Gå til innhold

POP-up killers


oc88

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
www.proxomitron.org ..

 

og for all del, ikke la disse opera-fanatikerne lede deg inn i fordervelsen. IE er den eneste nettleseren verdt å bruke.

Ja, det er klart... en browser som krever en masse tilleggsprogramvare for å fungere noenlunde brukervennlig bare MÅ jo være fantastisk bra. Når den i tillegg er så irriterende inkonsistent i måten den behandler webstandarder på så må jo IE utnevnes til dette årtusenets store software-produkt. Det ligger ingen framtid i IE, så hvorfor ikke bruke noen små sekunder til å venne seg til en annen browser? (meg gir en god klem til Mozilla Firebird)

Lenke til kommentar
Ja, det er klart... en browser som krever en masse tilleggsprogramvare for å fungere noenlunde brukervennlig bare MÅ jo være fantastisk bra.

 

masse? man trenger en pop-up killer, that's it. og man kan vel ikke akkurat gi ms skylden for irriterende popups, kan man vel?

 

Når den i tillegg er så irriterende inkonsistent i måten den behandler webstandarder på så må jo IE utnevnes til dette årtusenets store software-produkt. Det ligger ingen framtid i IE, så hvorfor ikke bruke noen små sekunder til å venne seg til en annen browser? (meg gir en god klem til Mozilla Firebird)

 

en browser skal vise websider, punktum. IE gjør dette helt fint. opera gjør det av og til. folk flest driter langt i standarder, så lenge siden kommer opp på skjermen og ser ut som den skal.

 

ingen fremtid i IE, nei. særlig det. :)

Lenke til kommentar
Opra er bare dritten med den stygge reklamen, man betaler ikke for en browser. Bruker ie som funker jeg, heler noen popup killers da.

 

 

Hvis du kunne velge mellom Lambhorghini Diablo med "Rema 1000" i store bokstaver på panseret eller en reklamefri Hyundai Athos som sendte alle tekniske data om bilen, ditt kjøremønster og hvem du tok med som pasasjerer direkte til Hyundais hovedkontor; hva ville du valgt? :roll:

Lenke til kommentar

Nei, psilocybe, det er ingen fremtid i IE. Selv i dag, svært mange år etter at CSS1 ble en standard, så klarer ikke IE6 å vise 100% av CSS riktig. IE6 er en forbedring i forhold til IE5, men det skulle sannelig ikke mye til... Og for å gjøre det verre, så er feil i IE5 forsøkt rettet opp i IE6, men igjen feil. Det er intet fremtidsrettet i å fremdeles være tvunget til å kode html med tables bare fordi markedets største browser gjør sitt beste for å sabotere en åpen standard som CSS. Du må gjerne synes at Microsoft gjør en fin og flott jobb med IE, jeg for min del synes nok de kunne brukt litt mer tid på å sikre 100% støtte for CSS, DOM og andre standarder før de begynner å implementere egenrådige og mindre gjennomtenkte proprietære ting.

 

Og det er da virkelig funksjonalitet i tillegg til popup-stoppere som må til for å gjøre IE til et noenlunde brukbart program...

Lenke til kommentar
Greit det. Dog pussig at du fremstår med meninger på egen side, men her står frem som prototypen på den passe naive forbrukeren...

 

enkelt og greit. ie gjør det jeg vil (dvs. viser sider uten problemer). opera er vanskelig og viser en god del sider feil. da bryr det meg midt i rompen om ms har vært slemme og intensjonelt eller uintensjonelt sabotert css-standarden.

 

så lenge jeg ser websidene mine riktig, er jeg happy.

Lenke til kommentar
opera er vanskelig og viser en god del sider feil.

Vel, koder man spesifikt for enten å bruke proprietære IE-ting eller for å tekkes underligheter i måten IE rendrer på, så må ting nødvendigvis bli litt rart i de browserne som faktisk forsøker å gjøre ting riktig...

da bryr det meg midt i rompen om ms har vært slemme og intensjonelt eller uintensjonelt sabotert css-standarden. så lenge jeg ser websidene mine riktig, er jeg happy.

To streker under mitt naivitetspoeng. Det går ann å forsøke å ha et litt større perspektiv på ting.

Lenke til kommentar
Opra er bare dritten med den stygge reklamen, man betaler ikke for en browser. Bruker ie som funker jeg, heler noen popup killers da.

 

 

Hvis du kunne velge mellom Lambhorghini Diablo med "Rema 1000" i store bokstaver på panseret eller en reklamefri Hyundai Athos som sendte alle tekniske data om bilen, ditt kjøremønster og hvem du tok med som pasasjerer direkte til Hyundais hovedkontor; hva ville du valgt? :roll:

Kan vel heller si det på den måten at IE er lamborghinien uten reklame, stor og tung og kjapp. Hundaien er liten og rask . og kler reklame :-)

Lenke til kommentar
Greit det. Dog pussig at du fremstår med meninger på egen side, men her står frem som prototypen på den passe naive forbrukeren...

 

enkelt og greit. ie gjør det jeg vil (dvs. viser sider uten problemer). opera er vanskelig og viser en god del sider feil. da bryr det meg midt i rompen om ms har vært slemme og intensjonelt eller uintensjonelt sabotert css-standarden.

 

så lenge jeg ser websidene mine riktig, er jeg happy.

Har sett flere av dine innlegg, du er en genial kar , du har skjønt at linux brukere kan slite med sitt og ms brukere med sitt. la oss bruke ie og slippe klaginga fra folk som maser om opra etc. man bruker det som funker. kjøper ikke en halv bil

Lenke til kommentar
Mozilla! er min yndlingsbrowser.

Den er stilig, rask, REKLAMEFRI, gratis/opensource, har popup blocking, støtte for tabs og går til linux :woot:

Opera 6 finst alerede for Linux og Opera 7 allerede under full utvikling...

Opera er nok de eneste komersielle som kan konkurere når det gjelder antall plattformer

Lenke til kommentar
www.proxomitron.org ..

 

og for all del, ikke la disse opera-fanatikerne lede deg inn i fordervelsen. IE er den eneste nettleseren verdt å bruke.

 

kunne egentelig ikke ha sagt det bedre selv..

Proxomitron er rett og slett genial, sperrer så og si 100% av all reklame og popups kan du bare glemme at dem eksisterte... :D

 

og til Mortenj, vi alle har våre egne meninger, kan vi ikke bare få ha dem ifred uten at vi blir kritisert nor og ned?

har prøvt både Mozilla, Netscape og Opera 6 for en tid siden og jeg må ærlig talt si at jeg likte ikke dem. netscape rotet til maskinen min og la seg inn som default email osv plus den crashet et del ganger, mozilla var enda værre å crashe samtidig som den 'føltes' treg, mens opera var liten og grei, men likte ikke det at der var kun en 'opera' på oppgavelinjen og hvert vindu i opera havnet i sin egen oppgavelinje samt jeg aldri har likt adware.. såå jeg gikk tilbake til IE og er fornøyd med valget mitt.

Lenke til kommentar
og til Mortenj, vi alle har våre egne meninger, kan vi ikke bare få ha dem ifred uten at vi blir kritisert nor og ned?

Så det du egentlig sier er at neste gang du møter noen som tendenserer til å vandre en smule på villspor, så snur du ryggen til og holder kjeft og lar denne noen få ha sin mening i fred? :roll: Skal du først ha en mening, så får du også finne deg i at noen forsøker å fortelle deg at verden kanskje har andre sider.

 

Resten av innlegget ditt har jeg ingen problemer med. At du har hatt uheldige opplevelser med alternative nettlesere som Netscape (gud forby...) og Opera (jeg likte selv verken versjon 6 eller 7), og dermed ender opp med å synes at IE er best for ditt behov er naturligvis helt flott. Men ingen bør forsøke å si at IE er i nærheten av å være perfekt. Jeg tror heller ikke du bør dømme dagens Mozilla Firebird (tidligere Phoenix) utfra de erfaringene du har hatt. Programmet fremstår i dag som minst like stabilt som IE6, langt raskere og betydelig mindre ressurskrevende. Tabbed browsing er forøvrig en velsignelse... (regner med det er det du sikter til når du snakker om "egen oppgavelinje")

Lenke til kommentar
Opra er bare dritten med den stygge reklamen, man betaler ikke for en browser. Bruker ie som funker jeg, heler noen popup killers da.

 

 

Hvis du kunne velge mellom Lambhorghini Diablo med "Rema 1000" i store bokstaver på panseret eller en reklamefri Hyundai Athos som sendte alle tekniske data om bilen, ditt kjøremønster og hvem du tok med som pasasjerer direkte til Hyundais hovedkontor; hva ville du valgt? :roll:

Mer glimrende beskrivelse av et microsoft-produkt har jeg ikke sett på lenge, dette kan vel klassifiseres som et gullkorn? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...