundt en måned er derimot normalt. Verkstedet har krav til å rette samme feilsymptom to ganger, og ved tredje gangs innlevering for samme feil rett til å få havet kjøpet, så lenge den også dekkes av garanti/reklamasjon. Ved tredje gangsservice har selger krav på å få sendt inn telefonen til undersøkelse for å bekrefte feilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå